Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Academic's Perspective To The Flipped Class Approach (Fca) In Accounting Education

Yıl 2022, , 350 - 368, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1134563

Öz

The purpose of this study is to know Accounting and Finance faculty member’s perspective of the implementation the flipped classroom approach (FCA) in accounting education and how this perspective works according to variables. Based on our observation, we found that there are two kind of group participants. Firstly, group participants which have high perspective of FCA advantages in accounting education. And the second group is group participants which have opinion that FCA has barrier in education, student, and education institution context. According to hypotheses examination, FCA did not make any significant difference deals with university type, gender, marital status, education, the applicability of thinking. However, FCA is found diffference regarding courses, tittle, and age.

Kaynakça

  • Ağırman, Ensar, (2018) “Finans Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Modeli”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (75), s.186-197.
  • Akbulut, Fatih, (2019) “Ters Yüz Öğrenme Modeline Yönelik Akademisyen Görüşleri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Akgün, Muhterem ve Bünyamin Atıcı, (2017) “Ters-Düz Sınıfların Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (1), s.329-344.
  • Butt, Adam, (2014) “Student Views on the Use of A Flipped Classroom Approach: Evidence From Australia”, Business Education & Accreditation, 6 (1),s. 33-44.
  • Du, Xinni and Sharon Taylor, (2013) “Flipped Classroom in First Year Management Accounting Unit – A Aase Study”, 30th ascilite Conference 2013 Proceedings, s.252-256,
  • Francl, J.Thomas, (2014) “Is Flipped Learning Appropriate?.” Publication of National University, s.119-128.
  • Guo Hao and Meng Xuqin, (2015) “Accounting Foundation Course Flipped Classroom Application in Higher Vocational Colleges Teaching”, International Conference on Education. Management and Computing Technology (ICEMCT), s.1303-1306.
  • Kalaycı, Şeref, (2005), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaplanoğlu, Emre, (2014) “Mesleki Stresin Temel Nedenleri ve Muhtemel Sonuçları: Manisa İlindeki SMMM’ler Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, s.131-150.
  • Karaca, Celal ve Ocak, Mehmet Akif, (2017) “Effects of Flipped Learning on University Students’ Academic Achievement in Algorithms and Programming Education”, International Online Journal of Educational Sciences, 9 (2), s.527-543.
  • Khan, Salman. (2011) “Let's Use Video To Reinvent Education”, Speech presented at TED, 2011.https://www.ted.com/talks/salman_khan_let_s_use_video_to_reinvent_education
  • Köse,Yasemin ve Elif Acar,(2019) “Muhasebe Eğitiminde Modern Yaklaşımlar: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Ve Öğrencilerin Yaklaşımı”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICMEB 17 Özel Sayısı, s.1049-1065.
  • Kurnaz, Ersin ve Seda Ağgül, (2018) “Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bakış Açıları: Bayburt Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesi Örneği”, Business & Management Studies: An International Journal (BMIJ), 6 (2), s.332-344.
  • Lubbe, Estelle, (2016) “Innovative Teaching in Accounting Subjects: Analysis of The Flipped Classroom”, Internetional Journal of Social Sciences and Humanity Studies, 8 (2), s.63-74.
  • Neto, Jose Dutra de Oliveria ed., (2017) “Using Technology Driven Fiıpped Class To Promote Active Learning In Accounting”, Revista Universo Contábil, 13 (1), s.49-64.
  • Niekerk, Marne Van and Marthinus Delport, (2022) “Evolving Flipped Classroom Design İn A Cost/ Management Accounting Module İn A Rural South African Context”, Accounting Education, s.1-30, https://www.tandfonline.com/loi/raed20.
  • Sams, Aaron and Jon Bergmann, (2013) “Flip Your Students' Learning.” Educational Leadership, 70 (6), s.16-20.
  • Serçemeli, Murat (2016) “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 69, s.115-126.
  • Şakar, Dilek ve Şafak Uluçınar Sağır, (2017) “Eğitimde Ters – Yüz Çevrilmiş Sınıf Uygulamaları”, International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), s.1904- 1916.
  • Temelli, Fatma ve Recep Karcıoğlu, (2021) “Muhasebe Eğitimi Alan İİBF Öğrencilerinin Ters Yüz Sınıf Modeli’ne Yönelik Tutumları: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği” 39. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 15-19 Eylül, s. 90-110.
  • Topal, Deveci Arzu ve Ümmihan Akhisar,(2018) “Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi: Mikroişlemci /Mikrodenetleyiciler II Dersinin Uygulaması”, Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1 (2), s.135-148.
  • Turan, Eda ve Fevzi Serkan Özdemir, (2021) “Z Kuşağına Muhasebe Öğretiminde Geleneksel Öğretim Yöntemine Alternatif: Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yönetimi”, Davranışsal Muhasebe, (Ed. Özdemir, F. S. ve Kızıldağ, D. ), Siyasal Kitabevi, s.321-356.
  • Ünsal, Haluk, (2018) “Ters Yüz Öğrenme ve Bazı Uygulama Modelleri”, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), s.39-50.
  • Yamane, Toro, (2001) Temel Örnekleme Yöntemleri (Çev: Alptekin Esin, M. Akif Bakır, Celal Aydın, Esen Gürbüzsel). Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Yiğitoğlu, Orhan ve Yavuz Erişen,(2021) “Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımı. Öğretimde Yaklaşımlar ve Eğitime Yansımaları”, Pegem Akademi, (Ed. Saracaloğlu, A.S., Akkoyunlu, B. ve Gökdaş, İ.), s.434-493.

