BibTex RIS Kaynak Göster

AN "ETUDE ANALYSİS MODEL" RELATED TO VİOLİN EDUCATİON

Yıl 2013, , 1 - 17, 01.02.2013
https://doi.org/10.7816/sed-01-02-01

Öz

"Performer's instrument on the technical development to ensure created a special composition" can be defined as the concept of study (Scholes, 1992, 336; Sadie, 1995, 304) in almost every instrument, as in the violin repertoire of training and the most important element is one. Studies, musical works they contain technical and musical as targets to be called beautiful / interpretation purposes. With such a function have a very important instrument in training. In this article, our country, Faculty of Education Music Education Department conducted violin lessons widely used Mazas - Special Studies, Op.36.1 method number 10 in the study of the technical analysis included the challenges and pegged to remove difficulties for the technical studies are generated. Keywords: Violin education, etude, analyze, Mazas

Kaynakça

  • Büyükaksoy, F. Keman Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler. Ankara: Armoni Ltd.Şti. 1997.
  • Fayez, S. Kuramdan Uygulamaya Başlangıç Keman Eğitimi. Ankara: Yurt Renkleri Yayınevi 2001.
  • MAZAS, Jacques Fereol. Edited by Davisson. For Violin. Etudes speciales (Nos.1-30). Published by C.F. Peters 1932.
  • Scholes, A. P. The Oxford Companion To Music. New York: Oxford University Press. 1992.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 2011.

KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR "ETÜT ANALİZ MODELİ"

Yıl 2013, , 1 - 17, 01.02.2013
https://doi.org/10.7816/sed-01-02-01

Öz

“İcracının çalgısı üzerindeki teknik gelişiminin sağlanması amacıyla yaratılan bir özel kompozisyon” olarak tanımlanabilen etüt kavramı, (Scholes, 1992, 336) hemen her çalgıda olduğu gibi, keman eğitimi ve repertuvarının da en önemli unsurlarından biridir. Etütler; bir ya da birkaç tekniğine yönelik yazılmış küçük çapta eserler olabildiği gibi; geniş, derin müzikal ifade biçimi olarak da karsımıza çıkmaktadır. Etütler, içerdikleri hedeflerle müziksel eserlerin teknik ve müzikal olarak doğru ve güzel seslendirilmesini/yorumlanmasını amaçlar. Bu yönüyle çalgı eğitiminde çok önemli bir yere ve işleve sahiptirler. Bu makalede, ülkemizdeki eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği anabilim dallarında yürütülen keman derslerinde yaygın olarak kullanılan Mazas–Special Studies,Op.36/1 metodundan 10 numaralı etüdün teknik analizi yapılarak içerdiği güçlükler saptanmış ve bu güçlüklerin giderilmesine yönelik olarak teknik çalışmalar oluşturulmuştur. Anahtar Kelimeler: Keman eğitimi, etüt, analiz, Mazas

Kaynakça

  • Büyükaksoy, F. Keman Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler. Ankara: Armoni Ltd.Şti. 1997.
  • Fayez, S. Kuramdan Uygulamaya Başlangıç Keman Eğitimi. Ankara: Yurt Renkleri Yayınevi 2001.
  • MAZAS, Jacques Fereol. Edited by Davisson. For Violin. Etudes speciales (Nos.1-30). Published by C.F. Peters 1932.
  • Scholes, A. P. The Oxford Companion To Music. New York: Oxford University Press. 1992.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 2011.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Delikara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Delikara, A. (2013). KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR "ETÜT ANALİZ MODELİ". Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-17. https://doi.org/10.7816/sed-01-02-01
AMA Delikara A. KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR "ETÜT ANALİZ MODELİ". Sanat Eğitimi Dergisi. Şubat 2013;1(2):1-17. doi:10.7816/sed-01-02-01
Chicago Delikara, Ali. “KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ‘ETÜT ANALİZ MODELİ’”. Sanat Eğitimi Dergisi 1, sy. 2 (Şubat 2013): 1-17. https://doi.org/10.7816/sed-01-02-01.
EndNote Delikara A (01 Şubat 2013) KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR "ETÜT ANALİZ MODELİ". Sanat Eğitimi Dergisi 1 2 1–17.
IEEE A. Delikara, “KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ‘ETÜT ANALİZ MODELİ’”, Sanat Eğitimi Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 1–17, 2013, doi: 10.7816/sed-01-02-01.
ISNAD Delikara, Ali. “KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ‘ETÜT ANALİZ MODELİ’”. Sanat Eğitimi Dergisi 1/2 (Şubat 2013), 1-17. https://doi.org/10.7816/sed-01-02-01.
JAMA Delikara A. KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR "ETÜT ANALİZ MODELİ". Sanat Eğitimi Dergisi. 2013;1:1–17.
MLA Delikara, Ali. “KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ‘ETÜT ANALİZ MODELİ’”. Sanat Eğitimi Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013, ss. 1-17, doi:10.7816/sed-01-02-01.
Vancouver Delikara A. KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR "ETÜT ANALİZ MODELİ". Sanat Eğitimi Dergisi. 2013;1(2):1-17.