Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kâğıt Katlama Destekli Geometri Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Görselleştirme Becerisine ve Geometriye Yönelik Tutumuna Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 2, 295 - 324, 15.07.2025
https://doi.org/10.29250/sead.1546772

Öz

Araştırmada kâğıt katlama destekli geometri öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin uzamsal görselleştirme becerisine ve geometriye yönelik tutumuna olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tek gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında Akdeniz Bölgesinde bir ilçe merkezindeki ortaokulda 7. sınıfa devam etmekte olan 20 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Uzamsal Görselleştirme Testi (Olkun, 2003) ve Geometriye Yönelik Tutum Ölçeği (Özdişçi ve Katrancı, 2019) ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Uygulanan kâğıt katlama destekli geometri öğretimi 2 hafta toplam 8 saat sürmüştür. Araştırmada uzamsal görselleştirme becerisi ve geometriye yönelik tutum son test puanlarının ön test puanlarından daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Uzamsal görselleştirmenin alt boyutlarındaki gelişim incelendiğinde yalnızca alan ölçme boyutunda anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Yapılan kalıcılık test puanları ile son test puanları arasında anlamlı bir fark olmaması öğrenilen bilgilerin unutulmadığı şeklinde yorumlanmıştır.

Etik Beyan

Yazarlar bu çalışmalarında araştırma ve yayın etiğine uyulduğunu beyan eder. Araştırma için Pamukkale Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma ve Yayın Etiği Kurulundan (1/04/2024 tarih ve 5-07 numaralı) etik kurul izni alınmıştır.

