Nowadays, companies realize that they can not sustain their companies life without having environmental sensitivity. So companies suppose to consider environment effects of their activities and add them to their strategic plans. That kind of environment activities and marketing strategy that to take note of environment implications are called ‘green marketing’. Many companies begin to be aware of green marketing perceived as environmentally-sensitive marketing by companies. In this study, relationship between tourism and environment was considered and the concept of green marketing was researched. The literature on subject was examined about green marketing practices in tourism industry and green hotels and focused on green practices of Ibis Hotels which are international hotels
green marketing green hotel green tourism tourismenvironment relationship Ibis Hotel
Günümüzde işletmeler, çevresel sorunlara duyarlı olmadan varlıklarını sürdüremeyeceklerinin farkındadırlar. İşletmelerin yapacakları her türlü faaliyetin çevre boyutunu iş stratejilerine ve uzun vadeli planlarına almaları kaçınılmazdır. Yapılan bu tür çevresel faaliyetler ve yeşil pazarlama, çoğu işletme tarafından dikkate alınır hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, turizmde yeşil pazarlamaya ve yeşil otelciliğe ilişkin literatür açığına katkıda bulunmak ve örnek bir otel vakasını incelemektir. Bu kapsamda, turizmde ve konaklama işletmelerinde yeşil pazarlama uygulamalarına ilişkin literatür gözden geçirilerek, bir uluslararası otel zinciri olan Ibis otellerinin yeşil pazarlama uygulamaları web siteleri içerikleri incelenerek örnek uygulama olarak irdelenmiştir
Yeşil pazarlama yeşil otelcilik yeşil turizm turizm-çevre ilişkisi Ibis Otel
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 18 Sayı: 1 |