BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitim Bağlamında; "Eğitim Hizmetlerinde Kalite"

Yıl 2010, Cilt: 15 Sayı: 2, 111 - 130, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • 1. ARAL, Neriman, KANDIR, Adalet ve CAN YAŞAR, Münevver. (2001). Okul Öncesi Eğitim I. Đstanbul: Ya-Pa yayınları. S.15
  • 2. Avrupa’da Genel Eğitim Mesleki Eğitim ve Yetişkin Eğitimi Sistemlerinin Yapısı Türkiye 2008. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı (SGB) Eurydice Birimi Ankara, S.15–20
  • 3. BALCI, Ali. (2002). Etkili Okul, Okul Geliştirme. Ankara: Pegem A yayıncılık. S. 85
  • 4. CHUNG, L.-C. (2000). A Study Of Teacher Factors In Teacher-Child Relationships With Preschool Children. Nebraska: Presented to the Faculty of The Graduate College at the University of Nebraska In Partial Fulfillment of Requirements for he Degree of Doctor of Philosophy
  • 5. CORSARO, W. A. (2001). Peer Culture In the Preschool. Theory and Pratice, XXVII, (1), 18–24
  • 6. ÇALIK, Temel ve SEZGĐN, Ferudun. (2005). Küreselleşme, Bilgi Toplumu Ve Eğitim. Mart 2005 Cilt:13 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 55-66 7. ÇINAR, Orhan, ATALAY, Salih ve BÜYÜKKASAP, Erdoğan. (2003). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Toplam Kalite Yönetimi Eğitiminde Eğitim Fakültelerinin Rolü. Ekim 2003 Cilt:11 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 297-304
  • 8. DANĐCA Stankovi, , MĐLOJKOVĐ, Aleksandar TANĐ, Milan. (2006). Physıcal Envıronment Factors And Theır Impact On The Cognıtıve Process And Socıal Behavıor Of Chıldren In The Preschool Facılıtıes. Architecture And Civil Engineering Vol. 4, No 1, Pp. 51 – 57
  • 9. DE JAGER H. J. and NIEUWENHUIS F. J. (2005). Linkages Between Total Quality Management and The Outcomesbased Approach in an Education Environment. Quality in Higher Education, Vol. 11, No. 3, November 2005, S. 251
  • 10. DEMĐRĐZ, Serap, KARADAĞ, Asiye ve ULUTAŞ, Đlkay. (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık. S.12
  • 11. ELLEN S. Peisner-Feinberg and NOREEN Yazejian. (2004). The Relation of Preschool Child Care Quality to Children’s Longitudinal School Success through Sixth Grade. Child Care Research Policy Consortium. http://www.fpg.unc.edu, Washington, DC s.7
  • 12. ERĐŞEN, Y. (2003). Toplam Kalite Sistemini Oluşturmada Temel Aşama: Standartların Belirlenmesi. Ankara: Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, s.288
  • 13. GEDĐKOĞLU, Tokay. (2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, ss. 66-80.
  • 14. GÜLTEKIN, Mehmet ve ANAGÜN, Şengül S. (2006). Avrupa Birliğinin Eğitimde Kaliteyi Belirleyici Alan ve Göstergeleri Açısından Türk Eğitim Sisteminin Durumu. Sosyal Bilimler Dergisi cilt 2/ s. 145-170
  • 15. KARTAL, Hülya. (2007). The Effect of Mother-Child Education Program which is One of the Early Childhood Education Programs on Cognitive Development of Six Age Children. (Erken Çocukluk Eğitimi rogramlarından Anne-Çocuk Eğitim Programı’nın Altı Yaş Grubundaki Çocukların Bilişsel Gelişimlerine Etkisi) Elementary Education Online, Đlköğretim Online, 6(2), 234-248,
  • 16. KRONEMANN, Michaela. (2007). Aeu Brıefıng Paper: Unıversal Preschool Educatıon For Aborıgınal And Torres Straıt Islander Chıldren. Federal Research Officer.S.5
  • 17. MORTĐMORE, Peter. (1992). Quality Control In Education and Schools. British Journal Of Educational Studies. Vol XXXX No: 1 February s.23- 37
  • 18. OĞUZKAN, Şükran ve ORAL, Güler. (1992). Okul Öncesi Eğitimi. Đstanbul: Oğul Matbaacılık. S.1-2
  • 19. OKTAY, Ayla. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. Đstanbul: Epsilon Yayınları. S. 189-192 20. ÖZDEMĐR, Servet. (2000). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem A yayıncılık. S. 16
  • 21. ÖZKAN, H. Hüseyin. (2006). Popüler Kültür Ve Eğitim. Mart 2006 Cilt:14 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 29-38
  • 22. POWELL, D. R., DIAMOND, K. E. (1995). Approaches To ParentTeacher Relationships In U.S. Early Childhood Programs During The Twentieth Century. Journal Of Education, 177, (3), 71-94
  • 23. RĐCHARD P. Mills and et al.. (1998). Preschool Planning Guide. Child Centered Education. New York.
  • 24. SHERĐDAN, Sonja (2001). Pedagogical Quality in Preschool. An Issue of Perspectives Acta Unıversıtatıs Gothoburgensıs. S.14-82
  • 25. ŞAHĐN, Đsmet. (2003). Küreselleşme, Dijital Teknoloji ve Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. cilt 1 sayı 4 41–451
  • 26. ŞAHĐN, Ersin.(2005). Okul Öncesi Eğitimi. Ankara: Anı yayıncılık. S.2
  • 27. ŞĐŞMAN, M ve TURAN, S. ( 2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi.
  • 28. TEZCAN, Mahmut. (2002). Postmodern ve Küresel Toplumda Eğitim. Ankara: Anı yayıncılık. S.5
  • 29. UMEK, Ljubica, MARJANOVĐC, Kranjc, SĐMONA, Fekonja, URSKA and BAJC, Katja (2006). Quality Of The Preschool and Home Environment As A Context Of Children's Language Development',European Early Childhood Education Research Journal,14:1,131 —147
  • 30. VARĐNLĐ, Đ. ve UZAY, N.(1997). Erciyes Üniversitesi Đktisadi ve Đdari Bilimler Fakültesinde Hizmet Kalitesini Artırmaya Yönelik Çalışmalar. Yükseköğretimde Sürekli Kalite Đyileştirme. Ankara: Haberal Eğitim Vakfı. S.158

