Bu çalışmada, Türkiye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi işletme derslerdeki bölümü araştırılmıştır. Bu amaçla, İnönü Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesinde okuyan son sınıf öğrencilerin Matematik, İstatistik ve Yöneylem Araştırması gibi sayısal derslerde başarısızlık nedenlerini belirlemek üzere anket yapılmıştır. Yapılan anketle toplanan veriler ilk olarak, tablolar yardımıyla değerlendirilmiş, daha sonra da başarısızlığa etki eden etmenler, faktör analizi ile açıklanmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte başarısızlık durumları üzerinde; cinsiyet, lise kolu ve Üniversiteler açısından anlamlı bir farkın olup olmadığı Ki-Kare testi ile araştırılmış ve eğitim kalitesinin arttırılması için öneriler sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 1 |