Çağdaş dünyada küreselleşme ve iletişim teknolojileri ile birlikte yükselen farkındalık
düzeyi, tüketicinin piyasa koşulları üzerindeki gücünü arttırmıştır. Buna bağlı olarak çağdaş
endüstriyel üretim, son dönemlerde güvence sağlayamadığı için eleştirilmektedir. Çağdaş
dünya nüfusu eğitim, göç ve turizm gibi geniş çaplı etkisi olan faktörler tarafından mobilize
edilmektedir. Bu bağlamda farklı din mensuplarının biraradalığı ve dinî taleplerin seküler
sistem tarafından tercüme edilmesi sorunu öne çıkmıştır. Bu çalışmada demografik
hareketlilik ve bilinçli tüketici formunun ortaya koyduğu helal talebi ve bu taleplere
dayanan aktivist tutumların piyasayı şekillendirme gücü tartışılmaktadır. İlgili literatürün
verileri dokümantasyon yöntemiyle irdelenmiştir. Böylece MSA National’ın helal gıda
söylemi, Goffman’ın söylem analiz yaklaşımına dayanılarak çözümlenmiştir. Bir temsil
paradigmasına dayanan derneğin ana söylemi, kampüsteki Müslüman öğrencilerin rahat
etmesi için Müslüman-dostu kampüs talebine dayanmaktadır. Sonuç olarak söz konusu
makro faktörlerin kimlik ve piyasa üzerinde etkin olduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla
yemek kültürünün dijital aktivizmde önemli bir yer kapladığı anlaşılmaktadır. Gündelik
yaşam siyasasında yer alan söz konusu aktivist tutum, özellikle azınlık konumunda bulunan
Müslüman özneler tarafından sergilenmektedir. Esasen o her toplumsal örüntüde
gözlenebilmektedir.
Helal endüstrisi aktivizm MÖD Ulusal Müslüman-dostu kampüs gıda sertifikasyonu.
Correspondingly, contemporary industrial production has been recently criticized for
not being able to provide assurance. The contemporary world population is mobilized by
factors with wide-ranging impacts, such as education, migration, and tourism. In this
context, the problem of the coexistence of members of different religions and the translation
of religious demands by the secular system has come to the fore. In this study, halal demand
revealed by demographic mobility, and conscious consumption, and the power of activist
attitudes based on these demands to shape the market are discussed. The data of the
relevant literature were examined by the documentation method. Thus, MSA National's
halal food discourse was analyzed based on Goffman's discourse analysis approach. The main discourse of the association, which is based on a paradigm of representation, is based
on the demand for a Muslim-friendly campus for the comfort of Muslim students on
campus. As a result, it has been determined that these macro factors are effective on identity
and market. Therefore, it is understood that food culture occupies an important place in
digital activism. The activist attitude in the politics of daily life is exhibited especially by
Muslim subjects who are in a minority position. Essentially, it can be observed in every
social pattern.
Halal industry activism MSA National Muslim-friendly campus food certification food certification
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe, Sosyoloji, Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 46 |
Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.