Kaynakça

  • Abasi, A. U. (2024). Enhancing junior secondary school students' spatial ability in the concept of geometry in mathematics using origami-based ınstruction. Ibadan Journal of Educational Studies, 21 (2), 12-20.
  • Ahmed, M., Naeemullah, M. & Tabassum, R. (2022). The effect of ORI-geometry on visual spatial skills of elementary level students. Journal of Educational Research and Social Sciences Review (JERSSR), 2(4), 79-85.
  • Akayuure, P., Asiedu-Addo, S. K. & Alebna, V. (2016). Investigating the effect of origami instruction on preservice teachers' spatial ability and geometric knowledge for teaching. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(3), 198-209. https://doi.org/10.18404/ijemst.78424
  • Arıcı, S. (2012). Origami temelli öğretimin 10. sınıf öğrencilerinin uzamsal görselleştirme, geometri başarısı ve geometrik akıl yürütmeleri üzerine etkis [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Boğaziçi Üniversitesi.
  • Aşkar, P. (1986). Matematik dersine yönelik tutumu ölçen likert-tipi bir ölçeğin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 62, 31-36.
  • Birinci Kara, N. (2020). Ortaokul 7. sınıf matematik programındaki geometrik kavramların origami ile modellenmesi ve öğrenme sürecine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Boakes, N. J. (2006). The effects of origami lessons on students' spatial visualization skills and achievement levels in a seventh-grade mathematics classroom [Unpublished doctoral Thesis]. Temple University.
  • Butay, Ş. (2024). Origami temelli etkinlikerle zenginleştirilmiş öğrenme ortaminin 5. Sınıf öğrencilerinin geometri başarilari, geometri dersine yönelik tutumlari ve geometriye yönelik kaygıları üzerindeki etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (26. Baskı). Pegem Akademi.
  • Clements, D. H. & Battista, M. T. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 420-464). Macmillan Publishing Co, Inc.
  • Çakmak, S. (2009). Origami-Tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin matematikteki uzamsal yetenekleri üzerine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Çavdar, D. (2019). Matematik dersinde akademik başarı, öz yeterlik ve matematik dersine yönelik tutum arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Lawrence Erlbaum Associates.
  • Dağdelen, İ. (2012). İlköğretim geometri öğretiminde simetri kavramının origami ile modellenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Dalkılıç. E. E. (2019). Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ve matematik dersine yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Engin, A. O., Dündar, B. & Engin, M. Ç. (2023). Origami oyunlarıyla yapılan öğretimin 5. Sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumlarına etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 436-444. https://doi.org/10.33206/mjss.1194738
  • Green, S. B., & Salkind, N. J. (2005). Using SPSS for windows and macintosh: Analyzing and understanding data (4th edition). Pearson Prentice-Hall.
  • Güney, S. (2020). Sosyal Psikoloji. Nobel Yayınları.
  • Hanada, M. (2022). Introversion and high spatial ability is associated with origami proficiency. Frontiers in Psychology, 13, 825462. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.825462
  • İslim, Ü. (2006). Öğrencilerin duyuşsal karakteristiklerinin fizik dersi başarısına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Johnson, R. M. (2000). Gender differences in mathematics performance. Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA, USA.
  • Kandil, S. (2016). Origami etkinlikleriyle zenginleştirilmiş sorgulama temelli öğretimin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin yansıma simetrisi konusundaki başarıları, geometri dersine yönelik tutumları ve geometriye yönelik öz yeterlik algıları üzerine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Karagöz, Y., Arslan, R., Bardakçı, S., Demir, B. & Yemez, İ. (2016). İİBF öğrencilerine yönelik matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 39-55. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esad/issue/38969/456206
  • Kebin, O. B. (2024). Effect of origami teaching strategy on students’ attitude towards geometry. Faculty of Natural and Applied Sciences Journal of Mathematics, and Science Education, 5(4), 111-116.
  • Koballa Jr, T. R. (1988). Attitude and related concepts in science education. Science education, 72(2), 115-26.
  • Kösa, T. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin uzamsal becerilerinin incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Krisztián, Á., Bernáth, L., Gombos, H. & Vereczkei, L. (2015). Developing numerical ability in children with mathematical difficulties using origami. Perceptual and Motor Skills, 121(1), 233-243. https://doi.org/10.2466/24.10.PMS.121c16x1
  • Ma, X. (1997). Reciprocal relationships between attitude toward mathemetics and achievement in mathematics. The Journal of Educational Research, 90(4), 221–229.
  • Manlangit, S. M. (2024). Teaching geometry through paper folding. International Journal of Open-Access, Interdisciplinary & New Educational Discoveries of ETCOR Educational Research Center, 3(1), 283-295.
  • McGee, M. G. (1979). Human spatial abilities: psychometric studies and environmental, genetic, hormonal, and neurological influences. Psychological Bulletin, 86(5), 889-918. https://doi.org/10.1037/0033-2909.86.5.889.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi ilkokul ve ortaokul (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. National Council of Teachers of Mathematics.
  • Olkun, S. (2003). Comparing computer versus concrete manipulatives in learning 2D geometry. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 22(1), 43-56. https://doi.org/10.1501/0000984
  • Özdişçi, S. & Katrancı, Y. (2019). Ortaokul düzeyinde geometriye yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1563-1573. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3152
  • Pallant, J. (2016). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS program. (6th ed.) McGraw-Hill Education.
  • Peker, M., & Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 157-166.
  • Süren, N. (2019). Kaygı ve motivasyonun matematik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Şimşek, M. (2012). Geometrik cisimler konusunun origami destekli etkinlikler ile öğretiminin başarıya etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Takıcak, M. (2012). Origami etkinliklerine dayalı öğretimin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin üçgenler ünitesindeki akademik başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Tartre, L. A. (1990). Spatial orientation skill and mathematical problem solving. Journal for Research in Mathematics Education, 21(3), 216-229. https://doi.org/10.5951/jresematheduc.21.3.0216
  • Tavşancıl, E. (2018). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (3. Baskı). Nobel Yayın Yayıncılık.
  • Uçar Kaplan, E. (2016). Origami etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Uysal, İ. & Kılıç, A. F. (2022). Normal distribution dilemma. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(1), 220-248. https://doi.org/10.18039/ajesi.962653

Analysis of the Effect of Paper Folding Supported Geometry Teaching on 7th Grade Students’ Spatial Visualization Skills and Attitudes towards Geometry

