Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL ÇAĞDA EĞİTİM: OLANAKLAR VE UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR ANALİZ

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı, 1741 - 1759, 30.12.2017

Öz

Bu çalışma dijital çağda eğitim alanında yaşanan gelişmeleri ele alarak, bu alandaki olanaklara, fırsatlara ve pratiklere odaklanmaktadır. Çalışma, ana tema olarak eğitimde dijital nitelikli uygulamaları mercek altına almaktadır. Çalışmanın amacı; dijital çağda eğitim alanındaki fırsatları genel olarak değerlendirdikten sonra, uygulamaya dönük çıktı ve sonuçları analiz etmektir. Bu bilimsel makale bir betimsel inceleme çalışması olup, özgün bir kapsam ve içerik sunmayı hedeflemektedir. Eğitimde dijital devrim olarak adlandırılabilecek çok yönlü ve derinlemesine bir değişim ve dönüşüm yaşanmaktadır. İnternet devrimi ve PC sahipliğinin yaygınlaşması, diğer bazı faktörler, pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da bir “dijital devrim” ortaya çıkarmıştır. Dijital çağın eğitimi, daha önce hiç var olmayan yığınla olanak ve fırsat sunmaktadır. Bu düşünsel arka plandan yola çıkan bu bilimsel çalışma, özellikle dijital ortamda gerçekleşen en iyi eğitim uygulamalarını mercek altına alarak, konuya sistematik bir bütünlük kazandırmaya çalışacaktır. Bu bağlamda yeni uygulamalar incelenerek dijital öğrenme ortamlarına ve uygulamalarına ilişkin bir anlama çerçevesi oluşturulacak ve konu sistematize edilmiş olacaktır.

Kaynakça

  • DOĞAN, D. ve SEFEROĞLU, S. S. (2015). “Mobil Cihazlar ve Eğitimde Dijital Dönüşüm”, s. 539-563, (Ed.) AKKOYUNLU, B., İŞMAN, A. ve ODABAŞI, H. F., Eğitim Teknolojileri Okumaları 2015, TOJET, Ankara.
  • İŞMAN, A. (2015). “Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı”, s. 1-24, (Ed.) AKKOYUNLU, B., İŞMAN, A. ve ODABAŞI, H. F., Eğitim Teknolojileri Okumaları 2015, TOJET, Ankara.
  • JONES, T. ve, DEWİNG C. (2011). Future Agenda 2020, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • KAAS, M. J. (2010). “Teaching in a Technology-Enhanced and Web-Connected World”, Journal of the American Psychiatric Nurses Association, 16(2): 114–115.
  • KERCHNER, C. T. (2013). “Technology Policy for a 21st Century Learning System”, Policy Brief, 13-3:1-15.
  • NYAGORME, P., QUA-ENOO, A.A., BERVELL, B., ARKORFUL, V. (2017). “The Awareness and Use of Electronic Learning Platforms: A Case of a Developing Country”, World Journal of Computer Application and Technology, 5(2): 13-23.
  • OECD (2013). Eğitim Politikası Genel Görünümü: Türkiye.
  • OECD (2015). Student Computers and Learning: Making the Connection Implication of Digital Technology for Education Policy and Practice.
