Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of the Factors Affecting the Department Preferences of Selcuk University Faculty of Agriculture Students

Yıl 2024, Cilt: 38 Sayı: 2, 298 - 308, 22.08.2024

Öz

Agriculture is one of the priorities and very important fields in Türkiye's economic development, and it should be carried out with scientific methods. In today's faculties of agriculture, education is given in different departments and agricultural engineers who can work in various fields of agriculture are trained. For this reason, it is an important issue that the department chosen by the students should be suitable for them and what the department selection is made according to. This study was conducted to find answers to the questions of whether the students' department preferences have changed according to factors such as age, gender, family work, monthly income of the family, number of siblings, family residence, and the order in which they prefer the Faculty of Agriculture. The data in the study were tested with Chi-Square analysis. As a result of the study, the effect of all factors except the number of siblings and the order of preference on the department preference was found to be statistically significant, and it was concluded that the students consider their personality traits, their interest in agricultural activities, the place of their preferred profession in the society and the employment rate of the profession.

Kaynakça

  • Akbayır K (2003). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin ve branş seçiminde cinsiyetin rolü, Milli Eğitim Dergisi. Ankara.
  • Bahar HH (2002). Eğitim fakültesi, tıp fakültesi ve iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin bazı sosyoekonomik özellikleri ile fakülte tercihleri arasındaki ilişki. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4: 125-144.
  • Baydar CK, İsmet B (2022). Türkiye’de ortaöğretimde tarımsal eğitime neden önem verilmelidir? ISPEC Journal of Agricultural Sciences 6: 530-538.
  • Boz İ (2004). Tarım sektörünün iktisadi kalkınmadaki rolü. İçinde, Kalkınma Ekonomisi: Seçme Konular, Ed: Sami Taban-Muhsin Kar, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, pp. 137-158.
  • Cinemre HA, Kılıç O (2002). Tarım Ekonomisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı.
  • Clutter C (2010). The effects of parental influence on their children’s career choices.
  • Edwards K, Quinter M (2011). Factors influencing students career choices among secondary school students in Kisumu municipality, Kenya. Journal of emerging trends in educational research and policy studies 2: 81-87.
  • Erden M (1995). Öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası derslerine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11.
  • Eryılmaz GA, Kılıç O (2019). Çevre koruma amaçlı tarımsal eğitimlerin çiftçi davranışlarına etkisi: Samsun ili Bafra ilçesi örneği. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi 6: 336-341.
  • Gezgin DM (2015). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bölümlerini seçme nedenlerinin incelenmesi: Trakya üniversitesi örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17: 297-311.
  • Kadıoğlu S (2005). Osmanlı Döneminde Türkiye'de Ziraat Okulları Üzerine Notlar ve" Tedrisat-ı Ziraiye Nizamnamesi". Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları, pp. 239-257.
  • Keskin İ, Başpınar E, Altay Y, Mikail N (2023). 'Biyometri (RStudio Uygulamalı).' (NEU Press: Kılıç O, Eryılmaz GA, İsmet B (2020). Fındık yetiştiriciliği yapan işletmelerde kadınların işgücüne katılımı ve işletme kararlarına etkisi: samsun ili örneği, Türkiye. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi 7: 150-155.
  • Kıyak FM, Ölçer F (2015). Linsans Öğrencilerinin Kişilik Özelliklerinin ve Değerlerinin Bireysel Kariyer Planlaması Sürecine Etkisi: Mustafa Kemal Üniversitesi Örneği.
  • Kıyak S (2006). Genel lise öğrencilerinin meslek seçimi yaparken temel aldığı kriterler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Korkut Owen F (2008). Mesleki seçimleri etkileyen ana etmenler. Kariyer yolculuğu içinde pp. 1-23.
  • Kuzgun Y (2004). Meslek rehberliği ve danışmanlığına giriş (4. Baskı). Ankara: Nobel
  • Owen FK, Kepir D, Özdemir S, Özlem U, Yılmaz O (2012). Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8: 135-151.
  • Öcal F, Akın S, Ödemiş G (2022). Türkiye'de Tarımsal Yükseköğretimde Tarımsal Yayım ve İletişim Dersinin Mevcut Durumu. Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11: 335-350.
  • Öztürk Z, Ilıman E (2015). Sağlık Yönetimi ve İşletmeciliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bölümü Tercih Nedenleri ile Beklenti ve Motivasyon Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8: 71-93.
  • Schoon I, Parsons S (2002). Teenage aspirations for future careers and occupational outcomes. Journal of Vocational Behavior 60: 262-288.
  • Soydan H (2012). Halkalı Ziraat Mekteb-i Alisi: 120 yıllık eğitim çınarı. (No Title)
  • Yılmaz AH, Temiz E, Bingöl G (2023). Mustafa Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Günü Kutlamaları (1995-2010). Dünya Multidisipliner Araştırmalar Dergisi 6: 472-503.
Yıl 2024, Cilt: 38 Sayı: 2, 298 - 308, 22.08.2024

