Technology sector today offer many brands and models of smart phones which will make people happy and their life easier. Smart phones have significant differences in terms of brand, model, visual aspectas and physical hardware. However, consumers desire wide range of features from smart phones. In the envirement of large number of choices and criteria, consumers are being forced to prefer in purchasing smart phone. In this study, Analytic Hierarchy Process (AHP) is used to make a proposal for Smartphone selection problem. In the proposed solution fuzzy criterias were also regarded as well as objective criterias. Therefore the purchasing criteria for assesment was made by a few customers who aimed to buy smartphone. As a result, it was seemed that the findings and presented proposal are compatible with the preferances that have been obtained by consumers
Teknoloji sektörü günümüzde, insanları mutlu edecek, hayatı kolaylaştıracak birçok marka ve modelde akıllı telefonlar sunmaktadır. Akıllı telefonlarda, marka ve model yönüyle görsel ve fiziki donanım yönünden önemli derecede farklar ortaya konulduğu görülmektedir. Bununla birlikte, tüketiciler bir akıllı telefonda çok çeşitli özellikler arzu etmektedirler. Çok sayıda seçeneğin ve kriterlerin önlerine sunulmuş olduğu ortamda, tüketiciler akıllı telefon satın alırken tercih etme hususunda bir hayli zorlanmaktadırlar. Bu çalışmada, akıllı telefon seçim problemine Analitik Hiyerarşi Proses (AHP) yöntemi kullanılarak bir öneri tarzında çözüm sunulmaya çalışılmıştır. Önerilen yöntemde çözüm somut kriterler yanı sıra tüketiciye ilişkin bulanık soyut kriterler de dikkate alınmıştır. Bununla birlikte, akıllı telefon satın almayı hedefleyen birkaç müşteri için satın alma kriterlerinin değerlendirmesi yapılmıştır. Değerlendirme sonucu önerilen modellerin tüketicilerin tercihleriyle uyumlu olduğu görülmüştür
Analitik Hiyerarşi Proses Akıllı Telefon Seçimi Bulanık Mantık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 4 |