Muhasebe Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına (TYSY) Akademisyenlerin Bakışı

Yıl 2022, , 350 - 368, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1134563

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de Muhasebe-Finansman anabilim dalında görev yapan öğretim elemanlarının muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımına ilişkin bakış açılarının ve bu bakış açılarının bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesidir. Araştırma sonucunda katılımcıların muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımının avantajlarına, TYSY uygulamalarının etkililiğinin eğitici, öğrenci ve eğitim kurumu bağlamında engelleyicilerine ilişkin ifadelere yüksek düzeyde katılım sağladıkları görülmüştür. Araştırma hipotezlerinin test edilmesi sonucunda da, ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımına ilişkin görüşlerin üniversite türüne, cinsiyete, medeni duruma, eğitim durumuna, uygulanabilir olduğunu düşünme durumuna, iş tecrübe süresine ve muhasebe derslerinin ters yüz edilmiş sınıf yaklaşımı ile verilmek istenmesi durumuna göre anlamlı farklılık yaratmadığı, ancak bu yaklaşımın derslerde kullanılma durumuna göre, unvana göre ve yaşa göre ise bazı açılardan farklılaştığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ağırman, Ensar, (2018) “Finans Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Modeli”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (75), s.186-197.
  • Akbulut, Fatih, (2019) “Ters Yüz Öğrenme Modeline Yönelik Akademisyen Görüşleri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Akgün, Muhterem ve Bünyamin Atıcı, (2017) “Ters-Düz Sınıfların Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Görüşlerine Etkisi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (1), s.329-344.
  • Butt, Adam, (2014) “Student Views on the Use of A Flipped Classroom Approach: Evidence From Australia”, Business Education & Accreditation, 6 (1),s. 33-44.
  • Du, Xinni and Sharon Taylor, (2013) “Flipped Classroom in First Year Management Accounting Unit – A Aase Study”, 30th ascilite Conference 2013 Proceedings, s.252-256,
  • Francl, J.Thomas, (2014) “Is Flipped Learning Appropriate?.” Publication of National University, s.119-128.
  • Guo Hao and Meng Xuqin, (2015) “Accounting Foundation Course Flipped Classroom Application in Higher Vocational Colleges Teaching”, International Conference on Education. Management and Computing Technology (ICEMCT), s.1303-1306.
  • Kalaycı, Şeref, (2005), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaplanoğlu, Emre, (2014) “Mesleki Stresin Temel Nedenleri ve Muhtemel Sonuçları: Manisa İlindeki SMMM’ler Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, s.131-150.
  • Karaca, Celal ve Ocak, Mehmet Akif, (2017) “Effects of Flipped Learning on University Students’ Academic Achievement in Algorithms and Programming Education”, International Online Journal of Educational Sciences, 9 (2), s.527-543.
  • Khan, Salman. (2011) “Let's Use Video To Reinvent Education”, Speech presented at TED, 2011.https://www.ted.com/talks/salman_khan_let_s_use_video_to_reinvent_education
  • Köse,Yasemin ve Elif Acar,(2019) “Muhasebe Eğitiminde Modern Yaklaşımlar: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Ve Öğrencilerin Yaklaşımı”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICMEB 17 Özel Sayısı, s.1049-1065.
