BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Kırmızı Et Satın Alım Yerleri Tercihlerinin Analizi: Antalya İli Örneği

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 2, 433 - 445, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • 1. Çiçek, A., Erkan, O., 1996. Tarım Ekonomisinde Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri. GOPÜ., Ziraat Fakültesi Yayınları No: 12 Ders Notları Serisi No:6, Tokat
  • 2. DİE, 2003. 2002 Hanehalkı Bütçe Anketi, Haber Bültenleri, Ankara.
  • 3. DPT, 2001. VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planı Et ve Et Ürünleri Alt Komisyon Raporu, DPT: 2635-ÖİK 643, Ankara.
  • 4. Ergün, G., Babaoğul, M., 1999. Tüketicilerin Süpermarket Tipi büyük Mağazaları Tercih Nedenleri ve Tercihlerini Etkileyen Faktörler. Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Yayınları No:3 Araştırma Serisi:3, 51s. Ankara
  • 5. Goodwin B. K., ve Koudele J. W., Jully 1990. An Analysis of Consumer Characteristics Associated with the Purchase of Beef and Pork Variety Meats. Southern Journal of Agricultural Economics.
  • 6. Greene, W.,H., Econometric Analysis, Englewood Cliffs, NJ:Prentice Hall, 2000.
  • 7. Gujarati, D.,N., 1995. Basic Econometrics, Mc Graw-Hill Inc, U.S.A.
  • 8. Kara MK, Eyduran E, Özdemir T, Zer C. Van’da Et ve Arünleri Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. 4. Ulusal Zootekni Bilim Kongresi Bildiri Kitabı, Süleyman DemirelÜniversitesi, Isparta 01-03 Eylül 2004, ss 661-664.
  • 9. Kennedy, P., 1996. A Guide To Econometrics, Third Edition, MIT Pres, USA.
  • 10. Koç, A.,A., Oğuz, C., 1997. Et Tüketimi ve Harcama Esneklikleri: Konya İli Şehir Merkezinde Bir Yatay Kesit Çalışması. Turkish Journal of Agriculture and Forestry 21, 157-164, Tübitak.
  • 11. Kotler, P., 1997. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control.8th Prentice Hall, New Jersey
  • 12. Özcan, G.,B., 1997. Perakendecilikte Evrenselleşme. TÜSİAD Yayınları.
  • 13. (http://www.tusiad.org.tr/yayin/gorus/32/html/sec11/html). 14. Özkan, B., 2001. Antalya İlinde Tüketicilerin Süpermarket Seçimi ve Satınalma Davranışları. Tarım Ekonomisi Dergisi, Mayıs 2001 sayı 6, 1-5.
  • 15. Verbeke, W., Ward, R. and Viaene, J., 2000. Probit Analysis of Fresh Meat Consumption in Belgium: Exploring BSE and Television Communication Impact. Agribusiness, 16 (2), 215-234.
  • 16. Yıldırım, İ., Acar, İ., Uluat, Ş., 1998. Van İli Merkez İlçede Kırmızı Et Tüketim Yapısı. Doğu Anadolu Tarım Kongresi, 14-18 Eylül, s, 1636-1644, Erzurum
  • 17. http://www.zmo.org.tr/etkinlikler/6tk05/058omerfarukemeksiz. pdf
  • 18. http://www.fao.org.

TÜKETİCİLERİN KIRMIZI ET SATIN ALIM YERLERİ TERCİHLERİNİN ANALİZİ: ANTALYA İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 2, 433 - 445, 01.06.2009

Öz

Antalya ilinde yaşayan ailelerin kırmızı et satın alım yerlerinin incelendiği bu çalışmada, ailelerin kırmızı et satın alım yerleri tercihlerini etkileyen başlıca sosyo-ekonomik faktörlerin analizi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Logit modeli kullanılmış ve aileler ile yüzyüze görüşme yoluyla yapılan anketlerden elde edilen veriler analiz edilerek model tahmin edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre incelenen ailelerin ortalama aylık geliri 1518 YTL, aylık ortalama tüketim harcaması 1 026.79 YTL, ortalama gıda harcaması 401.61 YTL ve ortalama süpermarket harcaması ise 228.63 YTL olarak belirlenmiştir. Ayrıca, incelenen ailelerin %41.05’inin kırmızı et alışverişleri için kasapları, %58.95’inin de kasap dışındaki alış veriş yerlerini tercih ettikleri belirlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre, modele dahil edilen değişkenlerin tamamının beklenen işarete sahip olduğu gelir ve fiyat değişkenleri dışındaki aile reisinin eğitim durumu, süpermarket uzaklığı, satın alım sıklığı, süpermarket kulüp üyeliği, kredi kartı kullanım imkanı, etin tazeliğine ilişkin değişkenlerin tamamının istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, ailelerin kırmızı et satın alımında süpermarketleri tercih etmelerinde en önemli faktörlerin tazelik, hijyen, etle birlikte diğer ihtiyaçların temin imkânı ve güvenilirlik olduğu belirlenmiştir

