Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Limitless Education from Knowledge to Skill

Yıl 2016, , 1 - 19, 28.12.2016
https://doi.org/10.29250/sead.285463

Öz

Education is the most important force that teaches the
past, prepares the today, and guides the future. The way of achieving this is
through limitless training. Limitless education is defined as giving education
to everybody, everywhere and at any time without any limitations such as age,
gender, profession, level of education, place, time, area, equipment, material
and time. The aim of the limitless education is raising the effectiveness and
efficiency of formal, general and informal education, opening up minds, growing
individuals whom learn constantly, research, interrogate, solve problem and be
self-improve. For this, activities included continuous learning, learning to
learn, and transferring knowledge to skills practices are done. The most
important capital in this process is knowledge and skills. It is necessary to
manage and improve them well for limitless education and learning. Teachers and
trainers have important tasks in this regard.

Kaynakça

  • Baumard, P. ve Starbuck, W. H. (2002). La connaissance dans les organisations. http://www.iae.univ-aix.fr/cv/baumard/BaumardStarbuckConnaissance.pdf. adresinden 18 Ekim 2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Berthon, B. (2003). Pour une approche globale du transfert de connaissance: une illustration empirique à l'intra-organisationnel. Actes de la 12 eme Conférence de l'Association Internationale de Management Stratégique (Les Côtes de Carthage, 36 juin 2003).
  • Bissonnette, S. ve Richard, M. (2001). Comment construire des compétences en classe,Montréal: Chemelière / McGraw-Hill
  • Bissonnette, S. ve Richard, M. (2005). Les trois phases du processus d’apprentissage, La pédagogie, Théories et pratiques de l’Antiquité à nos jours, Gaëtan Morin éditeur, Montréal:Chenelière Éducation
  • Bronckart, J-P. (2009). La notion de compétences est-elle pertinente en éducation ?, (Extrait du L'école démocratique), http://www.skolo.org/spip.php?article1124 adresinden 12 Ocak 2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Dionnet, S. (2002). Compétences, compétences transversales et système éducatif. Genève: Sred.
  • FAPEO (2011). Quelle formation initiale pour nos enseignants ? Les analyses de la FAPEO 2011, Fédération des Associations de Parents de l’Enseignement Officiel, Bruxelles.
  • Gagnon, K. (2001). Le transfert des savoırs enseıgnants entre les enseignants expérimentes en fın de carrıère et les enseıgnants novıces au collégıal: ıdentıfıcatıon des moyens de transfert à privilégier en fonctıon des savoırs à léguer, Mémoire Présente Comme Exıgence Partıelle De La Maıtrıse En Scıence Politique, Université Du Québec A Montréal
  • Güneş, F.(2012).Bologna Süreci ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve Yetkinlikler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(1),1-9.
  • Güneş, F. (2014). Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modeller, Ankara: Pegem A.

Bilgiden Beceriye Sınırsız Eğitim

Yıl 2016, , 1 - 19, 28.12.2016
https://doi.org/10.29250/sead.285463

Öz

Eğitim, geçmişi öğreten,
bugüne hazırlayan ve geleceğe yön veren en önemli güçtür. Bu güce ulaşmanın
yolu sınırsız eğitimden geçmektedir. Sınırsız eğitim, yaş, cinsiyet, meslek,
eğitim düzeyi, yer, zaman, alan, araç gereç, materyal, süre
gibi yönlerden sınır konulmaksızın eğitimin herkese her yerde ve her zaman
verilmesine denilmektedir.
Sınırsız eğitimin amacı örgün, yaygın ve algın eğitimin
etkisi ve verimliliğini artırmak, zihinleri açmak, sürekli öğrenen, araştıran,
sorgulayan, sorun çözen ve kendini geliştiren bireyler yetiştirmektir.
Bunun için sürekli öğrenme,
öğrenmeyi öğrenme, bilgi ve becerileri uygulamaya aktarma çalışmalarına ağırlık
verilmektedir. Bu süreçte en önemli sermaye bilgi ve beceriler olmaktadır. Sınırsız
eğitim ve öğrenme için bunları iyi yönetmek ve geliştirmek gerekmektedir.
Bu konuda öğretmen ve eğitimcilere önemli görevler
düşmektedir.

Kaynakça

  • Baumard, P. ve Starbuck, W. H. (2002). La connaissance dans les organisations. http://www.iae.univ-aix.fr/cv/baumard/BaumardStarbuckConnaissance.pdf. adresinden 18 Ekim 2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Berthon, B. (2003). Pour une approche globale du transfert de connaissance: une illustration empirique à l'intra-organisationnel. Actes de la 12 eme Conférence de l'Association Internationale de Management Stratégique (Les Côtes de Carthage, 36 juin 2003).
  • Bissonnette, S. ve Richard, M. (2001). Comment construire des compétences en classe,Montréal: Chemelière / McGraw-Hill
  • Bissonnette, S. ve Richard, M. (2005). Les trois phases du processus d’apprentissage, La pédagogie, Théories et pratiques de l’Antiquité à nos jours, Gaëtan Morin éditeur, Montréal:Chenelière Éducation
  • Bronckart, J-P. (2009). La notion de compétences est-elle pertinente en éducation ?, (Extrait du L'école démocratique), http://www.skolo.org/spip.php?article1124 adresinden 12 Ocak 2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Dionnet, S. (2002). Compétences, compétences transversales et système éducatif. Genève: Sred.
  • FAPEO (2011). Quelle formation initiale pour nos enseignants ? Les analyses de la FAPEO 2011, Fédération des Associations de Parents de l’Enseignement Officiel, Bruxelles.
  • Gagnon, K. (2001). Le transfert des savoırs enseıgnants entre les enseignants expérimentes en fın de carrıère et les enseıgnants novıces au collégıal: ıdentıfıcatıon des moyens de transfert à privilégier en fonctıon des savoırs à léguer, Mémoire Présente Comme Exıgence Partıelle De La Maıtrıse En Scıence Politique, Université Du Québec A Montréal
  • Güneş, F.(2012).Bologna Süreci ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve Yetkinlikler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(1),1-9.
  • Güneş, F. (2014). Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modeller, Ankara: Pegem A.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Firdevs Güneş 0000-0002-9449-8617

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2017
Kabul Tarihi 4 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Güneş, F. (2016). Limitless Education from Knowledge to Skill. The Journal of Limitless Education and Research, 1(1), 1-19. https://doi.org/10.29250/sead.285463

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.