BibTex RIS Kaynak Göster

Marka Yönetiminde İnovasyonun Önemi Üzerine Bir Çalışma: Motorola Örneği

Yıl 2014, Cilt: 19 Sayı: 4, 191 - 200, 01.12.2014

Öz

By this article, it was examined the works of mobile phone brands that tries to capture thesuccesfull in the market. Brand innovation and its contributing to sales of mobile phones were investigated. In accordance with this purpose the situation of motorola mobile phone was evaluated in comparison with another mobile phone brand in the world. With the case of study, motorola mobile phone brands are analyzed in terms of the innovation. As a result of the studies done in terms of innovation, the motorola brand has lost its dominance in market compared to its competitors is understood

Kaynakça

  • ATILGAN, E. (2005). “Marka Değeri Belirleyicilerinin Uluslararası Analizi”, Doktora Tezi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • AYHAN, A. (2002). Dünden Bugüne Türkiye’de Bilim ve Teknoloji ve Geleceğin Ġstanbul: Beta Yayınevi.
  • BERNAY, R. F. (2005). Üniversitelerimiz ve AR –GE, Samsun 19 Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık.
  • CEP TELEFONU MODELLERĠ (2014). http://www.ceptelefonmodelleri.com/turkiye– 8217-de-en-cok-satan-telefonlar.html, 14.05.2014.
  • CHĠP ONLĠNE (2014). “Cep Telefonları Pazarı Grafiğe Dökülürse”, http://www.chip.com.tr/haber/cep-telefonlari-pazari-grafigedokulurse_42660.html, 3.9.2014.
  • DURNA, U. (2002). Yenilik Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınevi. EARLS, M. (2009). Sürü (Çeviri, Ġclal Büyükdevrim Özçelik). Ġstanbul: MediaCat Kitapları.
  • ELÇĠ, ġĠRĠN, (2007). “Ġnovasyon Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı”, Technopolis Group, Ankara.
  • ER, A. (2009). “Tasarım Teknoloji ve Ġnovasyon”, Ġstanbul Teknik Üniversitesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü, Teknoloji Ödülleri ve Kongresi, 25 Haziran, Ġstanbul.
  • HABERLER.COM., (2014). http://www.haberler.com/incelik-ve-inovasyon-bir-arada– 3535353-haberi,1.1.2014.
  • ĠNAN, H., ve DOGAN, H. (2005). “Deneyimsel Pazarlama Araçları ve Deneyim Sağlayıcı Olarak Markalar”, PĠ Dergisi, Pazarlama ve ĠletiĢim Kültürü Dergisi, Cilt: 4, sayı: 14, Ekim-Kasım-Aralık, Ġstanbul: Mediacat.
  • MOSER, MIKE, (2007). Marka Yaratmanın BeĢ Adımı (Çev. Ġnci, Berna, Kalınyazgan), (Baskı 3). Ġstanbul: MediaCat Kitapları.
  • NAME HABER, (2012). “Cep pazarında roller değiĢti”, http://www.namehaber.com/haber/teknoloji/223543-cep-pazarında-roller-değiĢti, 03.04. 2014.
  • ODABAġI, Y. (1999). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumun Tüketen Topluma DönüĢümü, DönüĢümü, Ġstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • PAPATYA, N. ve PAPATYA, G. (2003). “Pazarlamada Paradigmik DeğiĢim ya da Postmodern Devrim: Tarihsel ve EleĢtirel Bir Deneme”, PĠ-Pazarlama ĠletiĢim Kültür Dergisi-Medicat, 2/6.
  • PAZAR RAPORU, (2014). “Cep Telefonları Pazar Payları”, http://www.pazarraporu.com/2013/04/cep-telefonlar-pazar-paylar.html#0, 03.03.2014.
  • PERRY, A. ve DAVID, W. III. (2003). Markanın DNA’sı: EĢsiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları, (Çev. Zeynep Yılmaz) Ġstanbul: MediaCat Yayınları.
  • SATI, E. Z. ve IġIK Ö. (2011). “Ġnovasyon ve Stratejik Yönetim Sinerjisi”: Stratejik Ġnovasyon, Sosyal Bilimler Dergisi, Ekim, Cilt 9/2. TEKNOLOJĠDE.COM (2014) http://www.teknolojide.com/haber/Motorola.aspx, 07.05.2013.
  • TÜBĠTAK (2006). “Oslo Kılavuzu Yenilik Verilerinin Toplanması ve Yorumlanması Ġçin Ġlkeler”, OECD ve Eurostat Ortak Yayımı.
  • UZTUG, F. (2003). Markan Kadar KonuĢ: Marka ĠletiĢimi Stratejileri. (3. Baskı) Ġstanbul: Kapital Medya, MediaCat Yayınları.

MARKA YÖNETİMİNDE İNOVASYONUN ÖNEMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: MOTOROLA ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 19 Sayı: 4, 191 - 200, 01.12.2014

Öz

Bu makaleyle, Pazarda başarıyı yakalamaya çalışan cep telefonu markalarının çalışmaları incelenmştir. Marka inovasyonu ve onun cep telefonu satışlarına katkısı araştırılmıştır. Bu amaçla Motorola cep telefonunun durumu dünyadaki diğer cep telefonu markalarıyla karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Örnek olay çalışmasıyla, Motorola cep telefonu markası inovasyon açısından incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda ise Motorola markası inovasyon açısından rakiplerine göre pazardaki üstünlüğünü kaybetmiş olduğu anlaşılmıştır

Kaynakça

  • ATILGAN, E. (2005). “Marka Değeri Belirleyicilerinin Uluslararası Analizi”, Doktora Tezi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • AYHAN, A. (2002). Dünden Bugüne Türkiye’de Bilim ve Teknoloji ve Geleceğin Ġstanbul: Beta Yayınevi.
  • BERNAY, R. F. (2005). Üniversitelerimiz ve AR –GE, Samsun 19 Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık.
  • CEP TELEFONU MODELLERĠ (2014). http://www.ceptelefonmodelleri.com/turkiye– 8217-de-en-cok-satan-telefonlar.html, 14.05.2014.
  • CHĠP ONLĠNE (2014). “Cep Telefonları Pazarı Grafiğe Dökülürse”, http://www.chip.com.tr/haber/cep-telefonlari-pazari-grafigedokulurse_42660.html, 3.9.2014.
  • DURNA, U. (2002). Yenilik Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınevi. EARLS, M. (2009). Sürü (Çeviri, Ġclal Büyükdevrim Özçelik). Ġstanbul: MediaCat Kitapları.
  • ELÇĠ, ġĠRĠN, (2007). “Ġnovasyon Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı”, Technopolis Group, Ankara.
  • ER, A. (2009). “Tasarım Teknoloji ve Ġnovasyon”, Ġstanbul Teknik Üniversitesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü, Teknoloji Ödülleri ve Kongresi, 25 Haziran, Ġstanbul.
  • HABERLER.COM., (2014). http://www.haberler.com/incelik-ve-inovasyon-bir-arada– 3535353-haberi,1.1.2014.
  • ĠNAN, H., ve DOGAN, H. (2005). “Deneyimsel Pazarlama Araçları ve Deneyim Sağlayıcı Olarak Markalar”, PĠ Dergisi, Pazarlama ve ĠletiĢim Kültürü Dergisi, Cilt: 4, sayı: 14, Ekim-Kasım-Aralık, Ġstanbul: Mediacat.
  • MOSER, MIKE, (2007). Marka Yaratmanın BeĢ Adımı (Çev. Ġnci, Berna, Kalınyazgan), (Baskı 3). Ġstanbul: MediaCat Kitapları.
  • NAME HABER, (2012). “Cep pazarında roller değiĢti”, http://www.namehaber.com/haber/teknoloji/223543-cep-pazarında-roller-değiĢti, 03.04. 2014.
  • ODABAġI, Y. (1999). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumun Tüketen Topluma DönüĢümü, DönüĢümü, Ġstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • PAPATYA, N. ve PAPATYA, G. (2003). “Pazarlamada Paradigmik DeğiĢim ya da Postmodern Devrim: Tarihsel ve EleĢtirel Bir Deneme”, PĠ-Pazarlama ĠletiĢim Kültür Dergisi-Medicat, 2/6.
  • PAZAR RAPORU, (2014). “Cep Telefonları Pazar Payları”, http://www.pazarraporu.com/2013/04/cep-telefonlar-pazar-paylar.html#0, 03.03.2014.
  • PERRY, A. ve DAVID, W. III. (2003). Markanın DNA’sı: EĢsiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları, (Çev. Zeynep Yılmaz) Ġstanbul: MediaCat Yayınları.
  • SATI, E. Z. ve IġIK Ö. (2011). “Ġnovasyon ve Stratejik Yönetim Sinerjisi”: Stratejik Ġnovasyon, Sosyal Bilimler Dergisi, Ekim, Cilt 9/2. TEKNOLOJĠDE.COM (2014) http://www.teknolojide.com/haber/Motorola.aspx, 07.05.2013.
  • TÜBĠTAK (2006). “Oslo Kılavuzu Yenilik Verilerinin Toplanması ve Yorumlanması Ġçin Ġlkeler”, OECD ve Eurostat Ortak Yayımı.
  • UZTUG, F. (2003). Markan Kadar KonuĢ: Marka ĠletiĢimi Stratejileri. (3. Baskı) Ġstanbul: Kapital Medya, MediaCat Yayınları.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  öğr.gör.hakan Bayraktaroğlu Bu kişi benim

 öğr.gör.samet Gürsoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bayraktaroğlu, ., & Gürsoy, . (2014). MARKA YÖNETİMİNDE İNOVASYONUN ÖNEMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: MOTOROLA ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(4), 191-200.