Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL MEDIA AND POLITICAL BEHAVIORS

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı, 1579 - 1585, 30.12.2017

Öz

Political behavior has been discussed in the literature of political science frequently. Behavior, in its simplest form, is defined as the whole of the reactions against outside world. According to this, political behavior includes situation, attitude and actions of individual against the political system. Individuals are affected by many personal and environmental factors in constituting political behavior. One of these factors is social media. The theme of this study is to explore the relationship between political behavior and social media. The social media, which has become an important part of life in today’s modern world, is medium to influence and to be influenced by political action. In this work, besides the theoretical and conceptual framework, the examples of real life situations are given and the assumption that “social media is influential on political behavior” is entertained.

Kaynakça

  • ACAR, M., DEMİR, Ö (2005) Sosyal Bilimler Sözlüğü, Ankara: Adres Yayınları.
  • BOSTANCI, M. (2015) Sosyal Medya ve Siyaset, Konya: Palet Yayınları.
  • ÇAKIR, H., TUFAN, S. (2016) “Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya: Türkiye’de Siyasi Liderlerin İnstagram Kullanım Pratikleri Üzerine Bir İnceleme”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi XLI, 2016/2, 7-28
  • ÇİLDAN C., ERTEMİZ, M., KÜÇÜK, E., TUMUÇİN, H. K., ALBAYRAK, D., (2012) “Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik Bilişim Konferansı, Şubat-2012, İnternet Adresi: ab.org.tr/ab12/bildiri/205.doc Erişim Tarihi: 22.08.2017)
  • DAVER, B. (1993), Siyaset Bilimine Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi
  • GÜLLÜPUNAR, H. (2010), Siyasal İletişim ve Aday İmajı, Konya: Eğitim Kitabevi
  • GÜRBÜZ, E., İNAL, M. E. (2004) Siyasal Pazarlama, Ankara: Nobel Yayıncılık
  • KÖSEOĞLU, Y., AL, H. (2013) Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya, Akademik İncelemeler Dergisi, 8 (3), 103-125.
  • ONAT, F. (2010) “Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Kavram ve Araştırma Dergisi, S:31, 101-122.
  • STROMER-GALLEY Jenifer ve JAMIESON Kathleen H. (2001) The Transformation of Political Leadership, New Media and Politics (ed.Barrie Axford ve Richard Huggins), London: Sage Publications.
  • SZAJKOWSKI, B. (2011) “Social Media Tools and the Arab Revolts”, Alternative Politics, 3, (3), 420-432.
  • TOKGÖZ; O. (2010) Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi.

SOSYAL MEDYA VE SİYASAL DAVRANIŞ İLİŞKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı, 1579 - 1585, 30.12.2017

Öz

Siyasal davranış, siyaset bilimi literatüründe sıkça ele alınan ve tartışılan bir kavramdır. Davranış, en basit biçimiyle canlıların dış dünyaya karşı gösterdikleri tepkiler bütünü olarak ifade edilmektedir. Buna göre, siyasal davranış ise bireyin siyasal sistem karşısındaki durumunu, tutumunu ve eylemlerini içermektedir Bireyler siyasal davranışlarını oluştururken kişisel ve çevresel birçok faktörden etkilenmektedir. Bu faktörlerden biri de sosyal medyadır. Bu çalışmanın konusu siyasal davranışlar ile sosyal medya arasındaki ilişkidir. Çalışmada günümüz modern dünyada yaşamın önemli bir parçası haline gelen sosyal medyanın, onları etkileyen ve onlardan etkilenen bir araç olarak siyasal davranışla ilişkisi somut örnekler üzerinden ortaya konulmaktadır. Ayrıca kavramsal çerçevenin yanında pratik uygulamalara yer verilerek, “sosyal medya siyasal davranışlar üzerinde etkilidir” varsayımı irdelenmektedir.

Kaynakça

  • ACAR, M., DEMİR, Ö (2005) Sosyal Bilimler Sözlüğü, Ankara: Adres Yayınları.
  • BOSTANCI, M. (2015) Sosyal Medya ve Siyaset, Konya: Palet Yayınları.
  • ÇAKIR, H., TUFAN, S. (2016) “Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya: Türkiye’de Siyasi Liderlerin İnstagram Kullanım Pratikleri Üzerine Bir İnceleme”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi XLI, 2016/2, 7-28
  • ÇİLDAN C., ERTEMİZ, M., KÜÇÜK, E., TUMUÇİN, H. K., ALBAYRAK, D., (2012) “Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik Bilişim Konferansı, Şubat-2012, İnternet Adresi: ab.org.tr/ab12/bildiri/205.doc Erişim Tarihi: 22.08.2017)
  • DAVER, B. (1993), Siyaset Bilimine Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi
  • GÜLLÜPUNAR, H. (2010), Siyasal İletişim ve Aday İmajı, Konya: Eğitim Kitabevi
  • GÜRBÜZ, E., İNAL, M. E. (2004) Siyasal Pazarlama, Ankara: Nobel Yayıncılık
  • KÖSEOĞLU, Y., AL, H. (2013) Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya, Akademik İncelemeler Dergisi, 8 (3), 103-125.
  • ONAT, F. (2010) “Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Kavram ve Araştırma Dergisi, S:31, 101-122.
  • STROMER-GALLEY Jenifer ve JAMIESON Kathleen H. (2001) The Transformation of Political Leadership, New Media and Politics (ed.Barrie Axford ve Richard Huggins), London: Sage Publications.
  • SZAJKOWSKI, B. (2011) “Social Media Tools and the Arab Revolts”, Alternative Politics, 3, (3), 420-432.
  • TOKGÖZ; O. (2010) Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Dursunoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Dursunoğlu, İ. (2017). SOSYAL MEDYA VE SİYASAL DAVRANIŞ İLİŞKİSİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1579-1585.