BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERİN REKABET AVANTAJI SAĞLAMASINDA BİLGİ YÖNETİMİNİN ROLÜ

Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 1-2, 67 - 77, 06.05.2014

Öz

Dünyanın giderek daha da küresel bir yapıya kavuşması, hızlı teknolojik gelişmeler, müşteri beklentilerinin hızla gelişmesi ve değişmesi işletmeleri, çok etkin biçimde yeniden yapılanmaya zorunlu kılmıştır. Bu bağlamda, bilgi, bilgi yönetimi, bilgi teknolojileri kavramları işletmeler tarafından daha yoğun olarak ele alınmaya başlanmış ve pek çok işletme bu kavramların yönetiminde başarılı olmak için yeniden yapılanma sürecine girmiştir. Bilgi yönetimi, işletmelerin önüne rekabetçi üstünlük elde etme konusunda önemli veriler sunmaktadır. Bu çalışma, bilgi yönetiminin işletmelere rekabetçi üstünlük elde etme konusundaki önemini incelemeyi amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Anameriç, H., (2005), “ Bilgi Sistemleri ve Yönetimde Bilgi Sistemleri Kullanımı”, Bilgi Çağı Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Aktan, V. ve Vural, İ.Y.,(2005), “ Bilgi Çağında Bilginin Yönetimi”, Bilgi Çağı Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Barca, M.,(2002), “Yeni Ekonomide Bilgi Yönetiminin Stratejik Önemi”, l.Ulusal, Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Bildiriler Kitabı, Kocaeli, 5.519.
  • Barutçugil, İ.,(2002), Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Çapar, B., “Bilgi Yönetimi: Nasıl Bir İnsangücü?”, www. bilgiyonetimi.org/cm/pages, (04.08.2006). '
  • Czinkota, M. R., Ronkainen,I. A., Moffett, M. H, . Moynihan, E. O, (1998), Global Business, The Dryden Pres, USA.
  • Geyik, M. ve Barca, M. (2004), “Etkin Bilgi Üretimi İçin Örgütler Nasıl Tasarlanmalıdır?”, 3.Ulusal Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir,s.519. '
  • İpçioğlu, İ., Erdoğan, Z.,(2004), “İşletmelerde Liderlik ve Bilgi Yönetimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, 3.Ulusal Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir.
  • Krogh, G. V., İchijo, K., Nokana, İ., (2002), Bilginin Üretimi, Çev. Günhan Günay, Rota Yayın Yapım Tanıtım, İstanbul.
  • Nonaka, I. ,(1998), “The Knowledge— —Creating Company”, HBR on Knowledge Management, 1998, s. 26.
  • Odabaş, H. ,(2008), “Bilgi Yönetimi ve Yüksek Öğrenim Kurumlarında Kurumsal Açık Erişim”, 13 .Türkiye’ de İnternet Konferansı, ODTU, Ankara.
  • Odabaş, H.,(2005), “Bilgi Yönetimi Sitemi”, Bilgi Çağı Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Özgener, Ş., (2002), “Global Ölçekte Değer Yaratan Bilgi Yönetimi Stratejileri”, 1.Ulusal, Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Bildiriler Kitabı, Kocaeli,s.485.
  • Rugman, A. M., Hodgetts, R. M.,(2000), İnternational Business A Strategic Management Approach, Pearson Education Limited, McgraW—Hill, Second Edition.
  • Sağsan , M., “Bilgi Yönetiminin Kavramsal Çerçevesi ve Başkent Üniversitesi
Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 1-2, 67 - 77, 06.05.2014

Öz

Kaynakça

  • Anameriç, H., (2005), “ Bilgi Sistemleri ve Yönetimde Bilgi Sistemleri Kullanımı”, Bilgi Çağı Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Aktan, V. ve Vural, İ.Y.,(2005), “ Bilgi Çağında Bilginin Yönetimi”, Bilgi Çağı Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Barca, M.,(2002), “Yeni Ekonomide Bilgi Yönetiminin Stratejik Önemi”, l.Ulusal, Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Bildiriler Kitabı, Kocaeli, 5.519.
  • Barutçugil, İ.,(2002), Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Çapar, B., “Bilgi Yönetimi: Nasıl Bir İnsangücü?”, www. bilgiyonetimi.org/cm/pages, (04.08.2006). '
  • Czinkota, M. R., Ronkainen,I. A., Moffett, M. H, . Moynihan, E. O, (1998), Global Business, The Dryden Pres, USA.
  • Geyik, M. ve Barca, M. (2004), “Etkin Bilgi Üretimi İçin Örgütler Nasıl Tasarlanmalıdır?”, 3.Ulusal Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir,s.519. '
  • İpçioğlu, İ., Erdoğan, Z.,(2004), “İşletmelerde Liderlik ve Bilgi Yönetimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, 3.Ulusal Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir.
  • Krogh, G. V., İchijo, K., Nokana, İ., (2002), Bilginin Üretimi, Çev. Günhan Günay, Rota Yayın Yapım Tanıtım, İstanbul.
  • Nonaka, I. ,(1998), “The Knowledge— —Creating Company”, HBR on Knowledge Management, 1998, s. 26.
  • Odabaş, H. ,(2008), “Bilgi Yönetimi ve Yüksek Öğrenim Kurumlarında Kurumsal Açık Erişim”, 13 .Türkiye’ de İnternet Konferansı, ODTU, Ankara.
  • Odabaş, H.,(2005), “Bilgi Yönetimi Sitemi”, Bilgi Çağı Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Özgener, Ş., (2002), “Global Ölçekte Değer Yaratan Bilgi Yönetimi Stratejileri”, 1.Ulusal, Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Bildiriler Kitabı, Kocaeli,s.485.
  • Rugman, A. M., Hodgetts, R. M.,(2000), İnternational Business A Strategic Management Approach, Pearson Education Limited, McgraW—Hill, Second Edition.
  • Sağsan , M., “Bilgi Yönetiminin Kavramsal Çerçevesi ve Başkent Üniversitesi
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Çiçek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Çiçek, E. (2014). İŞLETMELERİN REKABET AVANTAJI SAĞLAMASINDA BİLGİ YÖNETİMİNİN ROLÜ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 12(1-2), 67-77.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.