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 2, 295 - 324, 15.07.2025
https://doi.org/10.29250/sead.1546772

Öz

This study aimed to examine the effect of paper folding supported geometry teaching on 7th grade students’ spatial visualization skills and attitudes towards geometry. Single group quasi-experimental research model was used in the study. The study group of the research consists of 20 students attending the 7th grade in a secondary school in a district center in the Mediterranean Region in the 2023-2024 academic year. Spatial Visualization Test (Olkun, 2003) and Attitude Towards Geometry Scale (Özdişçi & Katrancı, 2019) were applied as pre-test, post-test and retention test as data collection tools. The paper folding supported geometry teaching lasted for 2 weeks and a total of 8 hours. In the study, it was observed that spatial visualization skills and attitude towards geometry post-test scores were higher than pre-test scores. When the development in the sub-dimensions of spatial visualization was examined, a significant difference was found only in the area measurement dimension. The fact that there was no significant difference between the retention test scores and the post-test scores was interpreted as the information learned was not forgotten.

Etik Beyan

The authors declare that research and publication ethics are followed in this study. The necessary permission to conduct the study was obtained from Social and Human Sciences Research and Publication Ethics Committee of Pamukkale University (1/04/2024 /5-07)

Kaynakça

  • Abasi, A. U. (2024). Enhancing junior secondary school students' spatial ability in the concept of geometry in mathematics using origami-based ınstruction. Ibadan Journal of Educational Studies, 21 (2), 12-20.
  • Ahmed, M., Naeemullah, M. & Tabassum, R. (2022). The effect of ORI-geometry on visual spatial skills of elementary level students. Journal of Educational Research and Social Sciences Review (JERSSR), 2(4), 79-85.
  • Akayuure, P., Asiedu-Addo, S. K. & Alebna, V. (2016). Investigating the effect of origami instruction on preservice teachers' spatial ability and geometric knowledge for teaching. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(3), 198-209. https://doi.org/10.18404/ijemst.78424
  • Arıcı, S. (2012). Origami temelli öğretimin 10. sınıf öğrencilerinin uzamsal görselleştirme, geometri başarısı ve geometrik akıl yürütmeleri üzerine etkis [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Boğaziçi Üniversitesi.
  • Aşkar, P. (1986). Matematik dersine yönelik tutumu ölçen likert-tipi bir ölçeğin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 62, 31-36.
  • Birinci Kara, N. (2020). Ortaokul 7. sınıf matematik programındaki geometrik kavramların origami ile modellenmesi ve öğrenme sürecine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Boakes, N. J. (2006). The effects of origami lessons on students' spatial visualization skills and achievement levels in a seventh-grade mathematics classroom [Unpublished doctoral Thesis]. Temple University.
  • Butay, Ş. (2024). Origami temelli etkinlikerle zenginleştirilmiş öğrenme ortaminin 5. Sınıf öğrencilerinin geometri başarilari, geometri dersine yönelik tutumlari ve geometriye yönelik kaygıları üzerindeki etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (26. Baskı). Pegem Akademi.
  • Clements, D. H. & Battista, M. T. (1992). Geometry and spatial reasoning. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 420-464). Macmillan Publishing Co, Inc.
  • Çakmak, S. (2009). Origami-Tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin matematikteki uzamsal yetenekleri üzerine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Çavdar, D. (2019). Matematik dersinde akademik başarı, öz yeterlik ve matematik dersine yönelik tutum arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Lawrence Erlbaum Associates.
  • Dağdelen, İ. (2012). İlköğretim geometri öğretiminde simetri kavramının origami ile modellenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Dalkılıç. E. E. (2019). Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ve matematik dersine yönelik tutumları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Engin, A. O., Dündar, B. & Engin, M. Ç. (2023). Origami oyunlarıyla yapılan öğretimin 5. Sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumlarına etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 436-444. https://doi.org/10.33206/mjss.1194738
  • Green, S. B., & Salkind, N. J. (2005). Using SPSS for windows and macintosh: Analyzing and understanding data (4th edition). Pearson Prentice-Hall.
  • Güney, S. (2020). Sosyal Psikoloji. Nobel Yayınları.
