Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Case Method in Accounting Education Case Development and Implementation Problems

Yıl 2022, , 382 - 389, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1130827

Öz

The case-based education model in business, which has a history of one hundred years in the world and is accepted in many countries, was first used in our country about sixty years ago. The word “case” describes a real situation that has been encountered. Cases in the field of business must also be taken from real life and should pose a decision-making question to the participants. It is essential to reach the best decision, not the right or wrong decision in the case. In this way, the participants are provided to look at the relevant business issues from a very broad perspective. In this study, it is aimed to explain the basic features of a good case to be used in education and to deal with case development and implementation problems. In addition to all these, another aim of this study is to draw attention to the need for a "case development center" to be established independently from universities.

Kaynakça

  • Aktuğlu, M.A., Nejat Akıncı, Tuna Taner, Muhasebe Eğitiminde Kullanılması Gereken Ders Araç ve Gereçleri, I. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 20-21 Mayıs 1979 (aynı isimli sempozyum bildiri kitabı içinde, s. 286-303).
  • Anthony, Robert N., Management Accounting – Text and Cases, Richard D.Irwin, Inc., Homewood, Illinois, 1956
  • Anthony, Robert.N., David F.Hawkins, Kenneth A.Merchant, Accounting – Text and Cases, Thirteenth Edition, McGraw-Hill, Irwin, 2011
  • Buckley, John.W, M.H.Buckley, Hung-Fu Chiang, (Çev.: M.Gecikligün, İ.H.Albayrak) Araştırma Yöntemleri ve İşletme Kararları, İ.Ü.İ.F.Muhasebe Enstitüsü, İstanbul, İstanbul 1980
  • Aysan, Mustafa A., Göksel Yücel, Burcu Adiloğlu, Türkiye’de Lisansüstü İşletmecilik Eğitiminde Bir Kuyruklu Yıldız: “İşletmecilik İhtisas Programı”, Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, Temmuz 2020, Sayı 19, s.3-24
  • Harvard Business School, Case Method 100 Years, 2021, https://www.hbs.edu/case-method-100
  • MUDEP – Muhasebe Denetimi Çalışanları Platformu, 5 Mart 2022, İşletmecilik Eğitiminde Vak’a Metodu, Çevrimiçi toplantı.
  • Pazarcık, Yener, Türkiye’de İşletme Yüksek Lisans Eğitiminde İlk Adım: İşletme İdaresi Programına İlişkin Bir Sözlü Tarih Çalışması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 2016, Cilt 45, Özel Sayı, s.9-25)
  • Sarıkamış, Cevat, Vak’a Geliştirme Rehberi, Sevk ve İdarecilik Eğitim Vakfı, İstanbul, 1973
  • Sarıoğlu, Kerem, Muhasebe Eğitiminde Vak’a Etüdlerinin Önemi, XXXIV.Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 13-17 Mayıs 2015, (aynı isimli sempozyum bildiri kitabı içinde, s.153-166)
  • The Case Center, https://www.thecasecentre.org
  • Yalçınkaya, Akansel, Murat Koraltürk, Yayınlan(ma)mış Hatıralar Bağlamında Türkiye’de Yükseköğretimin Amerikanizasyonu: Kurucu kadroya İlişkin Anlatılar ve İşletme İktisadı Enstitüsü, Journal of Research in Business, June 2020, Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi, s.28-55
  • Yücel, Göksel, İşletmecilikte Araştırma ve Temel Araştırma Stratejileri, İ.Ü.İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 19, Sayı 1-2, Nisan-Kasım 1990, s.67-76.
  • Yücel, Göksel (editör), “Smoky Valley Cafe Vak’ası Hakkında”, Vak’alar 2016, İ.Ü.İ.F.Muhasebe Enstitüsü, İstanbul, 2016.

