In the Covid-19 process, especially banks have started to actively use alternative workspaces. In this study, the effects of remote workspaces on the employees of participation banks were investigated in the Covid-19 process. The data obtained from 411 samples working in offices or branches in Participation Banks across Turkey were used. A total of 19 hypotheses created in the model were tested and the Technology Acceptance Model was used. Structural Equation Modeling was used to test this model. As a result of the study, it has been determined that the factors of employees' compliance with the teleworking system, time, perceived behavioral control and perceived ease of use positively affect the perceived benefit. In addition, facilitating conditions, anxiety, trust and self-efficacy factors were found to have a negative effect on perceived benefits.
Banking Teleworking Technology Acceptance Model Structural Equation Model
Covid-19 sürecinde özellikle bankalar, alternatif çalışma alanlarını aktif olarak kullanmaya başlamıştır. Bu çalışmada, Covid-19 sürecinde uzaktan çalışma alanlarının katılım bankaları çalışanları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Türkiye genelindeki Katılım Bankalarında ofis veya şubede çalışan 411 örneklemden elde edilen veriler kullanılmıştır. Modelde oluşturulan toplam 19 hipotez test edilmiştir ve Teknoloji Kabul Modeli kullanılmıştır. Bu modelin test edilebilmesi için Yapısal Eşitlik Modelinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda, çalışanların uzaktan çalışma sistemine uyumlulukları, zaman, algılanan davranışsal kontrolü ve algılanan kullanım kolaylıkları faktörlerinin, algılanan faydayı olumlu etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca çalışanların uzaktan çalışma sistemi için kolaylaştırıcı koşullar, endişe, güven ve öz yeterlilik faktörlerinin, algılanan faydayı olumsuz etkilediği tespit edilmiştir.
Bankacılık Uzaktan Çalışma Teknoloji Kabul Modeli Yapısal Eşitlik Modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.