  • Kurnaz, Ersin ve Seda Ağgül, (2018) “Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bakış Açıları: Bayburt Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesi Örneği”, Business & Management Studies: An International Journal (BMIJ), 6 (2), s.332-344.
  • Lubbe, Estelle, (2016) “Innovative Teaching in Accounting Subjects: Analysis of The Flipped Classroom”, Internetional Journal of Social Sciences and Humanity Studies, 8 (2), s.63-74.
  • Neto, Jose Dutra de Oliveria ed., (2017) “Using Technology Driven Fiıpped Class To Promote Active Learning In Accounting”, Revista Universo Contábil, 13 (1), s.49-64.
  • Niekerk, Marne Van and Marthinus Delport, (2022) “Evolving Flipped Classroom Design İn A Cost/ Management Accounting Module İn A Rural South African Context”, Accounting Education, s.1-30, https://www.tandfonline.com/loi/raed20.
  • Sams, Aaron and Jon Bergmann, (2013) “Flip Your Students' Learning.” Educational Leadership, 70 (6), s.16-20.
  • Serçemeli, Murat (2016) “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 69, s.115-126.
  • Şakar, Dilek ve Şafak Uluçınar Sağır, (2017) “Eğitimde Ters – Yüz Çevrilmiş Sınıf Uygulamaları”, International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), s.1904- 1916.
  • Temelli, Fatma ve Recep Karcıoğlu, (2021) “Muhasebe Eğitimi Alan İİBF Öğrencilerinin Ters Yüz Sınıf Modeli’ne Yönelik Tutumları: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği” 39. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 15-19 Eylül, s. 90-110.
  • Topal, Deveci Arzu ve Ümmihan Akhisar,(2018) “Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi: Mikroişlemci /Mikrodenetleyiciler II Dersinin Uygulaması”, Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1 (2), s.135-148.
  • Turan, Eda ve Fevzi Serkan Özdemir, (2021) “Z Kuşağına Muhasebe Öğretiminde Geleneksel Öğretim Yöntemine Alternatif: Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yönetimi”, Davranışsal Muhasebe, (Ed. Özdemir, F. S. ve Kızıldağ, D. ), Siyasal Kitabevi, s.321-356.
  • Ünsal, Haluk, (2018) “Ters Yüz Öğrenme ve Bazı Uygulama Modelleri”, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), s.39-50.
  • Yamane, Toro, (2001) Temel Örnekleme Yöntemleri (Çev: Alptekin Esin, M. Akif Bakır, Celal Aydın, Esen Gürbüzsel). Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Yiğitoğlu, Orhan ve Yavuz Erişen,(2021) “Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımı. Öğretimde Yaklaşımlar ve Eğitime Yansımaları”, Pegem Akademi, (Ed. Saracaloğlu, A.S., Akkoyunlu, B. ve Gökdaş, İ.), s.434-493.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ganite Kurt 0000-0001-6438-2501

Seyhan Çil Koçyiğit 0000-0003-1012-3605

Tuba Derya Baskan 0000-0001-8809-7043

Yayımlanma Tarihi 22 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 22 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Kurt, G., Çil Koçyiğit, S., & Derya Baskan, T. (2022). Muhasebe Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına (TYSY) Akademisyenlerin Bakışı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(Özel Sayı), 350-368. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1134563

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.