BibTex RIS Kaynak Göster

Rekabetçi Avantaj Yaratma Çerçevesinde Kobi'lerde E-Ticaret ve E-Ticaretin Stratejik Kullanımı

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 3, 277 - 291, 01.09.2008

Öz

Kaynakça

  • 1. AKIN, H., Bahadır, Yeni Ekonomi – Strateji, Rekabet, Teknoloji Yönetimi, Çizgi Kitapevi Yayınları, Birinci Basım, Aralık 2001.
  • 2. AKIN, H., Bahadır, Girişimcilik ve Küçük İşletmeler Açısından Elektronik Ticaret:Kavramlar, Örnekler, Öneriler, Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, 2001/2.
  • 3. AKTAN, Bora, Alaattin, ARSLAN, “İş Hayatında İnternet Kullanımı ve Elektronik Ticarete (E-Commerce) Genel Bir Bakış”, Ekonomik ve Teknik Dergi Standard, Y.41, S.490, Ekim 2002.
  • 4. BAYRAK, Sabahat, Muhammet AKDİŞ, , “Küresel Finansal Krizlerin Türkiye’ye Etkileri ve Kobilere Yansımaları”, http://makdis.pamukkale.edu.tr/Mak1.htm, 10.01.2003.
  • 5. BOZKURT, Veysel, (Der), Elektronik Ticaret, Alfa Yayınları:771, Birinci Baskı, İstanbul, Mayıs, 2000.
  • 6. BREWTON, Tom, Kirsten, KINGSED, “Getting The Most From Your B2B-Enabled Supply Chain”, Journal of Business Strategy, JanuaryFebruary, 2001.
  • 7. CHAMPY, Jim, The New Economy, Computerworld, Vol:34, Issue 35, 2000.
  • 8. CLINTON, William, J., Albert, GORE, Global Elektronik Ticaret, Çev. Veysel BOZKURT, Alfa Yayınları:689, Birinci Basım, İstanbul, Şubat, 2000.
  • 9. DRUCKER, Peter, Bilgi İşçileri, Executive Exellence, Nisan 2001
  • 10. DULUPÇU, Murat, Ali, Küresel Rekabet Gücü, Nobel Yayım Dağıtım, 1. Basım, Haziran, 2001.
  • 11. ETKK, Rapor Özeti, http://www.Kobinet.org.tr/hizmetler/e-ticaret/eticaret-kutuphanesi/005a1.html, 20.11.2003.
  • 12. GIBSON, Rowan, (Der), Geleceği Yeniden Düşünmek, Çev. Sinem Gül, Sabah Kitapçılık, Birinci Baskı: İstanbul, Eylül 1997.
  • 13. GÜLEŞ, Hasan, Kürşat, Adem, Öğüt, Hasan, BÜLBÜL, “İnternet Teknolojisi Açısından İşletmeler Arası Elektronik Ticaret ve Aracı Pazarlar”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.7, S.2, Y.2002.
  • 14. GÜNEŞ, İsmail, Elektronik Ticaret ve Kobi’ler İçin Yeni Fırsatlar, http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=242, 28.05.2005.
  • 15. KARA, H., İnternet, Gazetecilik ve Yeni Olanaklar, İnternet Çağında Gazetecilik, (Der. Serhan Yedig ve Haşim Akman), Siyahbeyaz Metis Yayınları, İstanbul, 2002.
  • 16. KARAHAN, Kasım, “Yeni Ekonomi Ve Pazarlama İlişkisi”, Pazarlama Dünyası Dergisi, Dünya Yayıncılık, Yıl 16, Sayı 2002.
  • 17. KESER, Aşkın, “Rekabetin Değişen Yüzü: Elektronik Ticaret”, http://www.isguc.org/askin1.htm, 27.10.2002.
  • 18. LARSSON, Paul, “A Short Intro to Business-to-Business E-Commerce”, http://www.fool.com/research/2000/features000316.htm, 2000.
