Bu çalışma, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümündeki lisans öğrencileri arasında İngilizce dil öğrenimini geliştiren çift dilli altyazılar, etkileşimli sözlükler ve cümle madenciliği özellikleri sunan dijital bir araç olan Language Reaktör ‘ün entegrasyonunu incelemektedir. Netflix gibi dijital platformların dil öğrenimi amacıyla giderek daha fazla kullanılmasıyla birlikte, Language Reaktör öğrenicilere anlama ve kelime edinimini geliştirme konusunda değerli fırsatlar sunmaktadır. Bu araştırma, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmede programın etkinliğine dair algılarını incelemek için metafor analizini kullanmaktadır. Katılımcılar, Language Reaktör ile ilgili deneyimlerini metaforlar aracılığıyla ifade etmiş ve öğrenme kolaylaştırma, rehberlik/destek, bilgi geliştirme ve erişilebilirlik/kullanılabilirlik gibi temel temalar ortaya çıkmıştır. Bulgular, öğrencilerin Language Reaktörü özellikle kelime öğrenimi, anlama ve özgün İngilizce içeriklerle etkileşim kurma açısından pratik, destekleyici ve ilgi çekici bir araç olarak gördüğünü göstermektedir. Bu sonuçlar, dijital medya ve yapay zekâ destekli dil araçlarının yükseköğretimde öz yönelimli öğrenmeyi teşvik etme potansiyeline işaret etmektedir. Ayrıca, metafor analizi, öğrencilerin dil eğitiminde teknolojinin entegrasyonuna yönelik tutumlarını daha ayrıntılı bir şekilde anlamamızı sağlamakta ve eğitimciler için bu tür araçların etkili kullanımına yönelik stratejiler önermektedir.
Metaforlar Language reaktör MAXQDA Öz yönelimli öğrenme Netflix
This study explores the integration of Language Reactor, a digital tool that enhances English language learning through dual-language subtitles, interactive dictionaries, and sentence-mining features, among undergraduate students in an English language and literature department. With the growing popularity of streaming platforms like Netflix for language study, Language Reactor provides learners with valuable opportunities to improve comprehension and vocabulary acquisition. This research employs metaphor analysis to examine students' perceptions of the program's effectiveness in enhancing language skills. Participants described their experiences with Language Reactor through metaphors, revealing key themes such as learning facilitation, guidance/support, knowledge enhancement, and accessibility/usability. The findings indicate that students view Language Reactor as a practical, supportive, and engaging tool that aids in their language acquisition, particularly in vocabulary retention, comprehension, and interaction with authentic English content. These insights highlight the potential for digital media and AI-driven language tools to foster self-directed learning in higher education. Additionally, the metaphorical analysis provides a nuanced understanding of students' attitudes towards the integration of technology in language education, suggesting strategies for educators to guide the effective use of such tools in language classrooms.
Metaphors Language reactor MAXQDA Self-directed learning Netflix
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |