It is very important that the airlines that carry out operations
in a dynamic and complex environment struggle to make the right decision
despite many limitations. Today, a wide range of data and a large amount of
data generated by airline companies and their ability of data evaluation will
determine the effectiveness of the decisions. For this reason, in this study,
it has been tried to determine the applications of Artificial Intelligence (AI)
and Machine Learning (ML) algorithms in airline processes of by examining
previous literature. The results show that there has been an increase in the
application ML algorithms in “dispatch reliability”, “flight safety”, “yield
management/pricing” and “customer behavior” issues especially in recent years.
Karmaşıklığın oldukça fazla olduğu, dinamik bir çevrede
operasyonlarını sürdüren havayolu işletmelerinin birçok kısıta rağmen doğru
karar almaları oldukça önemlidir. Bugün çok çeşitli veri ve büyük miktarda veri
üreten havayolu işletmelerinin bu verileri en doğru şekilde değerlendirebilme
becerileri kararlarının etkinlik derecesini belirleyebilecektir. Bu nedenle, bu
çalışma kapsamında Yapay Zeka (YZ) uygulaması olan Makine Öğrenmesinin (MÖ)
havayolu işletmelerinin hangi süreçlerinde, hangi algoritmalar ile
kullanılabileceği alanyazında yer alan çalışmalar incelenerek tespit edilmeye
çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar, özellikle son yıllarda MÖ’nün “dispeç
güvenilirliği”, “uçuş emniyeti”, “gelir yönetimi/fiyatlama” ve “müşteri davranışları”
konularına uygulanmasında bir artış olduğunu ortaya koymaktadır.azarlarına aittir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.