Öz

Kaynakça

  • Akbayır K (2003). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin ve branş seçiminde cinsiyetin rolü, Milli Eğitim Dergisi. Ankara.
  • Bahar HH (2002). Eğitim fakültesi, tıp fakültesi ve iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin bazı sosyoekonomik özellikleri ile fakülte tercihleri arasındaki ilişki. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4: 125-144.
  • Baydar CK, İsmet B (2022). Türkiye’de ortaöğretimde tarımsal eğitime neden önem verilmelidir? ISPEC Journal of Agricultural Sciences 6: 530-538.
  • Boz İ (2004). Tarım sektörünün iktisadi kalkınmadaki rolü. İçinde, Kalkınma Ekonomisi: Seçme Konular, Ed: Sami Taban-Muhsin Kar, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, pp. 137-158.
  • Cinemre HA, Kılıç O (2002). Tarım Ekonomisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı.
  • Clutter C (2010). The effects of parental influence on their children’s career choices.
  • Edwards K, Quinter M (2011). Factors influencing students career choices among secondary school students in Kisumu municipality, Kenya. Journal of emerging trends in educational research and policy studies 2: 81-87.
  • Erden M (1995). Öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası derslerine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11.
  • Eryılmaz GA, Kılıç O (2019). Çevre koruma amaçlı tarımsal eğitimlerin çiftçi davranışlarına etkisi: Samsun ili Bafra ilçesi örneği. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi 6: 336-341.
  • Gezgin DM (2015). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bölümlerini seçme nedenlerinin incelenmesi: Trakya üniversitesi örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17: 297-311.
  • Kadıoğlu S (2005). Osmanlı Döneminde Türkiye'de Ziraat Okulları Üzerine Notlar ve" Tedrisat-ı Ziraiye Nizamnamesi". Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları, pp. 239-257.
  • Keskin İ, Başpınar E, Altay Y, Mikail N (2023). 'Biyometri (RStudio Uygulamalı).' (NEU Press: Kılıç O, Eryılmaz GA, İsmet B (2020). Fındık yetiştiriciliği yapan işletmelerde kadınların işgücüne katılımı ve işletme kararlarına etkisi: samsun ili örneği, Türkiye. Türkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisi 7: 150-155.
  • Kıyak FM, Ölçer F (2015). Linsans Öğrencilerinin Kişilik Özelliklerinin ve Değerlerinin Bireysel Kariyer Planlaması Sürecine Etkisi: Mustafa Kemal Üniversitesi Örneği.
  • Kıyak S (2006). Genel lise öğrencilerinin meslek seçimi yaparken temel aldığı kriterler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Korkut Owen F (2008). Mesleki seçimleri etkileyen ana etmenler. Kariyer yolculuğu içinde pp. 1-23.
  • Kuzgun Y (2004). Meslek rehberliği ve danışmanlığına giriş (4. Baskı). Ankara: Nobel
  • Owen FK, Kepir D, Özdemir S, Özlem U, Yılmaz O (2012). Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8: 135-151.
  • Öcal F, Akın S, Ödemiş G (2022). Türkiye'de Tarımsal Yükseköğretimde Tarımsal Yayım ve İletişim Dersinin Mevcut Durumu. Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11: 335-350.
  • Öztürk Z, Ilıman E (2015). Sağlık Yönetimi ve İşletmeciliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bölümü Tercih Nedenleri ile Beklenti ve Motivasyon Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8: 71-93.
  • Schoon I, Parsons S (2002). Teenage aspirations for future careers and occupational outcomes. Journal of Vocational Behavior 60: 262-288.
  • Soydan H (2012). Halkalı Ziraat Mekteb-i Alisi: 120 yıllık eğitim çınarı. (No Title)
  • Yılmaz AH, Temiz E, Bingöl G (2023). Mustafa Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Günü Kutlamaları (1995-2010). Dünya Multidisipliner Araştırmalar Dergisi 6: 472-503.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Hayvansal Üretim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Nur Tanış 0000-0002-4369-0916

Fatma İlhan 0000-0002-9248-2056

Muhammed Öndeş 0009-0000-8981-7639

Adile Özbay 0009-0007-3279-4107

İsmail Keskin 0000-0001-9358-7522

Erken Görünüm Tarihi 18 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2024
Kabul Tarihi 24 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 38 Sayı: 2

Kaynak Göster

EndNote Tanış AN, İlhan F, Öndeş M, Özbay A, Keskin İ (01 Ağustos 2024) Determination of the Factors Affecting the Department Preferences of Selcuk University Faculty of Agriculture Students. Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences 38 2 298–308.

Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.