  • 19. LEE, Seung, Chang, Bo, Young PAK, Ho, Geun, LEE, “Business Value of B2B Electronic Commerce: The Critical Role Of Inter-Firm Collaboration”, Electronic Commerce Research and Applications, Volume 2, Issue 4, 2003.
  • 20. LEWIS, Dawid, Darren, BRİDGER, “The Soul Of The New Consumer: Authentisity-What We Buy And Why In The New Economy”, Journal Of Consumer Marketing, Volume:18, Sayı 2, 2001.
  • 21. MURPHY, Tony, “Nasıl değer Yaratılır?”, Digital Capital, Sayı 9, Ocak 2003.
  • 22. NAISBITT, John, Global Paradoks: Büyüyen Dünya Ekonomisinin Güçlenen Küçük Oyuncuları, Çev. Sinem, GÜL, Sabah Kitapları, İstanbul, 1994.
  • 23. NASSER, Jacques, A., “Değişime Uyum Sağlayın”, Executive Exellence, Nisan 2001.
  • 24. SADOWSKI, B. M., MAITLAND, C., VAN DONGEN, J., “Strategic Use Of The Internet By Small and Medium – Sized Companies: An Exploratory Study”, Information Economics and Policy, 2002.
  • 25. SARI, Y., “Bilgi Ekonomisi, Enflasyon Ve Büyüme Üzerine Bir Analiz”, Akademik Bilişim 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya 31 Ocak-2 Şubat 2007, http://ab.org.tr/ab07/bildiri/40.pdf, (12.09.2007)
  • 26. SCHMELZ, Dawn, R., D., Aric, BIZZARI, Rebecca, GRAHAM, Catherine, HOWDYSHELL, “Business-to-Business Online Purchasing: Suppliers’ Impact on Buyers’ Adoption and Usage Intent”, The Journal of Supply Chain Managment, Winter, 2001.
  • 27. TAYLOR M. J., MCWİLLIAM J., ENGLAND D., AKOMODE J., “Skills Required In Developing Electronic Commerce For Small and Medium Enterprisess: Casr Based Generalization Approach”, Electronic Commerce Research and Applications 3, 2004.
  • 28. TIESSEN, James, H., WRIGHT, Richard, W., TURNER, Ian, “A Model of E-Commerce Use By Internationalizing SMEs”, Journal of International Managment, 2001.
  • 29. TUNCA, Mustafa, Z., Ahmet, HASKÖSE, Global Elektronik Ticaret, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:18, 2002.
  • 30. TUNCA, Mustafa, Z., Ahmet, HASKÖSE, Hakan, YAVUZ, CyberSupply Chain Models For The 21st Century,.Proceedings Of The International Conferance On Industrial Lojistics, St Petersburg, Russia, 28 June – 1 July 1999.
  • 31. TUTAR, Hasan, Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayınları:83, Yönetim Dizisi:13, Şubat, İstanbul, 2000.
  • 32. TOPUZ, R., İnternet Üzerinden Ürün Satış Ve Stok Takip İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi: E – Ticaret, Selçuk Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Bitirme Projesi, Konya, 2007, http://bm.selcuk.edu.tr/TezNet/sk/ETicaret/001213027%20Rukiye%20T opuz.pdf, (12.05.2008)
  • 33. YAZICI, Ayla, Elektronik Ticaretin Ekonomik Boyutu, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C. XVIII, S. 1-2, 2002.
  • 34. WRIGHT, Richard, W., ETEMAD, Hamid, “SMEs and The Global Economy”, Journal of International Managment, 2001