Kaynakça

  • 1. Çiçek, A., Erkan, O., 1996. Tarım Ekonomisinde Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri. GOPÜ., Ziraat Fakültesi Yayınları No: 12 Ders Notları Serisi No:6, Tokat
  • 2. DİE, 2003. 2002 Hanehalkı Bütçe Anketi, Haber Bültenleri, Ankara.
  • 3. DPT, 2001. VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planı Et ve Et Ürünleri Alt Komisyon Raporu, DPT: 2635-ÖİK 643, Ankara.
  • 4. Ergün, G., Babaoğul, M., 1999. Tüketicilerin Süpermarket Tipi büyük Mağazaları Tercih Nedenleri ve Tercihlerini Etkileyen Faktörler. Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Yayınları No:3 Araştırma Serisi:3, 51s. Ankara
  • 5. Goodwin B. K., ve Koudele J. W., Jully 1990. An Analysis of Consumer Characteristics Associated with the Purchase of Beef and Pork Variety Meats. Southern Journal of Agricultural Economics.
  • 6. Greene, W.,H., Econometric Analysis, Englewood Cliffs, NJ:Prentice Hall, 2000.
  • 7. Gujarati, D.,N., 1995. Basic Econometrics, Mc Graw-Hill Inc, U.S.A.
  • 8. Kara MK, Eyduran E, Özdemir T, Zer C. Van’da Et ve Arünleri Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. 4. Ulusal Zootekni Bilim Kongresi Bildiri Kitabı, Süleyman DemirelÜniversitesi, Isparta 01-03 Eylül 2004, ss 661-664.
  • 9. Kennedy, P., 1996. A Guide To Econometrics, Third Edition, MIT Pres, USA.
  • 10. Koç, A.,A., Oğuz, C., 1997. Et Tüketimi ve Harcama Esneklikleri: Konya İli Şehir Merkezinde Bir Yatay Kesit Çalışması. Turkish Journal of Agriculture and Forestry 21, 157-164, Tübitak.
  • 11. Kotler, P., 1997. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control.8th Prentice Hall, New Jersey
  • 12. Özcan, G.,B., 1997. Perakendecilikte Evrenselleşme. TÜSİAD Yayınları.
  • 13. (http://www.tusiad.org.tr/yayin/gorus/32/html/sec11/html). 14. Özkan, B., 2001. Antalya İlinde Tüketicilerin Süpermarket Seçimi ve Satınalma Davranışları. Tarım Ekonomisi Dergisi, Mayıs 2001 sayı 6, 1-5.
  • 15. Verbeke, W., Ward, R. and Viaene, J., 2000. Probit Analysis of Fresh Meat Consumption in Belgium: Exploring BSE and Television Communication Impact. Agribusiness, 16 (2), 215-234.
  • 16. Yıldırım, İ., Acar, İ., Uluat, Ş., 1998. Van İli Merkez İlçede Kırmızı Et Tüketim Yapısı. Doğu Anadolu Tarım Kongresi, 14-18 Eylül, s, 1636-1644, Erzurum
  • 17. http://www.zmo.org.tr/etkinlikler/6tk05/058omerfarukemeksiz. pdf
  • 18. http://www.fao.org.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Özge Okşan Tosun Bu kişi benim

Doç.Dr.Selim Adem Hatırlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tosun, .Ö.O., & Hatırlı, D. A. (2009). TÜKETİCİLERİN KIRMIZI ET SATIN ALIM YERLERİ TERCİHLERİNİN ANALİZİ: ANTALYA İLİ ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 433-445.