Bu çalışmada, Kirkpatrick Eğitim Değerlendirme Modeli
kullanılarak Nisan 2017 döneminde Türkiye İstatistik Kurumu’nda gerçekleştirilen
SAS Yazılımı Eğitim Programının etkinliği değerlendirilmiştir. Kirkpatrick
modelinde ön görüldüğü gibi değerlendirilme; Reaksiyonlar, Öğrenme, Davranış ve
Sonuçlar olmak üzere dört aşamada gerçekleştirilmiştir. Reaksiyonlar
aşamasında, katılımcıların eğitimden memnuniyet durumları, eğitim sonunda
uygulanan memnuniyet test formları ile ölçülmüştür. Öğrenme aşamasında ise;
öğrenmenin gerçekleşme düzeyini ölçmek amacıyla eğitim öncesi ve sonrası bilgi
düzeyi belirleme ve öğrenme hedeflerinin ölçümüne yönelik testler
uygulanmıştır. Öğrenmenin gerçekleşme düzeyinin tespit edilmesinde tanımlayıcı
istatistikler ve t-testi analizi, reaksiyon/memnuniyet ve öğrenmeye ilişkin
değişkenler arasındaki ilişkileri incelenmesinde ise korelasyon analizi
kullanılmıştır. Davranış aşamasında, öğrenilen bilgi ve becerilerin işe
transferinin ölçülmesi kapsamında katılımcıların kişisel hedef ve eğilimleri
ile eğitim sonrası uygulamaya yönelik durumlarının izlenmesi amacıyla test
formları uygulanmıştır. Analizler neticesinde, eğitim öncesi ve sonrası öğrenme
ölçümleri arasında belirgin bir fark olduğu, reaksiyonlar ve öğrenme aşamaları
arasında ise genel olarak anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. İşe
transfer konunda ise katılımcıların istekli ve planlı oldukları, ancak uygulama
düzeyinin beklenen ölçüde gerçekleşmediği gözlenmiştir. Modelin diğer kurumsal eğitimlerimizin etkinlik
değerlendirilmesinde de başarılı bir şekilde uygulanabileceği düşünülmektedir.
Eğitim Ölçme - Değerlendirme Verimlilik Etkinlik Kirkpatrick Modeli Cronbach’s Alpha Güvenirlik Katsayısı Bağımlı T-Testi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 9 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |