BibTex RIS Kaynak Göster

İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Sayısal Derslerdeki Başarısızlık Nedenleri ve Çözüm Önerileri

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 1, 293 - 315, 01.03.2008

Öz

Kaynakça

  • 1. BERRY,T.H. Managing The Total Quality Transformation, Mc Graw-Hill Inc, New York, 1991.
  • 2. ÇİL Burhan. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesinde Akademik başarıyı Etkileyen Bazı Etkenler, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 199
  • 3. GENÇYILMAZ Güneş, ZAİM Selim, “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, İ.Ü, İşletme Fakültesi, C:28, Sayı:2/Kasım 1999.
  • 4. GÜNBAYI İlhan, ÇEVİK Veli, “Yönetici Ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleriyle İlgili Bir Araştırma” Milli Eğitim Dergisi, Sayı 163, Ankara, Yaz 2004
  • 5. Herkes İçin Eğitim Dünya Konferansı, Herkes İçin Eğitim Dünya Beyannamesi ve Temel Öğrenme İhtiyaçlarının Karşılanması İçin Hareket Çerçevesi Jomtien, Tayland, 5- 9 Mart, 1990.
  • 6. HUTCHINS G.B. Introductions to Quality Control, Assurance and Management, Mcmillan Publishing Company, New York.1991.
  • 7. JURAN Joseph M. Quality Control Handbook, New York, Mc GrawHill,1962
  • 8. KARSLI M. Durdu, “ Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite”, Eğitim Yönetimi Dergisi, Pegem Yay, Ankara, 1997.
  • 9. KAVRAKOĞLU İbrahim, Kalite güvencesi ve İSO 9000, Rekabetçi Yönetim Dizisi, Kalder Yayınları, No:1, 2.Basım/Ağustos Ankara, 1996.
  • 10. ÖZDAMAR Kazım, Spss İle Biyoistatistik, Kaan Kitapevi, Eskişehir,2001
  • 11. ÖZPOLAT Abdulvahap, “Yönetici ve Öğretmen Gözüyle: Eğitimde Verimlilik Nasıl Sağlanır” Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 597, Ankara, 1997.
  • 12. PHILIP B. Crosby, Ouality is Free, New American Library, New York, 1979.
  • 13. SOYLU Kaan; Funda Soylu; Ahmet Suer; E. Özlem Suer, Toplam Kalite Yönetimi Sözlüğü, Beyaz Yayınları, 1. Basım, Şubat 1998, İstanbul.
  • 14. ŞENCAİ Hüner, Ordu Güven N, "İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğrencilerinin Üniversiteye Giriş Sınavı Tercihleri İle Derslerden Duydukları Memnuniyet ve Meslek Yönelimlerine İlişkin Göstergeler", İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, C:29, S: 1/Nisan 2000.
  • 15. Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu 2004, Ankara

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN SAYISAL DERSLERDEKİ BAŞARISIZLIK NEDENLERİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 1, 293 - 315, 01.03.2008

Öz

Bu çalışmada, Türkiye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi işletme derslerdeki bölümü araştırılmıştır. Bu amaçla, İnönü Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesinde okuyan son sınıf öğrencilerin Matematik, İstatistik ve Yöneylem Araştırması gibi sayısal derslerde başarısızlık nedenlerini belirlemek üzere anket yapılmıştır. Yapılan anketle toplanan veriler ilk olarak, tablolar yardımıyla değerlendirilmiş, daha sonra da başarısızlığa etki eden etmenler, faktör analizi ile açıklanmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte başarısızlık durumları üzerinde; cinsiyet, lise kolu ve Üniversiteler açısından anlamlı bir farkın olup olmadığı Ki-Kare testi ile araştırılmış ve eğitim kalitesinin arttırılması için öneriler sunulmuştur

Kaynakça

  • 1. BERRY,T.H. Managing The Total Quality Transformation, Mc Graw-Hill Inc, New York, 1991.
  • 2. ÇİL Burhan. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesinde Akademik başarıyı Etkileyen Bazı Etkenler, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 199
  • 3. GENÇYILMAZ Güneş, ZAİM Selim, “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, İ.Ü, İşletme Fakültesi, C:28, Sayı:2/Kasım 1999.
  • 4. GÜNBAYI İlhan, ÇEVİK Veli, “Yönetici Ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleriyle İlgili Bir Araştırma” Milli Eğitim Dergisi, Sayı 163, Ankara, Yaz 2004
  • 5. Herkes İçin Eğitim Dünya Konferansı, Herkes İçin Eğitim Dünya Beyannamesi ve Temel Öğrenme İhtiyaçlarının Karşılanması İçin Hareket Çerçevesi Jomtien, Tayland, 5- 9 Mart, 1990.
  • 6. HUTCHINS G.B. Introductions to Quality Control, Assurance and Management, Mcmillan Publishing Company, New York.1991.
  • 7. JURAN Joseph M. Quality Control Handbook, New York, Mc GrawHill,1962
  • 8. KARSLI M. Durdu, “ Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite”, Eğitim Yönetimi Dergisi, Pegem Yay, Ankara, 1997.
  • 9. KAVRAKOĞLU İbrahim, Kalite güvencesi ve İSO 9000, Rekabetçi Yönetim Dizisi, Kalder Yayınları, No:1, 2.Basım/Ağustos Ankara, 1996.
  • 10. ÖZDAMAR Kazım, Spss İle Biyoistatistik, Kaan Kitapevi, Eskişehir,2001
  • 11. ÖZPOLAT Abdulvahap, “Yönetici ve Öğretmen Gözüyle: Eğitimde Verimlilik Nasıl Sağlanır” Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 597, Ankara, 1997.
  • 12. PHILIP B. Crosby, Ouality is Free, New American Library, New York, 1979.
  • 13. SOYLU Kaan; Funda Soylu; Ahmet Suer; E. Özlem Suer, Toplam Kalite Yönetimi Sözlüğü, Beyaz Yayınları, 1. Basım, Şubat 1998, İstanbul.
  • 14. ŞENCAİ Hüner, Ordu Güven N, "İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğrencilerinin Üniversiteye Giriş Sınavı Tercihleri İle Derslerden Duydukları Memnuniyet ve Meslek Yönelimlerine İlişkin Göstergeler", İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, C:29, S: 1/Nisan 2000.
  • 15. Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu 2004, Ankara
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Yrd.Doç.Dr.Sait Patır Bu kişi benim

Yrd.Doç.Dr.Mehmet Selami Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Patır, .Y., & Yıldız, Y. S. (2008). İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN SAYISAL DERSLERDEKİ BAŞARISIZLIK NEDENLERİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 293-315.