At the present day, one of early in environment problems which threaten the world is global warming. The main factor of global warming is carbondioxide in this context companies want to reduce carbon emission. Although GHG emission will be increase incoming year, the aim in 2050 to reduce emission levels by 80 percent of what they were in 1990.
The purpose of this study to help companies prepare a GHG inventory, to investigate airport carbon accreditation process applications and to offer suggestions for improvement. In this context, Failure Modes and Effects Analysis (FMEA) has been done to investigate causes of carbon emission in TAV Izmir Adnan Menderes Airport. According to Failure Modes and Effects Analysis (FMEA), risks were considered and suggestions for improvement were offered. Until now, in order to improve carbon accreditation process by using this method is not documented in the literature.
According to findings in this study, some contributions are included: revising the process systematically, identification of weaknesses, determining the impact that reason of carbon emission and critical point, the development of communication within the company with teamwork, the elimination of negativity and it has affected the company’s image in a positive way.
: Greenhouse Gas Effect GHG Protocol Airport Carbon Accreditation Scheme Carbon Emission Failure Modes and Effects Analysis Carbon Footprint
Günümüzde Dünya’yı tehdit eden sorunların en başlarında yer alan çevre sorunlarından biri küresel ısınmadır. Küresel ısınmanın ana faktörü karbondioksit olup, şirketler bu bağlamda karbon emisyonunu azaltmak istemektedir. Sera gazı emisyonlarının önümüzdeki yıllarda artacak olmasına rağmen, temel amaç 2050 yılında 1990 yılındaki emisyon seviyesinin %80 altına inilmesidir.
Çalışmanın amacı, şirketlerin karbon envanteri oluşturmasına yardımcı olmak, havalimanı karbon akreditasyon sürecindeki uygulamalarını incelemek ve iyileştirme önerileri sunmaktır. Bu bağlamda TAV İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda karbon emisyonu nedenlerinin incelenmesi için Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA) uygulanmıştır. Hata Türü ve Etkileri Analizi’ne (HTEA) göre riskler dikkate alınmış ve iyileştirme önerileri sunulmuştur. Şimdiye kadar karbon akreditasyon sürecinin iyileştirilmesi amacıyla bu yöntemin kullanılması örneklerine literatürde rastlanılmaması çalışmanın önemini artırmaktadır.
Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında, sağlanan katkılar şunlardır: sürecin sistematik olarak gözden geçirilmesi, zayıf yanların tespit edilmesi, karbon emisyonuna etki eden nedenler ve kritik noktaların belirlenmesi, takım çalışması ile şirket içi iletişimin geliştirilmesi, olumsuzluklarının giderilmesi ve şirket imajını olumlu yönde etkilemesidir.
Sera Gazı Etkisi Sera Gazı Protokolü Havalimanı Karbon Akreditasyon Programı Karbon Emisyonu Hata Türü ve Etkileri Analizi Karbon Ayak İzi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 4 |