In this study usability of waste colemanite which is obtained after cutting block colemanite for giving proper shape to blocks as an aggregate in hot mix asphalt. For this aim asphalt concrete samples were prepared with four different aggregate groups and optimum bitumen content was determined. First of all only limestone was used as an aggregate. After that, only colemanite aggregate was used with same aggregate gradation. Then, the next step of the study, Marshall samples were produced by changing coarse and fine aggregate gradation as limestone and colemanite and Marshall test were conducted. When evaluated the results samples which produced with only limestone aggregate gave the maximum Marshall Stability value. When handled other mixture groups (Only colemanite, colemanite as coarse aggregate-limestone as fine aggregate, colemanite as fine aggregate-limestone as coarse aggregate) all groups were verified specification limits. As a result, especially in areas where there is widespread colemanite waste, if transportation costs did not exceed the cost of limestone, colemanite stone waste could be used instead of limestone in asphalt concrete mixtures as fine aggregate
Marshall stability Colemanite Waste Aggregate Flexible Pavement
Bu çalışmada, blok halindeki kolemanit malzemenin işlenmesi aşamasında ortaya çıkan atık kolemanitin sıcak karışım asphalt betonda agrega olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Bu amaçla dört farklı agrega gurubu kullanılarak asphalt beton numuneler hazırlanmış ve optimum bitüm miktarı belirlenmiştir. Öncelikle sadece kireçtaşı agregası daha sonra ise sadece kolemanit agregası aynı agrega gradasyonu içerisinde kullanılmıştır.Çalışmanın bir sonraki aşamasında ise kaba ve ince agrega gradasyonu kireçtaşı ve kolemanit agrega yer değiştirilerek marshall numuneleri hazırlanmış ve marshall stabilite testine tabi tutulmuştur. Deney sonuçları incelendiğinde kireçtaşı agregası ile hazırlanan numunelerin en yüksek Marshall stabilitesini verdiği, bunun yanında colemanite agregası kullanılarak hazırlanan diğer numunelerin de (sadece kolemanit, kolemanit kabakireçtaşı ince, kolemanit ince kireçtaşı kaba) şartname limitlerini sağladığı
görülmüştür. Sonuç olarak kolemanit atıklarının yaygın olduğu bölgelerde taşıma maliyetlerinin kireçtaşına göre daha uygun olması durumunda kolemanit atıklarının asphalt beton karışımlarda kireçtaşı agregası yerine kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 19 Sayı: 2 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.