Marka değeri kavramı farklılaşma adına güçlü bir araç olmakla birlikte işletmelerin sahip oldukları önemli varlıklardan biridir. Marka bağlılığını arttırmakta; algılanan kalite ve marka çağrışımlarında da etkili olup, o markayı diğer rakip markalara göre tercih etmek adına iyi bir sebep olabilmektedir. Tüketiciler açısından da satın alma karar sürecine etkisini göstererek, vermiş oldukları satın alma kararına ilişkin endişelerini azaltarak güven duygusunu arttırmaktadır. Tüketicilerin ürün ya da hizmeti satın alırken hissettikleri belirsizlik nedeniyle oluşan risk algısını da gidermek adına önemlidir. Bu çalışma kapsamında tüketicilerin banka marka değeri algıları ile internet bankacılığı ve şube bankacılığından algıladıkları risklerin incelenmesi çerçevesinde sözü edilen algılara göre tüketici davranışları analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında yapılan analiz sonuçlarına göre tüketicilerin internet bankacılığı ve şube bankacılığından risk algıları ve marka değeri algıları itibariyle farklı pazar bölümlerinde toplandıkları saptanarak; sosyo-demografik özellikleri ve bankacılık kullanım alışkanlıklarına göre farklılık gösterdiği görülmüştür.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 3 |