Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yerli Yapım Çift Dingilli Tarım Arabalarının Statik Durumda Frenleme Etkinliğinin Saptanması

Yıl 1996, Cilt: 10 Sayı: 12, 106 - 113, 31.12.1996

Öz

Bu çalışmanın amacı, çift dingilli tarım arabalarının frenleme kuvveti iletim sisteminin verimini hesaplamak ve statik durumdan çeki gözüne uygulanan farklı bası kuvvetlerine bağlı olarak tekerlerdeki frenleme momentini ölçmektir. Denemelerde, üç farklı imalatçıya ait tarım arabaları kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, frenleme kuvveti iletim sisteminin çevrim oranı 4.74 ile 6.95 arasında değişmiştir. Çeki gözüne uygulanan bası kuvvetine bağlı olarak çeki gözünün kay- ma yolu mesafesi ve frenleme momenti değerleri artmıştır. Frenleme momenti değerleri 0.344 kNm ile 1.746 kNm arasında değişmiştir. En büyük frenleme momenti, frenleme kuvveti iletim sisteminde en yüksek çevrim oranına sahip olan TA3'de elde edilmiştir.

Destekleyen Kurum

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ

Kaynakça

  • Anonymous, 1984. Trailed Agricultural Vehicles-Brakes and Braking Devices- Laboratory Test Method. ISO 5696.
  • Anonymous, 1992. Tarım Makinaları-Remorkları ve Su Tankerleri Muayene ve De- ney Metodları, TSE, Ankara.
  • Anonymous, 1995. Tarım İstatistikleri Özeti, DIE, Ankara.
  • Crolla, D.A., Dwyer, M.J., 1983. The Braking of off-Road Vehicles on Road Surfaces. Braking of Road Vehicles. Proceedings of the I. Mech. E. Conference, Lough- borough University, UK.
  • Çarman, K., Öğüt, H. ve Demir, F., 1991. Türkiye'de İmal Edilen Tarım Arabalarının Traktörle Kombinasyonundan Frenleme Etkinliğının İncelenmesi. Tarımsal Mekanizasyon 13. Ulusal Kongresi, 129-135, Konya.

Determination of Braking Efficiency of Homemade Four-Wheeled Trailers at Static Conditions

Yıl 1996, Cilt: 10 Sayı: 12, 106 - 113, 31.12.1996

Öz

The aim of this study is to calculate the production of braking force transmis- sion system of four-wheeled trailer, and to measure the braking moment on wheel at the different press forces applied on drawbar eye. In tests, trailers belongs to three different manufacturer were used. According to the results, the transmission rate of braking force transmission systems varied from 4.74 to 6.95 The slip way distance and braking moment as on depending on the press forces applied to draw- bar eye increased. The braking moment varied from 0.344 kNm to 1.746 kNm. The biggest braking moment was found on TA3 with the highest transmission rate of the braking force transmission system.

Destekleyen Kurum

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ

Kaynakça

  • Anonymous, 1984. Trailed Agricultural Vehicles-Brakes and Braking Devices- Laboratory Test Method. ISO 5696.
  • Anonymous, 1992. Tarım Makinaları-Remorkları ve Su Tankerleri Muayene ve De- ney Metodları, TSE, Ankara.
  • Anonymous, 1995. Tarım İstatistikleri Özeti, DIE, Ankara.
  • Crolla, D.A., Dwyer, M.J., 1983. The Braking of off-Road Vehicles on Road Surfaces. Braking of Road Vehicles. Proceedings of the I. Mech. E. Conference, Lough- borough University, UK.
  • Çarman, K., Öğüt, H. ve Demir, F., 1991. Türkiye'de İmal Edilen Tarım Arabalarının Traktörle Kombinasyonundan Frenleme Etkinliğının İncelenmesi. Tarımsal Mekanizasyon 13. Ulusal Kongresi, 129-135, Konya.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Tarım Makineleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fikret Demir Bu kişi benim

Kazım Çarman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 1996
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 10 Sayı: 12

Kaynak Göster

EndNote Demir F, Çarman K (01 Aralık 1996) Determination of Braking Efficiency of Homemade Four-Wheeled Trailers at Static Conditions. Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences 10 12 106–113.

Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.