Muhasebe Eğitiminde Vak’a Kullanımı Geliştirme ve Uygulama Sorunları

Yıl 2022, , 382 - 389, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1130827

Öz

Dünyada yüz yıllık geçmişi olan ve çok çeşitli ülkelerde kabul gören işletmecilikte vak’alara dayalı eğitim modeli ülkemizde ise yaklaşık altmış yıl önce ilk olarak kullanılmaya başlanmıştır. İngilizce “case” kelimesinin karşılığı olan “vak’a”, karşılaşılmış gerçek bir durumu anlatır. İşletmecilik alanındaki vak’alar da mutlaka gerçek hayattan alınmış olmalı, katılımcılara bir karar alma sorusu yöneltmelidir. Vak’ada doğru veya yanlış değil, en iyi karara ulaşmak esastır. Böylelikle katılımcıların ilgili işletmecilik konularını çok geniş perspektiften bakmaları sağlanmaktadır. Bu çalışmada, eğitimde kullanılacak iyi bir vak’anın temel özelliklerini açıklamak ve vak’a geliştirme ve uygulama sorunlarını ele almak hedeflenmiştir. Tüm bunlara ek olarak, bu çalışmanın bir diğer amacı da üniversitelerden bağımsız olarak kurulacak bir “vak’a geliştirme merkezi” ihtiyacına dikkat çekmektir.

Kaynakça

  • Aktuğlu, M.A., Nejat Akıncı, Tuna Taner, Muhasebe Eğitiminde Kullanılması Gereken Ders Araç ve Gereçleri, I. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 20-21 Mayıs 1979 (aynı isimli sempozyum bildiri kitabı içinde, s. 286-303).
  • Anthony, Robert N., Management Accounting – Text and Cases, Richard D.Irwin, Inc., Homewood, Illinois, 1956
  • Anthony, Robert.N., David F.Hawkins, Kenneth A.Merchant, Accounting – Text and Cases, Thirteenth Edition, McGraw-Hill, Irwin, 2011
  • Buckley, John.W, M.H.Buckley, Hung-Fu Chiang, (Çev.: M.Gecikligün, İ.H.Albayrak) Araştırma Yöntemleri ve İşletme Kararları, İ.Ü.İ.F.Muhasebe Enstitüsü, İstanbul, İstanbul 1980
  • Aysan, Mustafa A., Göksel Yücel, Burcu Adiloğlu, Türkiye’de Lisansüstü İşletmecilik Eğitiminde Bir Kuyruklu Yıldız: “İşletmecilik İhtisas Programı”, Muhasebe ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, Temmuz 2020, Sayı 19, s.3-24
  • Harvard Business School, Case Method 100 Years, 2021, https://www.hbs.edu/case-method-100
  • MUDEP – Muhasebe Denetimi Çalışanları Platformu, 5 Mart 2022, İşletmecilik Eğitiminde Vak’a Metodu, Çevrimiçi toplantı.
  • Pazarcık, Yener, Türkiye’de İşletme Yüksek Lisans Eğitiminde İlk Adım: İşletme İdaresi Programına İlişkin Bir Sözlü Tarih Çalışması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 2016, Cilt 45, Özel Sayı, s.9-25)
  • Sarıkamış, Cevat, Vak’a Geliştirme Rehberi, Sevk ve İdarecilik Eğitim Vakfı, İstanbul, 1973
  • Sarıoğlu, Kerem, Muhasebe Eğitiminde Vak’a Etüdlerinin Önemi, XXXIV.Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 13-17 Mayıs 2015, (aynı isimli sempozyum bildiri kitabı içinde, s.153-166)
  • The Case Center, https://www.thecasecentre.org
  • Yalçınkaya, Akansel, Murat Koraltürk, Yayınlan(ma)mış Hatıralar Bağlamında Türkiye’de Yükseköğretimin Amerikanizasyonu: Kurucu kadroya İlişkin Anlatılar ve İşletme İktisadı Enstitüsü, Journal of Research in Business, June 2020, Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi, s.28-55
  • Yücel, Göksel, İşletmecilikte Araştırma ve Temel Araştırma Stratejileri, İ.Ü.İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 19, Sayı 1-2, Nisan-Kasım 1990, s.67-76.
  • Yücel, Göksel (editör), “Smoky Valley Cafe Vak’ası Hakkında”, Vak’alar 2016, İ.Ü.İ.F.Muhasebe Enstitüsü, İstanbul, 2016.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Göksel Yücel 0000-0003-1940-8789

Batuhan Güvemli 0000-0002-2985-5198

Burcu Adiloglu 0000-0001-9680-1408

Yayımlanma Tarihi 22 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 14 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Yücel, G., Güvemli, B., & Adiloglu, B. (2022). Muhasebe Eğitiminde Vak’a Kullanımı Geliştirme ve Uygulama Sorunları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(Özel Sayı), 382-389. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1130827

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.