This research aiming to test the intermediary role of aesthetics experience in the effect of aesthetic value of organization on the sense of belonging of human resources is in survey research model based on quantitative data. It was found that there was a positive, moderate and high relation between the averages of aesthetic experience, aesthetic value and sense of belonging. In examination of the shapes and route analysis results, it was found that aesthetic experience had an intermediary role on the effect of aesthetic value on the sense of belonging of human resources.
Aesthetic Communication Organization Aesthetics Sense of Belonging
Organizasyona ait estetik değerin insan kaynaklarının aidiyet duygusu üzerindeki etkisinde estetik deneyimin aracılık rolünü test etmeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırmadır. Estetik deneyim, estetik değer ve aidiyet duygusu ortalamaları arasında anlamlı, pozitif, orta ve yüksek bir ilişkinin olduğu sonucuna varılmıştır. Şekiller ve yol analizi sonuçları incelendiğinde, estetik değerin insan kaynaklarının aidiyet duygusu üzerindeki etkisinde estetik deneyimin aracılık rolü etkisinin var olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 1 |