Bu
araştırmanın amacı, spor yapan ve spor yapmayan ortaokul öğrencilerinin
cinsiyet, öğrencilerin öğrenim görmekte oldukları sınıf düzeyleri, yaptıkları
spor türü, sahip oldukları sportif tecrübe ve haftalık spor yapma sıklıkları
açısından sınav kaygı durumlarının incelenmesidir. Araştırmada nicel
araştırma modellerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini
Çanakkale Gelibolu ilçesinde öğrenim görmekte olan 9-13 yaş arasındaki 1945
ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise gönüllü olarak
ulaşılabilen 417 öğrenciden, haftalık düzenli olarak spor yapan 100 ve haftalık
düzenli olarak spor yapmayan 317 öğrenciden rastgele seçilmiş 100 öğrenci olmak
üzere toplam 200 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, öğrencilerin sınav kaygılarını belirlemek için Öner
(1990) tarafından Türkçeye uyarlanan “Sınav Kaygısı Envanteri” ve
öğrencilerin niteliklerinin belirlenmesi amacıyla kullanılan kişisel bilgiler
anketi ile toplanmıştır. Çalışmada elde edilen bulguların analizinde SPSS 20
programından yararlanılmıştır. Sınav
kaygı ortalama puanlarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp
farklılaşmadığını tespit edebilmek için Mann Withney-U testi, ikiden fazla
gruplar için ise Kruskall Wallis testleri yapılmıştır. Anlamlılık değeri
p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda, spor yapan ve yapmayan öğrencilerin sınav kaygısı
cinsiyet, öğrencilerin öğrenim görmekte oldukları sınıf
düzeyleri, sportif
tecrübe, spor yapma sıklığı, öğrencilerin eğitim görmekte olduğu sınıf düzeyi
değişkenleri açısından karşılaştırıldığında anlamlı bir sonuç bulunamamıştır (p>0,05). Spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin sınav kaygısı ile
çeşitli değişkenler arasında anlamlı bir sonuç olmamasının, anketlerin
uygulandığı öğrencilerin akademik başarı durumları, ailelerin ilgisizliği,
eğitime verdiği önemin düşük olması ve eğitim düzeyleri olduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0