BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma

Yıl 2017, Sayı: 38, 9 - 34, 01.02.2017

Öz

Bu çalışma, yabancı dil olarak Arapça öğrenenlerde yazma becerisinin işlevsel yaklaşım yoluyla nasıl geliştirilebileceği hususunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada söz konusu becerinin geliştirilmesine ilişkin yöntemler tanımlanmakta, Arapçayı ikinci bir dil olarak öğrenenler için yazma becerisi öğretiminin niteliğine dair örnek bir plan sunulmaktadır. Çalışma, dilin işlevsel yaklaşım yoluyla kullanılmasının önemi üzerinde durmaktadır. Nitekim dil öğrenimi, dile duyulan ihtiyaç ve dilin günlük hayatta işlevsel hale getirilmesi ile ilişkilidir. Buradan hareketle çalışmada, işlevsel öğretim yönteminin Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri üzerindeki etkisi ölçülecek, böylece yazma becerisinin geliştirilmesi için öğretim dönemini kapsayacak bir plan yapılması ve öğrencilerin söz konusu becerideki eksik noktalarının giderilmesi sağlanacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nidal Alshorbajı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Alshorbajı, N. (2017). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(38), 9-34.
AMA Alshorbajı N. Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Şubat 2017;(38):9-34.
Chicago Alshorbajı, Nidal. “Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma”. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 38 (Şubat 2017): 9-34.
EndNote Alshorbajı N (01 Şubat 2017) Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 38 9–34.
IEEE N. Alshorbajı, “Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 38, ss. 9–34, Şubat 2017.
ISNAD Alshorbajı, Nidal. “Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma”. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 38 (Şubat 2017), 9-34.
JAMA Alshorbajı N. Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;:9–34.
MLA Alshorbajı, Nidal. “Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma”. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 38, 2017, ss. 9-34.
Vancouver Alshorbajı N. Yabancı Dil Olarak Arapça Öğrenenlerde Yazma Becerilerini Geliştirme Programı: SDÜ İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Uygulamalı Bir Çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017(38):9-34.