Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Total Physical Response Method in Teaching Turkish as a Foreign Language to Children and Designing A1 Level Activity

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 16 - 25, 15.04.2020
https://doi.org/10.33710/sduijes.605356

Öz

Teaching Turkish as a foreign language has become a priority area in the recent period. However, studies in the literature in terms of target group seems to be mostly for young people and adults. Therefore, the academic studies and resources available in teaching Turkish as a foreign language to children are not at a sufficient level. There is a great gap in the studies that focus on how to teach Turkish as a foreign language to children according to various teaching methods. In this study, total physical response method that can be used in teaching Turkish as a foreign language are discussed. The total physical response method are introduced by reviewing the literature and examples of activities at A1 level are presented. Because, when the studies on all physical reaction method in the field of teaching Turkish as a foreign language are examined, it is seen that the studies have introduced the method in a concise manner and do not include usage examples. It is aimed that the total physical response method is taken both theoretically and practically so that it contributes to the literature and guides the teachers who work in the field. Especially, it is aimed to give examples of using at A1 level so that teachers can benefit from this work, use the presented examples in their lessons and implement similar applications by themselves.

Kaynakça

  • Adžija, M., & Sindik, J. (2014). Learning of foreign language in pre-school children: Evaluation methods in kindergarten's environment. Methodological Horizons, 9(1), 48-65.
  • Asher, J. J. (1969). The total physical response approach to second language learning. The Modern Language Journal, 53(1), 3-17.
  • Ateş, Ş., & Sarıgül, K. (Ed.) (2017). Çocuklar için Türkçe 1. Ankara: Yunus Emre Enstitüsü Yayınları.
  • Demircan, Ö. (2005). Yabancı-dil öğretim yöntemleri. İstanbul: Der Yayınları.
  • Durmuş, M. (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Erdem, İ. (2009). Yabancılara Türkçe öğretimiyle ilgili bir kaynakça denemesi. Turkish Studies, 4(3), 888-937.
  • Erdem, M. D., Gün, M., & Sever, P. (2015). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yöntem seçimi ve alternatif yöntemler. Turkish Studies, 10(11), 549-566.
  • Frost, R. (2004). Total physical response – TPR. Retrieved from https://www.teachingenglish.org.uk/article/total-physical-response-tpr
  • Göçer, A., Çaylı, C., & Çavuş, S. (2016). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili kaynakça denemelerine kesitsel bir katkı: 2013-2015 yılları. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(1), 19-85.
  • Göçer, A., Tabak, G., & Coşkun, A. (2012). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi kaynakçası. Türklük Bilimi Araştırmaları, 32, 73-126.
  • Güvendir, E., & Yıldız, I. G. (2014). Dil edinimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hafız, H. D. (2015). 8-12 yaş aralığındaki çocuklara yabancı dil olarak Türkçe öğretimi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Klimova, B. F. (2013). Teaching English to pre-school children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 93, 503-507.
  • Malone, S. (2011). Introduction to oral English using the total physical response (TPR) method. Retrieved from https://www.sil.org/sites/default/files/files/introduction_to_oral_english_using_tpr.pdf
  • Memiş, M. R., & Erdem, M. D. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler, kullanım özellikleri ve eleştiriler. Turkish Studies, 8(9), 297-318.
  • Mirici, İ. H. (2001). Çocuklara yabancı dil öğretimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Oflaz, A. (2015). Geleneksel ve alternatif yabancı dil öğretim yöntemlerinde Almanca kelime öğretimi. Turkish Studies, 10(3), 695-712.
  • Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Sarıçoban, A., Kavaklı, N., Arslan, S., & Özer, Z. (2015). Yabancı dil öğretimine yönelik yöntem ve yaklaşımlar. A. Sarıçoban (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi metodolojisi içinde (ss. 358-400). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sarıgül, E. (2017). Yabancı dil öğretiminde sözcük öğrenimi ve öğretimi sürecine genel bir bakış. The Journal of Academic Social Science Studies, 54, 91-104.
  • Savić, V. M.. (2014). Total physical response (TPR) activities in teaching English to young learners. U: A. Ignjatović & Ž. Marković (ur.), Fizička kultura i moderno društvo, str, 447-454. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/307583559_TOTAL_PHYSICAL_RESPONSE_TPR_ACTIVITIES_IN_TEACHING_ENGLISH_TO_YOUNG_LEARNERS
  • Singh, J. P. (2011). Effectiveness of total physical response. Academic Voices: A Multidisciplinary Journal, 1, 20-22.
  • Tarcan, A. (2004). Yabancı dil öğretim teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tosun, C. (2006). Yabancı dil öğretim ve öğreniminde eski ve yeni yöntemlere yeni bir bakış. Journal of Arts and Sciences, 5, 79-88.
  • Unicef (2017). Türkiye’de ‘Kayıp bir Kuşak’ oluşmasını önlemek. Retrieved from http://www.unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/doc/Children%20of%20Syria_01.2007_TR.pdf
  • Widodo, H. P. (2005). Teaching children using a total physical response (TPR) method: Rethinking. Bahasa Dan Seni, Tahum, 33(2), 235-248.
  • Yavuz, N. (2011). Tüm fiziksel tepki-öykü anlatma yönteminin Japoncanın öğretiminde kullanılması. Dil Dergisi, 152, 30-45.
  • Yeniay, Z. D. (2008). Erken yaşta öğrenenler için yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde içerik odaklılık (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Zhen, Y. (2011). Using TPR method in teaching English adjectives. Retrieved from http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:458462/fulltext01