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM BAĞLAMINDA; "EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE"

Yıl 2010, Cilt: 15 Sayı: 2, 111 - 130, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim bağlamında eğitim hizmetlerinde kalite kavramının tanımlanması ve tartışılmasıdır. Araştırmada öncelikle AB sürecinde eğitim hizmetleri, eğitim hizmetlerinde kalite, eğitimde toplam kalite yönetimi üzerinde durulmuş, sonrasında ise okul öncesi eğitim ve kalite, okul öncesi eğitimde kaliteyi belirleyen unsurlar tartışılmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise okul öncesi eğitim kurumlarının pedagojik ve fiziksel donanım açısından kaliteli eğitim vermelerinin önemi üzerinde durulmuş ve bu konuda çeşitli öneriler getirilmiştir

Kaynakça

  • 1. ARAL, Neriman, KANDIR, Adalet ve CAN YAŞAR, Münevver. (2001). Okul Öncesi Eğitim I. Đstanbul: Ya-Pa yayınları. S.15
  • 2. Avrupa’da Genel Eğitim Mesleki Eğitim ve Yetişkin Eğitimi Sistemlerinin Yapısı Türkiye 2008. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı (SGB) Eurydice Birimi Ankara, S.15–20
  • 3. BALCI, Ali. (2002). Etkili Okul, Okul Geliştirme. Ankara: Pegem A yayıncılık. S. 85
  • 4. CHUNG, L.-C. (2000). A Study Of Teacher Factors In Teacher-Child Relationships With Preschool Children. Nebraska: Presented to the Faculty of The Graduate College at the University of Nebraska In Partial Fulfillment of Requirements for he Degree of Doctor of Philosophy
  • 5. CORSARO, W. A. (2001). Peer Culture In the Preschool. Theory and Pratice, XXVII, (1), 18–24
  • 6. ÇALIK, Temel ve SEZGĐN, Ferudun. (2005). Küreselleşme, Bilgi Toplumu Ve Eğitim. Mart 2005 Cilt:13 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 55-66 7. ÇINAR, Orhan, ATALAY, Salih ve BÜYÜKKASAP, Erdoğan. (2003). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Toplam Kalite Yönetimi Eğitiminde Eğitim Fakültelerinin Rolü. Ekim 2003 Cilt:11 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 297-304
  • 8. DANĐCA Stankovi, , MĐLOJKOVĐ, Aleksandar TANĐ, Milan. (2006). Physıcal Envıronment Factors And Theır Impact On The Cognıtıve Process And Socıal Behavıor Of Chıldren In The Preschool Facılıtıes. Architecture And Civil Engineering Vol. 4, No 1, Pp. 51 – 57
  • 9. DE JAGER H. J. and NIEUWENHUIS F. J. (2005). Linkages Between Total Quality Management and The Outcomesbased Approach in an Education Environment. Quality in Higher Education, Vol. 11, No. 3, November 2005, S. 251
  • 10. DEMĐRĐZ, Serap, KARADAĞ, Asiye ve ULUTAŞ, Đlkay. (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık. S.12
  • 11. ELLEN S. Peisner-Feinberg and NOREEN Yazejian. (2004). The Relation of Preschool Child Care Quality to Children’s Longitudinal School Success through Sixth Grade. Child Care Research Policy Consortium. http://www.fpg.unc.edu, Washington, DC s.7
  • 12. ERĐŞEN, Y. (2003). Toplam Kalite Sistemini Oluşturmada Temel Aşama: Standartların Belirlenmesi. Ankara: Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, s.288
  • 13. GEDĐKOĞLU, Tokay. (2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, ss. 66-80.