  • ROSENBERG, J. M. ve KOEHLER, M. J. (2015). “Context and Teaching with Technology in the Digital Age”, s. 440-465, (Ed.) NIESS, M. G. ve GILLOW-WILES, H., Handbook of Research on Teacher Education in the Digital Age, IGI Global, PA.
  • SEFEROĞLU, S. S. (2014). “Dijital Araçlar ve Eğitim”, Hürriyet, 10 Kasım.
  • SEZEN, H. K., SERT ETAMAN, F., EREN ŞENARAS, A. ve ARIKAN KARGI, S. (2016). Yöneylem Araştırmasına Giriş, Dora, Bursa.
  • SIEBERT, D. (2010). Eğitimde Dijital Devrim, çev. AKAL, D. Deuthsche Welle. http://www.dw.com/tr/e%C4%9Fitimde-dijital-devrim/a-5357922
  • SIFE,,A. S., LWOGA, E.T. ve SANGA C. (2007). “New Technologies for Teaching and Learning: Challenges for Higher Learning Institutions in Developing Countries”, International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 3(2): 57-67.
  • SPIRES, H. A. (2017). Digital Transformation and Innovation in Chinese Education, IGI Global, PA.
  • T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI (2013). Dijital Çağ ve Öğrenme Kültürü, Ankara.
  • TAŞKIRAN, A. (2017). “Dijital Çağda Yükseköğretim”, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(1): 96-109.
  • TÜBİTAK (2004). Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları 2003-2023 Strateji Belgesi, Ankara.
  • ftp.sakarya.edu.tr/KUTUPHANE/mendeley.pdf.
  • http://android.uindir.com/learnist-uygulamasi
  • http://digitalage.com.tr/kategori/is-dunyasi/reklam-pazarlama/
  • http://dogukangedik.blogspot.com.tr/2016/03/uygulama-inceleme-my-study-life.html.
  • http://studious.indir.com/android.
  • http://tr.fobito.com/android/photomath.
  • https://tr.0wikipedia.org/index.php?q=aHR0cHM6Ly90ci53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvQ291cnNlcmE. http://www.egitimdeteknoloji.com/hopscotch-uygulamasi-ile-cocuklarda-eglenceli-bir-sekilde-programlama-yapmayi-ogrenebilir/.
  • http://udacity.indir.com/iphone.
  • http://www.egitimag.com/online-ogrenme-ortamlari-edx/.
  • http://www.egitimajansi.com/haber/dijital-cagda-egitimde-firsatlar-ve-sorumluluklarimiz-sempozyumunun-sonuc-bildirgesi-haberi-8999h.html.
  • http://www.egitimdeteknoloji.com/duolingo-nedir-yabanci-dilin-baykusu/.
  • http://www.hurriyet.com.tr/egitim/27537187.asp
  • http://www.hurriyet.com.tr/parmaginizin-ucundaki-9-egitici-uygulama-28066074.
  • http://www.tubitak.gov.tr/
  • https://blog.kodcu.com/2012/09/edx-cevrimici-kurslar-mit-harward-berkeley/.
  • https://itunes.apple.com/tr/app/itunes-u/id490217893?l=tr&mt=8.
  • https://tr.khanacademy.org/about.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/TED_Konferanslar%C4%B1.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/YouTube.
  • https://www.chip.com.tr/haber/gelistirici-olmak-isteyenlere_62642.html.
  • https://www.sanalsantiye.com/zamanini-yonet-verimliligini-arttir/.
  • https://www.turkcebilgi.com/lynda.com