Çocuklara Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi ve A1 Düzeyi Etkinlik Tasarımı

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 16 - 25, 15.04.2020
https://doi.org/10.33710/sduijes.605356

Öz

Türkçenin çocuklara yabancı dil olarak öğretimi özellikle son dönemde öncelikli bir alan hâline dönüşmüştür. Ancak literatürdeki çalışmaların hedef kitle bakımından çoğunlukla gençlere ve yetişkinlere yönelik olduğu görülmektedir. Bu yüzden Türkçenin çocuklara yabancı dil olarak öğretimi ile ilgili akademik çalışmalar ve mevcut kaynaklar yeterli seviyede değildir. Özellikle Türkçenin yabancı dil olarak çocuklara çeşitli öğretim yöntemlerine göre nasıl öğretileceğini ele alan çalışmalar konusunda büyük bir boşluk bulunmaktadır. Bu çalışmada, Türkçenin çocuklara yabancı dil olarak öğretiminde kullanılabilecek tüm fiziksel tepki yöntemi ele alınmıştır. Literatür taraması yapılarak gerçekleştirilen çalışmada, tüm fiziksel tepki yöntemi tanıtılmış ve A1 düzeyinde etkinlik tasarım örnekleri sunulmuştur. Çünkü yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında tüm fiziksel tepki yöntemine yönelik yapılan çalışmalar incelendiğinde çalışmaların yöntemi öz bir şekilde tanıttığı ve kullanım örneklerine yer vermediği görülmektedir. Tüm fiziksel tepki yöntemi hem teorik hem de uygulamalı olarak ele alınarak literatüre katkı sağlanması ve çalışmanın sahadaki öğretmenlere yol göstermesi amaçlanmıştır. Özellikle A1 düzeyinde tasarım örnekleri verilerek öğretmenlerin bu çalışmadan yararlanabilmeleri, sunulan örnekleri derslerinde kullanabilmeleri ve kendilerinin de benzer uygulamalar gerçekleştirmeleri hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Adžija, M., & Sindik, J. (2014). Learning of foreign language in pre-school children: Evaluation methods in kindergarten's environment. Methodological Horizons, 9(1), 48-65.
  • Asher, J. J. (1969). The total physical response approach to second language learning. The Modern Language Journal, 53(1), 3-17.
  • Ateş, Ş., & Sarıgül, K. (Ed.) (2017). Çocuklar için Türkçe 1. Ankara: Yunus Emre Enstitüsü Yayınları.
  • Demircan, Ö. (2005). Yabancı-dil öğretim yöntemleri. İstanbul: Der Yayınları.
  • Durmuş, M. (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Erdem, İ. (2009). Yabancılara Türkçe öğretimiyle ilgili bir kaynakça denemesi. Turkish Studies, 4(3), 888-937.
  • Erdem, M. D., Gün, M., & Sever, P. (2015). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yöntem seçimi ve alternatif yöntemler. Turkish Studies, 10(11), 549-566.
  • Frost, R. (2004). Total physical response – TPR. Retrieved from https://www.teachingenglish.org.uk/article/total-physical-response-tpr
  • Göçer, A., Çaylı, C., & Çavuş, S. (2016). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili kaynakça denemelerine kesitsel bir katkı: 2013-2015 yılları. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(1), 19-85.
  • Göçer, A., Tabak, G., & Coşkun, A. (2012). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi kaynakçası. Türklük Bilimi Araştırmaları, 32, 73-126.
  • Güvendir, E., & Yıldız, I. G. (2014). Dil edinimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hafız, H. D. (2015). 8-12 yaş aralığındaki çocuklara yabancı dil olarak Türkçe öğretimi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Klimova, B. F. (2013). Teaching English to pre-school children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 93, 503-507.
