Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Corporate Social Responsibility Projects from a Public Relations Perspective: A Research on Vocational School Students

Yıl 2019, , 508 - 525, 30.11.2019
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.561876

Öz

In a highly competitive environment, companies need to support a
social goal. Thus, it finds the opportunity to establish a relationship with
its target audience. The fact that individuals are sensitive to social problems
causes them to consider different criteria in product and service preferences.
In this study, it is aimed to reveal the perception towards the credibility of
corporate social responsibility projects from the public relations perspective.
A face-to-face survey was conducted on the students of a vocational school. The
sample of the study, which was conducted with 250 randomly selected
individuals, was selected among the first and second grade students studying in
5 different programs of a Vocational School. The data obtained from the
research were analyzed with SPSS 22 program and 95% confidence level was used.
It has been tried to put forward the conditions under which the students of vocational
high schools perceive the corporate social responsibility projects realized in
the fields of environment, health, education, culture and arts, which are
realized in accordance with the needs of the societies in which businesses
operate, and in which areas the society needs projects. According to the
results of the research, the students first of all stated that they should
overcome the deficiencies regarding the problems of the society with their
answers. They want to prioritize projects in order to solve basic problems such
as education, health and environment. In the next stage, culture and art
activities take place. Therefore, it becomes important to realize projects that
are sensitive to the problems of countries.

Kaynakça

  • Carroll, Archie B., (1979) A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance Author(s): The Academy of Management Review, Vol. 4, No. 4 (Oct., 1979), pp. 497-505
  • Carroll, Archie B., (1991) The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward The Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, 34, 39-48
  • Carroll, Archie B., (1999) Corporate Social Responsibility Evolution of a Definitional Construct BUSINESS & SOCIETY, Vol. 38 No. 3, 268-295
  • Carroll, Archie B., Kareem M. Shabana, (2010) The Business Case for Corporate SocialResponsibility: A Review of Concepts,Research and Practice, International Journal of Management Reviews, DOI: 10.1111/j.1468-2370.2009.00275.x, 85-105
  • Coşkun, Gül, (2010) Kurumsal Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk, Nobel Yayınları, İstanbul
  • Göztaş Aylin ve E. Pelin Baytekin, (2009) Sosyal Sorumluluk Kampanyalari ile Çocukların Bilinçlendirilmesi ve Eğitimi Türkiye’den Bir Uygulama Örneği: Aygaz ‘Dikkatli Çocuk’ Kazalara Karşı Bilinçlendirme Kampanyası, Journal of Yasar University, 4(13), 1997-2015
  • Grunig, James.E., (2005) Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayınları, İstanbul Kotler Philip, ve Nancy R Lee, (2006) Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat, İstanbul
  • Kotler, Philip ve diğ, (2012), İyi Şirket, Optimist, İstanbul Okay Ayla ve Okay Aydemir, (2010) Hakla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, DER Yayınları, İstanbul
  • Özdemir, Hilal, (2009) Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Marka İmajına Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:8 Sayı:15 Bahar, 55-72
  • Peltekoğlu Balta, Filiz ve Emel Tozlu, (2017) Halkla İlişkiler ve Gönüllülük Ekseninde Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri ve Bin Yıl Kalkınma Hedefleri, Selçuk İletişim, 10 (1): 5-31
  • Peltekoğlu Balta, Filiz, (2012) Halkla İlişkiler Nedir?, 7. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul
  • Peltekoğlu Balta, Filiz, (2018) Halklaİlişkiler Nedir?, 10. Baskı, Beta yayınları, İstanbul

Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2019, , 508 - 525, 30.11.2019
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.561876