EDUCATION IN DIGITAL AGE: AN ANALYSIS ON OPPORTUNITIES AND APPLICATIONS

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı, 1741 - 1759, 30.12.2017

Öz

This study focuses on the possibilities and practices for education in the digital age by addressing developments in education. The main theme of the study is digital applications in education. Purpose of the study is to evaluate the opportunities in education in the digital age and to analyze the outcomes and results of the practice. The paper is a descriptive study and aims to present an original scope and content. There is a multifaceted and in-depth change and transformation in education that can be called digital revolution. The internet revolution, the spread of PC ownership and some other factors cause “digital revolution” in education as well as in many areas. In the light of this theoretical background, this paper will try to give systematic integrity to the subject by focusing on best digital application in education. In this context, new applications are examined and a framework for understanding digital learning environment and applications will be composed.

Kaynakça

  • DOĞAN, D. ve SEFEROĞLU, S. S. (2015). “Mobil Cihazlar ve Eğitimde Dijital Dönüşüm”, s. 539-563, (Ed.) AKKOYUNLU, B., İŞMAN, A. ve ODABAŞI, H. F., Eğitim Teknolojileri Okumaları 2015, TOJET, Ankara.
  • İŞMAN, A. (2015). “Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı”, s. 1-24, (Ed.) AKKOYUNLU, B., İŞMAN, A. ve ODABAŞI, H. F., Eğitim Teknolojileri Okumaları 2015, TOJET, Ankara.
  • JONES, T. ve, DEWİNG C. (2011). Future Agenda 2020, Optimist Yayınları, İstanbul.
  • KAAS, M. J. (2010). “Teaching in a Technology-Enhanced and Web-Connected World”, Journal of the American Psychiatric Nurses Association, 16(2): 114–115.
  • KERCHNER, C. T. (2013). “Technology Policy for a 21st Century Learning System”, Policy Brief, 13-3:1-15.
  • NYAGORME, P., QUA-ENOO, A.A., BERVELL, B., ARKORFUL, V. (2017). “The Awareness and Use of Electronic Learning Platforms: A Case of a Developing Country”, World Journal of Computer Application and Technology, 5(2): 13-23.
  • OECD (2013). Eğitim Politikası Genel Görünümü: Türkiye.
  • OECD (2015). Student Computers and Learning: Making the Connection Implication of Digital Technology for Education Policy and Practice.
  • ROSENBERG, J. M. ve KOEHLER, M. J. (2015). “Context and Teaching with Technology in the Digital Age”, s. 440-465, (Ed.) NIESS, M. G. ve GILLOW-WILES, H., Handbook of Research on Teacher Education in the Digital Age, IGI Global, PA.
  • SEFEROĞLU, S. S. (2014). “Dijital Araçlar ve Eğitim”, Hürriyet, 10 Kasım.
  • SEZEN, H. K., SERT ETAMAN, F., EREN ŞENARAS, A. ve ARIKAN KARGI, S. (2016). Yöneylem Araştırmasına Giriş, Dora, Bursa.
  • SIEBERT, D. (2010). Eğitimde Dijital Devrim, çev. AKAL, D. Deuthsche Welle. http://www.dw.com/tr/e%C4%9Fitimde-dijital-devrim/a-5357922
  • SIFE,,A. S., LWOGA, E.T. ve SANGA C. (2007). “New Technologies for Teaching and Learning: Challenges for Higher Learning Institutions in Developing Countries”, International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 3(2): 57-67.
  • SPIRES, H. A. (2017). Digital Transformation and Innovation in Chinese Education, IGI Global, PA.
  • T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI (2013). Dijital Çağ ve Öğrenme Kültürü, Ankara.
  • TAŞKIRAN, A. (2017). “Dijital Çağda Yükseköğretim”, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(1): 96-109.
  • TÜBİTAK (2004). Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları 2003-2023 Strateji Belgesi, Ankara.
  • ftp.sakarya.edu.tr/KUTUPHANE/mendeley.pdf.
  • http://android.uindir.com/learnist-uygulamasi
  • http://digitalage.com.tr/kategori/is-dunyasi/reklam-pazarlama/
  • http://dogukangedik.blogspot.com.tr/2016/03/uygulama-inceleme-my-study-life.html.
  • http://studious.indir.com/android.
  • http://tr.fobito.com/android/photomath.
  • https://tr.0wikipedia.org/index.php?q=aHR0cHM6Ly90ci53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvQ291cnNlcmE. http://www.egitimdeteknoloji.com/hopscotch-uygulamasi-ile-cocuklarda-eglenceli-bir-sekilde-programlama-yapmayi-ogrenebilir/.
  • http://udacity.indir.com/iphone.
  • http://www.egitimag.com/online-ogrenme-ortamlari-edx/.
  • http://www.egitimajansi.com/haber/dijital-cagda-egitimde-firsatlar-ve-sorumluluklarimiz-sempozyumunun-sonuc-bildirgesi-haberi-8999h.html.
  • http://www.egitimdeteknoloji.com/duolingo-nedir-yabanci-dilin-baykusu/.
  • http://www.hurriyet.com.tr/egitim/27537187.asp
  • http://www.hurriyet.com.tr/parmaginizin-ucundaki-9-egitici-uygulama-28066074.
  • http://www.tubitak.gov.tr/
  • https://blog.kodcu.com/2012/09/edx-cevrimici-kurslar-mit-harward-berkeley/.
  • https://itunes.apple.com/tr/app/itunes-u/id490217893?l=tr&mt=8.
  • https://tr.khanacademy.org/about.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/TED_Konferanslar%C4%B1.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/YouTube.
  • https://www.chip.com.tr/haber/gelistirici-olmak-isteyenlere_62642.html.
  • https://www.sanalsantiye.com/zamanini-yonet-verimliligini-arttir/.
  • https://www.turkcebilgi.com/lynda.com
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bekir Parlak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Parlak, B. (2017). DİJİTAL ÇAĞDA EĞİTİM: OLANAKLAR VE UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR ANALİZ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759.