BibTex RIS Kaynak Göster

İşletmelerin Sürdürülebilir Başarılara Ulaşmalarında Yenilikçi Olmalarının Rolü

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 2, 361 - 370, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • 1. ______, “Her Yeni Yenilikçi Değildir”, Platin Dergisi, Y. 9, Ekim 2005.
  • 2. ______, “The Evolution Of The Creative Company”, Special Report, Business Week, No: 3945, 8/1/2005.
  • 3. BADEN-FULLER-Charles, PITT, Martyn, Strategic Innnovation: An International Casebook on Strategic Management, Routledge Publications, New York, 1996.
  • 4. BARKER, Alan, Yenilikçiliğin Simyası, çev. KARDAM, Ahmet, MESS, Yayınları, No: 391, İstanbul, 2002.
  • 5. BEATTY, Jack, Peter Drucker’a Göre Dünya, Çev. AKINBAY Osman, Sistem Yayınları, 1998.
  • 6. CHANDLER, D. Alfred, Strategy And Structure: Chapters in The History of The Industrial Enterprise, The MIT Press, USA, 1990.
  • 7. DIAMOND, Jared, Tüfek, Mikrop ve Çelik, 5. bs., çev. İNCE Ülker, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara, 2003,
  • 8. FREEMAN, Chris, SOETE, Luc, Yenilik İktisadı, çev. TÜRKCAN, Ergun, tübitak Yayınları/Akademik Dizi 2, Ankara, 2003,
  • 9. HARKINS, Phil, “Liderliğin Beş Temel Yetkinliği”, çev. GÜNAY Günhan, Executive Excellence Dergisi, Y. 8, s. 91, 2004.
  • 10. HELLER, Robert, Peter Drucker, A Darling Kindersley Book, London, 2000.
  • 11. HENDERSON, Rebecca, “Managing Innovation In The Information Age”, Harward Business Review, Jan/Feb 94, Vol: 72, No:1.
  • 12. KAUFMANN, Geir, “Problem Solving And Creativity” Ed. Henry, Jane, Creative Managemenet, Sage Publicatins, London, 2000.
  • 13. KUHN, Robert Lawrence, KUHN, Louis, “Decision Making and Deal Making: How Creativity Helps”, Ed. HENRY, Jane Creative Management, Sage Publications, London, 2000,
  • 14. MATTHEWS, Ryan, WACKER, Watts, “Sapma’nın Yararları”, çev. GÜNAY, Günhan, Executive Excellence Dergisi, Y. 8, s. 90, 2004.
  • 15. MINTZBERG, Henry, Mintzberg On Management: Inside Our Strange World of Organizations, The Free Pres, New York, 1989, s. 199.
  • 16. MORGAN, Gareth, “Emerging Moves And Challenges: The Need For New Competencies And Mindsets” Ed. HENRY, Jane, Creative Management, Sage Publications, London, 2000.
  • 17. NONAKA, Ikujiro, “Creating Organizational Order Out of Chaos: SelfRenewal in Japonese Firms”, California Management Review, Vol:30;3, Spring/1988.
  • 18. NUSSBAUM, Bruce; BERNER, Robert; BRADY, Diane., Get Creative, Business Week, 8/1/2005, s. 3945..
  • 19. OPENHEIMER, Robert, J., “Değişim Geçiren Bir Bilim”, Ed. Edmund Blair Balles, Galileo’nun Buyruğu: Bilim Yazılarından Bir Derleme, 6. bs., çev. ARIK, Nermin, TUBİTAK Yayınları, Ankara, 2003.
  • 20. ÖRS, Ferlal, “İşletmelerde Yaratıcılık”, Pazarlama Dünyası Dergisi, Y. 15, s. 3, 2001.
  • 21. ÖZTOK, Nilüfer, “Yenilikçi Olmayanlar Ölümden Kaçamayacak”, Capital, Sayı 2005/8
  • 22. PRİGOGİNE, İlya, STRENGERS Isabelle, Kaostan Düzene İnsanın Tabiatla Yeni Diyaloğu 2. bs., çev. DEMİRCİ, Senay İz yayıncılık, İstanbul 1998,
  • 23. REED, Richard, DE FILLIPI, Robert, J., “Causel Ambiguity Barriers to Imitation an Sustainable Competitive Advantage” Academy of Management Review, Vol: 5, No:1, 1990.
  • 24. SEBELL, Mark Henry, “Geleceğe Ne Kadar Hazırsınız”, çev., GÜNAY, Günhan , Executive Excellence Dergisi,Y.9.

İŞLETMELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARILARA ULAŞMALARINDA YENİLİKÇİ OLMALARININ ROLÜ

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 2, 361 - 370, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmada küreselleşen rekabet ortamında, işletmelerin başarılı olmak ve bu başarıları sürdürebilmek için yenilikçi olmalarının önemi değerlendirilmiştir. Yenilikçi olmak bir anda başarılan bir özellik değildir. Toplumsal, kültürel ve ekonomik bir birikim, uygun işletme yapısı ve yöneticilerin bilinçli ve disiplinli çabaları sonucunda gerçekleşen bir süreçtir. Bu sürecin başarıya ulaşması, yenilikçiliğin bileşenlerinin, risklerinin ve kalıcı olması için atılması gerekli olan adımların iyice anlaşılmasına bağlıdır

Kaynakça

  • 1. ______, “Her Yeni Yenilikçi Değildir”, Platin Dergisi, Y. 9, Ekim 2005.
  • 2. ______, “The Evolution Of The Creative Company”, Special Report, Business Week, No: 3945, 8/1/2005.
  • 3. BADEN-FULLER-Charles, PITT, Martyn, Strategic Innnovation: An International Casebook on Strategic Management, Routledge Publications, New York, 1996.
  • 4. BARKER, Alan, Yenilikçiliğin Simyası, çev. KARDAM, Ahmet, MESS, Yayınları, No: 391, İstanbul, 2002.
  • 5. BEATTY, Jack, Peter Drucker’a Göre Dünya, Çev. AKINBAY Osman, Sistem Yayınları, 1998.
  • 6. CHANDLER, D. Alfred, Strategy And Structure: Chapters in The History of The Industrial Enterprise, The MIT Press, USA, 1990.
  • 7. DIAMOND, Jared, Tüfek, Mikrop ve Çelik, 5. bs., çev. İNCE Ülker, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara, 2003,
  • 8. FREEMAN, Chris, SOETE, Luc, Yenilik İktisadı, çev. TÜRKCAN, Ergun, tübitak Yayınları/Akademik Dizi 2, Ankara, 2003,
  • 9. HARKINS, Phil, “Liderliğin Beş Temel Yetkinliği”, çev. GÜNAY Günhan, Executive Excellence Dergisi, Y. 8, s. 91, 2004.
  • 10. HELLER, Robert, Peter Drucker, A Darling Kindersley Book, London, 2000.
  • 11. HENDERSON, Rebecca, “Managing Innovation In The Information Age”, Harward Business Review, Jan/Feb 94, Vol: 72, No:1.
  • 12. KAUFMANN, Geir, “Problem Solving And Creativity” Ed. Henry, Jane, Creative Managemenet, Sage Publicatins, London, 2000.
  • 13. KUHN, Robert Lawrence, KUHN, Louis, “Decision Making and Deal Making: How Creativity Helps”, Ed. HENRY, Jane Creative Management, Sage Publications, London, 2000,
  • 14. MATTHEWS, Ryan, WACKER, Watts, “Sapma’nın Yararları”, çev. GÜNAY, Günhan, Executive Excellence Dergisi, Y. 8, s. 90, 2004.
  • 15. MINTZBERG, Henry, Mintzberg On Management: Inside Our Strange World of Organizations, The Free Pres, New York, 1989, s. 199.
  • 16. MORGAN, Gareth, “Emerging Moves And Challenges: The Need For New Competencies And Mindsets” Ed. HENRY, Jane, Creative Management, Sage Publications, London, 2000.
  • 17. NONAKA, Ikujiro, “Creating Organizational Order Out of Chaos: SelfRenewal in Japonese Firms”, California Management Review, Vol:30;3, Spring/1988.
  • 18. NUSSBAUM, Bruce; BERNER, Robert; BRADY, Diane., Get Creative, Business Week, 8/1/2005, s. 3945..
  • 19. OPENHEIMER, Robert, J., “Değişim Geçiren Bir Bilim”, Ed. Edmund Blair Balles, Galileo’nun Buyruğu: Bilim Yazılarından Bir Derleme, 6. bs., çev. ARIK, Nermin, TUBİTAK Yayınları, Ankara, 2003.
  • 20. ÖRS, Ferlal, “İşletmelerde Yaratıcılık”, Pazarlama Dünyası Dergisi, Y. 15, s. 3, 2001.
  • 21. ÖZTOK, Nilüfer, “Yenilikçi Olmayanlar Ölümden Kaçamayacak”, Capital, Sayı 2005/8
  • 22. PRİGOGİNE, İlya, STRENGERS Isabelle, Kaostan Düzene İnsanın Tabiatla Yeni Diyaloğu 2. bs., çev. DEMİRCİ, Senay İz yayıncılık, İstanbul 1998,
  • 23. REED, Richard, DE FILLIPI, Robert, J., “Causel Ambiguity Barriers to Imitation an Sustainable Competitive Advantage” Academy of Management Review, Vol: 5, No:1, 1990.
  • 24. SEBELL, Mark Henry, “Geleceğe Ne Kadar Hazırsınız”, çev., GÜNAY, Günhan , Executive Excellence Dergisi,Y.9.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Uzman Nevriye Altuntuğ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altuntuğ, .U.N. (2008). İŞLETMELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARILARA ULAŞMALARINDA YENİLİKÇİ OLMALARININ ROLÜ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 361-370.