Öz

Yoğun rekabet ortamında şirketler sosyal bir amacı destekleme
ihtiyacı duymaktadır. Böylelikle hedef kitlesi ile arasında bir ilişki kurma
imkânı bulmaktadır. Günümüzde bireylerin toplumsal sorunlara duyarlı olması,
ürün ve hizmet tercihlerinde farklı kriterleri de göz önünde bulundurmasına
sebep olmaktadır. Bu çalışmada halkla ilişkiler perspektifinden kurumsal sosyal
sorumluluk projelerinin inandırıcığına yönelik algıyı ortaya çıkarmak
amaçlanmaktadır. Bir meslek yüksekokulu öğrencileri üzerinde nicel araştırma
yöntemlerinden yüz yüze anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Basit
rastlantısal örneklem yöntemi ile seçilen 250 kişi ile gerçekleştirilen
çalışmanın örneklemi, bir MYO’nun 5 farklı programında eğitim gören birinci ve
ikinci sınıf öğrencileri arasından seçilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen
verilerin analizi SPSS 22 programı ile yapılmış ve %95 güven düzeyi ile
çalışılmıştır. İşletmelerin faaliyet gösterdikleri toplumların ihtiyaçlarına
uygun olarak gerçekleştirilen çevre, sağlık, eğitim, kültür-sanat alanlarında
gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin meslek yüksekokulu
öğrencileri tarafından hangi koşullarda inandırıcı algılandığı ve toplumun
hangi alanlarda projelere ihtiyaç duyduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler öncelikli olarak toplumun sorunlarına
yönelik eksikliklerin giderilmesi gerektiğini verdikleri yanıtlar ile dile
getirmektedir. Özellikle eğitim, sağlık, çevre gibi temel sorunların çözümü
için projelere öncelik istemektedirler. Daha sonraki aşamada kültür-sanat
faaliyetleri yer almaktadır. Bu nedenle ülkelerin sorunlarına duyarlılık
gösteren projeler gerçekleştirmek önemli hale gelmektedir.

Kaynakça

  • Carroll, Archie B., (1979) A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance Author(s): The Academy of Management Review, Vol. 4, No. 4 (Oct., 1979), pp. 497-505
  • Carroll, Archie B., (1991) The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward The Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, 34, 39-48
  • Carroll, Archie B., (1999) Corporate Social Responsibility Evolution of a Definitional Construct BUSINESS & SOCIETY, Vol. 38 No. 3, 268-295
  • Carroll, Archie B., Kareem M. Shabana, (2010) The Business Case for Corporate SocialResponsibility: A Review of Concepts,Research and Practice, International Journal of Management Reviews, DOI: 10.1111/j.1468-2370.2009.00275.x, 85-105
  • Coşkun, Gül, (2010) Kurumsal Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk, Nobel Yayınları, İstanbul
  • Göztaş Aylin ve E. Pelin Baytekin, (2009) Sosyal Sorumluluk Kampanyalari ile Çocukların Bilinçlendirilmesi ve Eğitimi Türkiye’den Bir Uygulama Örneği: Aygaz ‘Dikkatli Çocuk’ Kazalara Karşı Bilinçlendirme Kampanyası, Journal of Yasar University, 4(13), 1997-2015
  • Grunig, James.E., (2005) Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayınları, İstanbul Kotler Philip, ve Nancy R Lee, (2006) Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat, İstanbul
  • Kotler, Philip ve diğ, (2012), İyi Şirket, Optimist, İstanbul Okay Ayla ve Okay Aydemir, (2010) Hakla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, DER Yayınları, İstanbul
  • Özdemir, Hilal, (2009) Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Marka İmajına Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:8 Sayı:15 Bahar, 55-72
  • Peltekoğlu Balta, Filiz ve Emel Tozlu, (2017) Halkla İlişkiler ve Gönüllülük Ekseninde Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri ve Bin Yıl Kalkınma Hedefleri, Selçuk İletişim, 10 (1): 5-31
  • Peltekoğlu Balta, Filiz, (2012) Halkla İlişkiler Nedir?, 7. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul
  • Peltekoğlu Balta, Filiz, (2018) Halklaİlişkiler Nedir?, 10. Baskı, Beta yayınları, İstanbul
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emel Demir Askeroğlu 0000-0003-3953-5734

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2019
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Demir Askeroğlu, E. (2019). Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 508-525. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.561876

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.