REKABETÇİ AVANTAJ YARATMA ÇERÇEVESİNDE KOBİ’LERDE E-TİCARET VE E-TİCARETİN STRATEJİK KULLANIMI

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 3, 277 - 291, 01.09.2008

Öz

Bilişim teknolojilerinin 1990’lı yılların ortasından itibaren İnternet temelli teknolojilerle bütünleşmesi sonucu oluşan yeni piyasalar girişimci bireylere ve kısıtlı imkanlara sahip küçük işletmelere önemli fırsatlar doğurmuştur. Bu bağlamda bakıldığında e-ticaret, Kobi’lere global düzeyde iş yapabilmenin altyapısını sağlamaktadır. Bu çalışmada KOBİ’lerin küresel pazarda rekabet gücünü etkileyen e-ticaret kavramı ve sürdürülebilir rekabetçi üstünlük sağlama noktasında eticaretin stratejik kullanımı detaylı olarak incelenerek e-ticaretin KOBİ’lere sağlayacağı fırsatlar ortaya konulacaktır

Kaynakça

  • 1. AKIN, H., Bahadır, Yeni Ekonomi – Strateji, Rekabet, Teknoloji Yönetimi, Çizgi Kitapevi Yayınları, Birinci Basım, Aralık 2001.
  • 2. AKIN, H., Bahadır, Girişimcilik ve Küçük İşletmeler Açısından Elektronik Ticaret:Kavramlar, Örnekler, Öneriler, Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, 2001/2.
  • 3. AKTAN, Bora, Alaattin, ARSLAN, “İş Hayatında İnternet Kullanımı ve Elektronik Ticarete (E-Commerce) Genel Bir Bakış”, Ekonomik ve Teknik Dergi Standard, Y.41, S.490, Ekim 2002.
  • 4. BAYRAK, Sabahat, Muhammet AKDİŞ, , “Küresel Finansal Krizlerin Türkiye’ye Etkileri ve Kobilere Yansımaları”, http://makdis.pamukkale.edu.tr/Mak1.htm, 10.01.2003.
  • 5. BOZKURT, Veysel, (Der), Elektronik Ticaret, Alfa Yayınları:771, Birinci Baskı, İstanbul, Mayıs, 2000.
  • 6. BREWTON, Tom, Kirsten, KINGSED, “Getting The Most From Your B2B-Enabled Supply Chain”, Journal of Business Strategy, JanuaryFebruary, 2001.
  • 7. CHAMPY, Jim, The New Economy, Computerworld, Vol:34, Issue 35, 2000.
  • 8. CLINTON, William, J., Albert, GORE, Global Elektronik Ticaret, Çev. Veysel BOZKURT, Alfa Yayınları:689, Birinci Basım, İstanbul, Şubat, 2000.
  • 9. DRUCKER, Peter, Bilgi İşçileri, Executive Exellence, Nisan 2001
  • 10. DULUPÇU, Murat, Ali, Küresel Rekabet Gücü, Nobel Yayım Dağıtım, 1. Basım, Haziran, 2001.
  • 11. ETKK, Rapor Özeti, http://www.Kobinet.org.tr/hizmetler/e-ticaret/eticaret-kutuphanesi/005a1.html, 20.11.2003.
  • 12. GIBSON, Rowan, (Der), Geleceği Yeniden Düşünmek, Çev. Sinem Gül, Sabah Kitapçılık, Birinci Baskı: İstanbul, Eylül 1997.
  • 13. GÜLEŞ, Hasan, Kürşat, Adem, Öğüt, Hasan, BÜLBÜL, “İnternet Teknolojisi Açısından İşletmeler Arası Elektronik Ticaret ve Aracı Pazarlar”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.7, S.2, Y.2002.
  • 14. GÜNEŞ, İsmail, Elektronik Ticaret ve Kobi’ler İçin Yeni Fırsatlar, http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=242, 28.05.2005.
  • 15. KARA, H., İnternet, Gazetecilik ve Yeni Olanaklar, İnternet Çağında Gazetecilik, (Der. Serhan Yedig ve Haşim Akman), Siyahbeyaz Metis Yayınları, İstanbul, 2002.
  • 16. KARAHAN, Kasım, “Yeni Ekonomi Ve Pazarlama İlişkisi”, Pazarlama Dünyası Dergisi, Dünya Yayıncılık, Yıl 16, Sayı 2002.
  • 17. KESER, Aşkın, “Rekabetin Değişen Yüzü: Elektronik Ticaret”, http://www.isguc.org/askin1.htm, 27.10.2002.
