Araştırmanın amacı, Malatya İl Sanayisi’ndeki firmaların küresel şebeke organizasyon ağı içerisinde yer alıp almadığını bulmaktır. Bu amaçla il sanayisindeki firmalar, dört ölçüt açısından değerlendirilmiştir: (1) Yabancı bir ortaklığın var olup olmaması, (2) Bir yabancı finans kurumundan kredi alınıp alınmaması, (3) İhracat faaliyetinde bulunup bulunulmaması ve (4) Fason üretimin yapılıp yapılmaması. İl Sanayisi’ndeki firmaları bu ölçütler açısından değerlendirebilmek amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Dağıtılan 150 anketin, 98’i geri dönmüş, 93’ü değerlendirmeye alınmıştır. Anketleri değerlendirebilmek amacıyla temel tanımlayıcı istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Bu amaçla frekans ve yüzde dağılımlarından faydalanılmıştır. Sonuç olarak, Malatya İl Sanayisi’ndeki firmaların fason üretim ve ihracat yapma ölçütü açısından küresel şebeke organizasyon ağı içerisinde yer aldıkları bulunmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 15 Sayı: 2 |