  • Hanada, M. (2022). Introversion and high spatial ability is associated with origami proficiency. Frontiers in Psychology, 13, 825462. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.825462
  • İslim, Ü. (2006). Öğrencilerin duyuşsal karakteristiklerinin fizik dersi başarısına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Johnson, R. M. (2000). Gender differences in mathematics performance. Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA, USA.
  • Kandil, S. (2016). Origami etkinlikleriyle zenginleştirilmiş sorgulama temelli öğretimin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin yansıma simetrisi konusundaki başarıları, geometri dersine yönelik tutumları ve geometriye yönelik öz yeterlik algıları üzerine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Karagöz, Y., Arslan, R., Bardakçı, S., Demir, B. & Yemez, İ. (2016). İİBF öğrencilerine yönelik matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 39-55. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esad/issue/38969/456206
  • Kebin, O. B. (2024). Effect of origami teaching strategy on students’ attitude towards geometry. Faculty of Natural and Applied Sciences Journal of Mathematics, and Science Education, 5(4), 111-116.
  • Koballa Jr, T. R. (1988). Attitude and related concepts in science education. Science education, 72(2), 115-26.
  • Kösa, T. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin uzamsal becerilerinin incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Krisztián, Á., Bernáth, L., Gombos, H. & Vereczkei, L. (2015). Developing numerical ability in children with mathematical difficulties using origami. Perceptual and Motor Skills, 121(1), 233-243. https://doi.org/10.2466/24.10.PMS.121c16x1
  • Ma, X. (1997). Reciprocal relationships between attitude toward mathemetics and achievement in mathematics. The Journal of Educational Research, 90(4), 221–229.
  • Manlangit, S. M. (2024). Teaching geometry through paper folding. International Journal of Open-Access, Interdisciplinary & New Educational Discoveries of ETCOR Educational Research Center, 3(1), 283-295.
  • McGee, M. G. (1979). Human spatial abilities: psychometric studies and environmental, genetic, hormonal, and neurological influences. Psychological Bulletin, 86(5), 889-918. https://doi.org/10.1037/0033-2909.86.5.889.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi ilkokul ve ortaokul (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. National Council of Teachers of Mathematics.
  • Olkun, S. (2003). Comparing computer versus concrete manipulatives in learning 2D geometry. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 22(1), 43-56. https://doi.org/10.1501/0000984
  • Özdişçi, S. & Katrancı, Y. (2019). Ortaokul düzeyinde geometriye yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1563-1573. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3152
  • Pallant, J. (2016). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS program. (6th ed.) McGraw-Hill Education.
  • Peker, M., & Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 157-166.
  • Süren, N. (2019). Kaygı ve motivasyonun matematik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Şimşek, M. (2012). Geometrik cisimler konusunun origami destekli etkinlikler ile öğretiminin başarıya etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Takıcak, M. (2012). Origami etkinliklerine dayalı öğretimin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin üçgenler ünitesindeki akademik başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Tartre, L. A. (1990). Spatial orientation skill and mathematical problem solving. Journal for Research in Mathematics Education, 21(3), 216-229. https://doi.org/10.5951/jresematheduc.21.3.0216
  • Tavşancıl, E. (2018). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (3. Baskı). Nobel Yayın Yayıncılık.
  • Uçar Kaplan, E. (2016). Origami etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Uysal, İ. & Kılıç, A. F. (2022). Normal distribution dilemma. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(1), 220-248. https://doi.org/10.18039/ajesi.962653
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Kara 0000-0003-0693-3920

Asuman Duatepe-paksu 0000-0003-2504-6294

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2025
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2024
Kabul Tarihi 24 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kara, Y., & Duatepe-paksu, A. (2025). Analysis of the Effect of Paper Folding Supported Geometry Teaching on 7th Grade Students’ Spatial Visualization Skills and Attitudes towards Geometry. The Journal of Limitless Education and Research, 10(2), 295-324. https://doi.org/10.29250/sead.1546772

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.