  • Malone, S. (2011). Introduction to oral English using the total physical response (TPR) method. Retrieved from https://www.sil.org/sites/default/files/files/introduction_to_oral_english_using_tpr.pdf
  • Memiş, M. R., & Erdem, M. D. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler, kullanım özellikleri ve eleştiriler. Turkish Studies, 8(9), 297-318.
  • Mirici, İ. H. (2001). Çocuklara yabancı dil öğretimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Oflaz, A. (2015). Geleneksel ve alternatif yabancı dil öğretim yöntemlerinde Almanca kelime öğretimi. Turkish Studies, 10(3), 695-712.
  • Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Sarıçoban, A., Kavaklı, N., Arslan, S., & Özer, Z. (2015). Yabancı dil öğretimine yönelik yöntem ve yaklaşımlar. A. Sarıçoban (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi metodolojisi içinde (ss. 358-400). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sarıgül, E. (2017). Yabancı dil öğretiminde sözcük öğrenimi ve öğretimi sürecine genel bir bakış. The Journal of Academic Social Science Studies, 54, 91-104.
  • Savić, V. M.. (2014). Total physical response (TPR) activities in teaching English to young learners. U: A. Ignjatović & Ž. Marković (ur.), Fizička kultura i moderno društvo, str, 447-454. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/307583559_TOTAL_PHYSICAL_RESPONSE_TPR_ACTIVITIES_IN_TEACHING_ENGLISH_TO_YOUNG_LEARNERS
  • Singh, J. P. (2011). Effectiveness of total physical response. Academic Voices: A Multidisciplinary Journal, 1, 20-22.
  • Tarcan, A. (2004). Yabancı dil öğretim teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tosun, C. (2006). Yabancı dil öğretim ve öğreniminde eski ve yeni yöntemlere yeni bir bakış. Journal of Arts and Sciences, 5, 79-88.
  • Unicef (2017). Türkiye’de ‘Kayıp bir Kuşak’ oluşmasını önlemek. Retrieved from http://www.unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/doc/Children%20of%20Syria_01.2007_TR.pdf
  • Widodo, H. P. (2005). Teaching children using a total physical response (TPR) method: Rethinking. Bahasa Dan Seni, Tahum, 33(2), 235-248.
  • Yavuz, N. (2011). Tüm fiziksel tepki-öykü anlatma yönteminin Japoncanın öğretiminde kullanılması. Dil Dergisi, 152, 30-45.
  • Yeniay, Z. D. (2008). Erken yaşta öğrenenler için yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde içerik odaklılık (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Zhen, Y. (2011). Using TPR method in teaching English adjectives. Retrieved from http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:458462/fulltext01
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürkan Moralı 0000-0002-8539-7507

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2020
Kabul Tarihi 3 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Moralı, G. (2020). Çocuklara Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi ve A1 Düzeyi Etkinlik Tasarımı. SDU International Journal of Educational Studies, 7(1), 16-25. https://doi.org/10.33710/sduijes.605356
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

ISSN:2148-9068