  • 18. LARSSON, Paul, “A Short Intro to Business-to-Business E-Commerce”, http://www.fool.com/research/2000/features000316.htm, 2000.
  • 19. LEE, Seung, Chang, Bo, Young PAK, Ho, Geun, LEE, “Business Value of B2B Electronic Commerce: The Critical Role Of Inter-Firm Collaboration”, Electronic Commerce Research and Applications, Volume 2, Issue 4, 2003.
  • 20. LEWIS, Dawid, Darren, BRİDGER, “The Soul Of The New Consumer: Authentisity-What We Buy And Why In The New Economy”, Journal Of Consumer Marketing, Volume:18, Sayı 2, 2001.
  • 21. MURPHY, Tony, “Nasıl değer Yaratılır?”, Digital Capital, Sayı 9, Ocak 2003.
  • 22. NAISBITT, John, Global Paradoks: Büyüyen Dünya Ekonomisinin Güçlenen Küçük Oyuncuları, Çev. Sinem, GÜL, Sabah Kitapları, İstanbul, 1994.
  • 23. NASSER, Jacques, A., “Değişime Uyum Sağlayın”, Executive Exellence, Nisan 2001.
  • 24. SADOWSKI, B. M., MAITLAND, C., VAN DONGEN, J., “Strategic Use Of The Internet By Small and Medium – Sized Companies: An Exploratory Study”, Information Economics and Policy, 2002.
  • 25. SARI, Y., “Bilgi Ekonomisi, Enflasyon Ve Büyüme Üzerine Bir Analiz”, Akademik Bilişim 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya 31 Ocak-2 Şubat 2007, http://ab.org.tr/ab07/bildiri/40.pdf, (12.09.2007)
  • 26. SCHMELZ, Dawn, R., D., Aric, BIZZARI, Rebecca, GRAHAM, Catherine, HOWDYSHELL, “Business-to-Business Online Purchasing: Suppliers’ Impact on Buyers’ Adoption and Usage Intent”, The Journal of Supply Chain Managment, Winter, 2001.
  • 27. TAYLOR M. J., MCWİLLIAM J., ENGLAND D., AKOMODE J., “Skills Required In Developing Electronic Commerce For Small and Medium Enterprisess: Casr Based Generalization Approach”, Electronic Commerce Research and Applications 3, 2004.
  • 28. TIESSEN, James, H., WRIGHT, Richard, W., TURNER, Ian, “A Model of E-Commerce Use By Internationalizing SMEs”, Journal of International Managment, 2001.
  • 29. TUNCA, Mustafa, Z., Ahmet, HASKÖSE, Global Elektronik Ticaret, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:18, 2002.
  • 30. TUNCA, Mustafa, Z., Ahmet, HASKÖSE, Hakan, YAVUZ, CyberSupply Chain Models For The 21st Century,.Proceedings Of The International Conferance On Industrial Lojistics, St Petersburg, Russia, 28 June – 1 July 1999.
  • 31. TUTAR, Hasan, Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayınları:83, Yönetim Dizisi:13, Şubat, İstanbul, 2000.
  • 32. TOPUZ, R., İnternet Üzerinden Ürün Satış Ve Stok Takip İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi: E – Ticaret, Selçuk Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Bitirme Projesi, Konya, 2007, http://bm.selcuk.edu.tr/TezNet/sk/ETicaret/001213027%20Rukiye%20T opuz.pdf, (12.05.2008)
  • 33. YAZICI, Ayla, Elektronik Ticaretin Ekonomik Boyutu, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C. XVIII, S. 1-2, 2002.
  • 34. WRIGHT, Richard, W., ETEMAD, Hamid, “SMEs and The Global Economy”, Journal of International Managment, 2001
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Dr.didar Büyüker İşler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İşler, .D.B. (2008). REKABETÇİ AVANTAJ YARATMA ÇERÇEVESİNDE KOBİ’LERDE E-TİCARET VE E-TİCARETİN STRATEJİK KULLANIMI. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 277-291.