Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Örgüt Kültürünün Algılanan Kurumsal İtibar Üzerindeki Etkisi: Bir Kamu Hastanesinde Araştırma

Yıl 2021, , 597 - 609, 30.11.2021
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1013873

Öz

Bu araştırmanın amacı, örgüt kültürünün algılanan kurumsal itibar üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yüz yüze anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Adana ilinde faaliyet gösteren bir kamu hastanesi yönetici ve çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş 322 hastane çalışanından oluşmaktadır. Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak SPSS 22.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiklerden, t testi, ANOVA testi ve korelasyon testlerinden faydalanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, örgüt kültürünün alt boyutları ile algılanan kurumsal itibarın alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir ifade ile çalışanların örgüt kültürünü benimseme düzeyleri arttıkça, algılanan kurumsal itibarın da arttığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adeosun, L. P. K., & Ganiyu, R. A. (2013). Corporate reputation as a strategic asset. International Journal of Business and Social Science, 4(2), 220-225.
  • Argüden, Y. (2003). İtibar Yönetimi, İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları.
  • Bedük, A. (2012) Karşılaştırmalı işletme yönetim terimleri sözlüğü. Konya: Atlas Yayıncılık.
  • Bozkurt, M. (2011). Kurumsal İtibar Yönetiminin Müşteri Değerlendirme Sürecine Yansıması ve Etkileri: Konaklama İşletmelerine Yönelik Bir Uygulama. Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Carmeli, A., & Tishler, A. (2005). Perceived organizational reputation and organizational performance: An empirical investigation of industrial enterprises. Corporate Reputation Review, 8(1), 13-30.
  • Cretu, A. E., & Brodie, R. J. (2007). The influence of brand image and company reputation where manufacturers market to small firms: A customer value perspective. Industrial marketing management, 36(2), 230-240.
  • De Castro, G. M., López, J. E. N., & Sáez, P. L. (2006). Business and social reputation: Exploring the concept and main dimensions of corporate reputation. Journal of business ethics, 63(4), 361-370.
  • Deshpande, R., & Webster Jr, F. E. (1989). Organizational culture and marketing: defining the research agenda. Journal of marketing, 53(1), 3-15.
  • Eren, E. (2008). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul, Beta Basım Yayım.
  • Flatt, S. J., & Kowalczyk, S. J. (2000). Do corporate reputations partly reflect external perceptions of organizational culture?. Corporate Reputation Review, 3(4), 351-358.
  • González-Rodríguez, M. R., Martín-Samper, R. C., Köseoglu, M. A., & Okumus, F. (2019). Hotels’ corporate social responsibility practices, organizational culture, firm reputation, and performance. Journal of Sustainable Tourism, 27(3), 398-419.
  • Ismail, F., Mustapa, M., & Mustapa, F. D. (2006). Risk factors of contractor’s corporate reputation. Paper presented at the 5th IEEE International Conference on Cognitive Informatics, July 17-19, 2006, Beijing, China.
  • Lewellyn, P. G. (2002). Corporate reputation: Focusing the zeitgeist. Business & Society, 41(4), 446-455.
  • Mutlucan, N. Ç. (2019). İtibar Yönetiminde Etik Liderlik, Etik Örgüt Kültürü, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar İlişkileri Üzerine Kuramsal Bir Çalışma. Journal of Empirical Economics and Social Sciences, 1(2), 19-35.
  • Özyaman, H. G. (2010). Sağlık Kurumlarında Örgüt Kültürü: Akdeniz Üniversitesi Hastanesi Yardımcı Personelinin Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pettigrew, A. M. (1979). On studying organizational cultures. Administrative science quarterly, 24(4), 570-581.
  • Schein, E. H. (1985). Defining organizational culture. Classics of organization theory, 3(1), 490-502.
  • Schein, E. H. (1990). Organizational culture (Vol. 45, No. 2). American Psychological Association.
  • Trotta, A., & Cavallaro, G. (2012). Measuring corporate reputation: A framework for Italian banks. International Journal of Economics and Finance Studies, 4(1), 21-30.
  • Uddin, M. J., Luva, R. H., & Hossian, S. M. M. (2013). Impact of organizational culture on employee performance and productivity: A case study of telecommunication sector in Bangladesh. International Journal of Business and Management, 8(2), 63-77.
  • Van den Bosch, A. L., De Jong, M. D., & Elving, W. J. (2005). How corporate visual identity supports reputation. Corporate Communications: An International Journal, 10(2), 108-116.
  • Van den Steen, E. (2003). On the origin and evolution of corporate culture preliminary and incomplete, 1-35.
  • Yalçın, İ., & Bayram, A. (2014). Örgüt kültürünün kurumsal itibara etkilerinin tespit edilmesine yönelik bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(28), 105-133.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yirmibeş, S. (2010). Kurumsal İtibar Yönetimi Ve Kamuya Bağlı Bir Kurumda Kurumsal İtibarın Ölçülmesi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

The Effect of Organizational Culture on Perceived Corporate Reputation: A Research in A Public Hospital

Yıl 2021, , 597 - 609, 30.11.2021
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1013873

Öz

The objective of this study is to investigate the effect of organizational culture on perceived corporate reputation. In the research, face to face questionnaire method was used as data collection tool. The population of the research consisted of managers and employees of a public hospital operating in Adana Province. The sample of the study was composed of 322 hospital employees selected by simple random sampling method. The data obtained from the scales were coded and analyzed with SPSS 22.0 package program. Descriptive statistics, t test, ANOVA test and correlation tests were utilized to analyze the data. According to the findings of the study, significant and positive relationships were found between the sub-dimensions of organizational culture and the subdimensions of perceived corporate reputation. In other words, as the level of adoption of organizational culture by the employees increases, perceived corporate reputation increases.