  • 14. GÜLTEKIN, Mehmet ve ANAGÜN, Şengül S. (2006). Avrupa Birliğinin Eğitimde Kaliteyi Belirleyici Alan ve Göstergeleri Açısından Türk Eğitim Sisteminin Durumu. Sosyal Bilimler Dergisi cilt 2/ s. 145-170
  • 15. KARTAL, Hülya. (2007). The Effect of Mother-Child Education Program which is One of the Early Childhood Education Programs on Cognitive Development of Six Age Children. (Erken Çocukluk Eğitimi rogramlarından Anne-Çocuk Eğitim Programı’nın Altı Yaş Grubundaki Çocukların Bilişsel Gelişimlerine Etkisi) Elementary Education Online, Đlköğretim Online, 6(2), 234-248,
  • 16. KRONEMANN, Michaela. (2007). Aeu Brıefıng Paper: Unıversal Preschool Educatıon For Aborıgınal And Torres Straıt Islander Chıldren. Federal Research Officer.S.5
  • 17. MORTĐMORE, Peter. (1992). Quality Control In Education and Schools. British Journal Of Educational Studies. Vol XXXX No: 1 February s.23- 37
  • 18. OĞUZKAN, Şükran ve ORAL, Güler. (1992). Okul Öncesi Eğitimi. Đstanbul: Oğul Matbaacılık. S.1-2
  • 19. OKTAY, Ayla. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. Đstanbul: Epsilon Yayınları. S. 189-192 20. ÖZDEMĐR, Servet. (2000). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem A yayıncılık. S. 16
  • 21. ÖZKAN, H. Hüseyin. (2006). Popüler Kültür Ve Eğitim. Mart 2006 Cilt:14 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 29-38
  • 22. POWELL, D. R., DIAMOND, K. E. (1995). Approaches To ParentTeacher Relationships In U.S. Early Childhood Programs During The Twentieth Century. Journal Of Education, 177, (3), 71-94
  • 23. RĐCHARD P. Mills and et al.. (1998). Preschool Planning Guide. Child Centered Education. New York.
  • 24. SHERĐDAN, Sonja (2001). Pedagogical Quality in Preschool. An Issue of Perspectives Acta Unıversıtatıs Gothoburgensıs. S.14-82
  • 25. ŞAHĐN, Đsmet. (2003). Küreselleşme, Dijital Teknoloji ve Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. cilt 1 sayı 4 41–451
  • 26. ŞAHĐN, Ersin.(2005). Okul Öncesi Eğitimi. Ankara: Anı yayıncılık. S.2
  • 27. ŞĐŞMAN, M ve TURAN, S. ( 2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi.
  • 28. TEZCAN, Mahmut. (2002). Postmodern ve Küresel Toplumda Eğitim. Ankara: Anı yayıncılık. S.5
  • 29. UMEK, Ljubica, MARJANOVĐC, Kranjc, SĐMONA, Fekonja, URSKA and BAJC, Katja (2006). Quality Of The Preschool and Home Environment As A Context Of Children's Language Development',European Early Childhood Education Research Journal,14:1,131 —147
  • 30. VARĐNLĐ, Đ. ve UZAY, N.(1997). Erciyes Üniversitesi Đktisadi ve Đdari Bilimler Fakültesinde Hizmet Kalitesini Artırmaya Yönelik Çalışmalar. Yükseköğretimde Sürekli Kalite Đyileştirme. Ankara: Haberal Eğitim Vakfı. S.158
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Yrd. Doç.Dr.A. Oğuzhan Kıldan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kıldan, .Y.D.O. (2010). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM BAĞLAMINDA; "EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE". Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 111-130.