Ülkelerin ekonomik açıdan gelişmesi, ödemeler bilançosu açıklarının kapatılması konusunda önemli bir rol üstlenen turizmde, bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Emek-yoğun bir yapı arz eden, insan gücünün ağırlıklı olduğu turizmde makineleşme ve otomasyona gitme imkanı sınırlı olsa da, yoğunlaşan rekabet koşulları altında pazarda kendilerine avantaj sağlamak isteyen turizm işletmelerinin yeni bilgi iletişim teknolojilerinden organizasyon içinde değişik faaliyet alanlarında faydalandığı görülmektedir. Özellikle internetin turizm pazarlamasında kullanılmasının yanı sıra internetin işletme içinde uygulaması olarak değerlendirilebilecek intranet ve extranet ile turizmde bilgi iletişim teknolojilerinin ilk uygulamaları olarak ifade edilebilecek merkezi rezervasyon sisteminin (CRS) ağırlıklı olarak kullanıldığı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1-2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.