Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Pedodonti Anabilim Dalında Uzmanlaşma Konusundaki Tercihlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2022, , 147 - 152, 27.04.2022
https://doi.org/10.15311/selcukdentj.827916

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’ndeki öğrencilerin diş
hekimliğinde uzmanlık hakkındaki düşüncelerini araştırmak ve Pedodonti anabilim dalında
uzmanlaşma hakkındaki motivasyonlarını ortaya koymaktır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde eğitim
görmekte olan 84 3.sınıf, 53 4.sınıf, 59 5.sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerden diş
hekimliğinde uzmanlık hakkındaki düşüncelerini içeren anketleri çevrimiçi doldurmaları
istenmiştir. Veriler tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: 73’ü erkek 123’ü kız olmak üzere toplam 196 öğrenci ankete katılmıştır. Diş
hekimliğinde uzmanlık olarak tercih edilen ilk bölüm %38.8 ile Ağız Diş ve Çene Cerrahisi
olurken, Pedodonti uzmanlığı düşünen öğrencilerin oranı %11.7’dir. Ankete katılanların %48.5’i
Pedodonti bölümünü ilk olarak preklinik bölümünde tanıdığını belirtmiştir. Öğrencilerin %56.1’i
pedodontinin en çok klinik deneyimlerinden etkilendiğini bildirmişlerdir. Ayrıca hasta bakmanın
en zor olduğu düşünülen bölüm %44.9 ile Pedodonti olmuştur. Öğrencilerin %28.1’inin
pedodonti ile ilk klinik deneyimi olumsuz geçmiştir.
Sonuç: Çalışma sonucumuza göre öğrencilerin uzmanlık kariyer hedefleri ilk olarak preklinik
döneminde ortaya çıkmaktadır. Daha sonra klinik deneyim, maddi kaygılar ve mesleki ilgi odaklı
olarak şekillenmektedir. Öğrencilere eğitim döneminde çocuk hasta ile iletişim kurma
yöntemlerinin detaylı olarak anlatılması ve pedodonti kliniğindeki ilk deneyimlerini
kooperasyonu yüksek çocuk hastalarla yaşamaları uzmanlık alanına olan ilgiyi artırabilir.

Kaynakça

  • Eliav E, Scotti R, Pellegrino G, et al. Specialties in dentistry. Quintessence Int. 2010;41(10):807-883.
  • Resmî Gazete. Vol 27916. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110426- 1.htm; 2011.
  • Halawany HS. Career motivations, perceptions of the future of dentistry and preferred dental specialties among saudi dental students. The open dentistry journal. 2014;8:129.
  • Arora R, Panwar NK, Dhar V. Reason for choosing pediatric dentistry as career–Survey among post-graduate dental students. J Oral Health Comm Dent. 2011;5(2):86-89.
  • Scarbecz M, Ross JA. Gender differences in first-year dental students' motivation to attend dental school. Journal of dental education. 2002;66(8):952-961.
  • Brondani M, Ardenghi D, Mariño RJ. Dental specialties: how to choose yours. Career Paths in Oral Health: Springer; 2018:79-92.
  • Rhodes A, Wilson S. Research in pediatric dental postgraduate programs and residencies: results of a survey. Pediatric dentistry. 2004;26(1):75-78.
  • Aggarwal N, Sharma S, Dua R, et al. A Natıonwıde Survey Of Pedodontıc Post Graduates Regardıng Satısfactıon Levels For Pg Program. IJRDPL.5:1941-1947.
  • Aksoy A, Yanıkoğlu N. Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalında Uzmanlaşma Konusundaki Motivasyonlarının Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi. 2019;29(4): 623 - 630.
  • Taşsöker M, Çelik M. Diş hekimliği öğrencilerinde mezuniyet sonrası kariyer ve uzmanlık motivasyonu. Selcuk Dental Journal. 2019;6(4):108-111.
  • Kanmodi K, Badru A, Akinloye A, Wegscheider W. Specialty choice among dental students in Ibadan, Nigeria. African Journal of Health Professions Education. 2017;9(1):21-23.
  • Adeniyi AA, Sofola OO, Kalliecharan RV. An appraisal of the oral health care system in Nigeria. International dental journal. 2012;62(6):292-300.
  • Dhima M, Petropoulos VC, Han RK, Kinnunen T, Wright RF. Dental students’ perceptions of dental specialties and factors influencing specialty and career choices. Journal of dental education. 2012;76(5):562-573.
  • Al-Dlaigan YH, Al-Ghamdi M, Al-Shahrani A, Al-Shahrani M. Postgraduate specialties interest, career choices and qualifications earned by male dentists graduated from King Saud University. The Saudi dental journal. 2011;23(2):81-86.
  • Karibe H, Suzuki A, Sekimoto T, et al. Cross-cultural comparison of the attitudes of dental students in three countries. Journal of dental education. 2007;71(11):1457-1466.
  • Alrashdan MS, Alazzam M, Alkhader M, Phillips C. Career perspectives of senior dental students from different backgrounds at a single Middle Eastern institution. BMC medical education. 2018;18(1):283.
  • Oku O, Oku A, Edem B, Edentekhe T, Kalu Q. Specialty choices amongst graduating medical students in University of Calabar, Nigeria: Implications for anaesthesia practice. Highland Medical Research Journal. 2014;14(2):90-94.
  • Association ADE. ADEA survey of dental school seniors, 2017graduating class tables report. Available at: www.adea.org/ADEA_Survey_of_Dental_School_Seniors_. Accessed 18 September, 2020.
  • Sukotjo C, Thammasitboon K, Howell H, Karimbux N. Students' perceptions of prosthodontics in a PBL hybrid curriculum. Journal of Prosthodontics. 2008;17(6):495- 501.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Diş Hekimliği
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Esra Kızılcı 0000-0003-0746-7087

Burcu Duman 0000-0002-1298-8509

Cansu Demiroğlu Bu kişi benim 0000-0002-3619-5626

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 18 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

Vancouver Kızılcı E, Duman B, Demiroğlu C. Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Pedodonti Anabilim Dalında Uzmanlaşma Konusundaki Tercihlerinin Değerlendirilmesi. Selcuk Dent J. 2022;9(1):147-52.