Kaynakça

  • Adeosun, L. P. K., & Ganiyu, R. A. (2013). Corporate reputation as a strategic asset. International Journal of Business and Social Science, 4(2), 220-225.
  • Argüden, Y. (2003). İtibar Yönetimi, İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları.
  • Bedük, A. (2012) Karşılaştırmalı işletme yönetim terimleri sözlüğü. Konya: Atlas Yayıncılık.
  • Bozkurt, M. (2011). Kurumsal İtibar Yönetiminin Müşteri Değerlendirme Sürecine Yansıması ve Etkileri: Konaklama İşletmelerine Yönelik Bir Uygulama. Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Carmeli, A., & Tishler, A. (2005). Perceived organizational reputation and organizational performance: An empirical investigation of industrial enterprises. Corporate Reputation Review, 8(1), 13-30.
  • Cretu, A. E., & Brodie, R. J. (2007). The influence of brand image and company reputation where manufacturers market to small firms: A customer value perspective. Industrial marketing management, 36(2), 230-240.
  • De Castro, G. M., López, J. E. N., & Sáez, P. L. (2006). Business and social reputation: Exploring the concept and main dimensions of corporate reputation. Journal of business ethics, 63(4), 361-370.
  • Deshpande, R., & Webster Jr, F. E. (1989). Organizational culture and marketing: defining the research agenda. Journal of marketing, 53(1), 3-15.
  • Eren, E. (2008). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul, Beta Basım Yayım.
  • Flatt, S. J., & Kowalczyk, S. J. (2000). Do corporate reputations partly reflect external perceptions of organizational culture?. Corporate Reputation Review, 3(4), 351-358.
  • González-Rodríguez, M. R., Martín-Samper, R. C., Köseoglu, M. A., & Okumus, F. (2019). Hotels’ corporate social responsibility practices, organizational culture, firm reputation, and performance. Journal of Sustainable Tourism, 27(3), 398-419.
  • Ismail, F., Mustapa, M., & Mustapa, F. D. (2006). Risk factors of contractor’s corporate reputation. Paper presented at the 5th IEEE International Conference on Cognitive Informatics, July 17-19, 2006, Beijing, China.
  • Lewellyn, P. G. (2002). Corporate reputation: Focusing the zeitgeist. Business & Society, 41(4), 446-455.
  • Mutlucan, N. Ç. (2019). İtibar Yönetiminde Etik Liderlik, Etik Örgüt Kültürü, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar İlişkileri Üzerine Kuramsal Bir Çalışma. Journal of Empirical Economics and Social Sciences, 1(2), 19-35.
  • Özyaman, H. G. (2010). Sağlık Kurumlarında Örgüt Kültürü: Akdeniz Üniversitesi Hastanesi Yardımcı Personelinin Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Pettigrew, A. M. (1979). On studying organizational cultures. Administrative science quarterly, 24(4), 570-581.
  • Schein, E. H. (1985). Defining organizational culture. Classics of organization theory, 3(1), 490-502.
  • Schein, E. H. (1990). Organizational culture (Vol. 45, No. 2). American Psychological Association.
  • Trotta, A., & Cavallaro, G. (2012). Measuring corporate reputation: A framework for Italian banks. International Journal of Economics and Finance Studies, 4(1), 21-30.
  • Uddin, M. J., Luva, R. H., & Hossian, S. M. M. (2013). Impact of organizational culture on employee performance and productivity: A case study of telecommunication sector in Bangladesh. International Journal of Business and Management, 8(2), 63-77.
  • Van den Bosch, A. L., De Jong, M. D., & Elving, W. J. (2005). How corporate visual identity supports reputation. Corporate Communications: An International Journal, 10(2), 108-116.
  • Van den Steen, E. (2003). On the origin and evolution of corporate culture preliminary and incomplete, 1-35.
  • Yalçın, İ., & Bayram, A. (2014). Örgüt kültürünün kurumsal itibara etkilerinin tespit edilmesine yönelik bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(28), 105-133.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yirmibeş, S. (2010). Kurumsal İtibar Yönetimi Ve Kamuya Bağlı Bir Kurumda Kurumsal İtibarın Ölçülmesi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Soulmaz Sanati 0000-0002-0772-8665

Mustafa Tahir Demirsel 0000-0001-8341-3182

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2021
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Sanati, S., & Demirsel, M. T. (2021). Örgüt Kültürünün Algılanan Kurumsal İtibar Üzerindeki Etkisi: Bir Kamu Hastanesinde Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 24(2), 597-609. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1013873

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.