BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMANIN POSTMODERN YÖNELİMİ YE KÜRESELLEŞME EKSENİNDE İŞLETME YAPILARINDAKİ DÖNÜŞÜM

Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 1-2, 391 - 408, 06.05.2014

Öz

Düşünsel, kültürel ve somut nitelikleri açısından bir dönemin sona ererek yeni bir dönemin başlangıcı olan postmodemizmi de beraberinde getiren küreselleşme olgusu, sanattan bilime kadar çok geniş bir mesafede etkili olmaktadır. Postmodemizmin pazarlama faaliyetlerindeki yansıması ve küreselleşmenin tüm dünyayı tek bir pazar yeri haline getiren gerçekliği işletme yapılarının da değişmesine neden olmuş, yerelden çokulusluya doğru bir gelişimi gerekli kılmıştır. Bu çalışmada öncelikle pazarlamanın ne üretirsem satarım anlayışından bugünkü postmodern boyutuna gelene dek geçirdiği dönüşüm küreselleşme ve teknolojinin itme, pazarın çekme gücü bağlamında incelenmiş, ardından bu süreçte işletme yapılarındaki dönüşümün incelenmesi ile çalışma sonlandınlmıştır.

Kaynakça

  • ADDA, J. (2005), Ekonominin Küreselleşmesi, Çev.Sevgi İneci, İletişim Yayınları, İstanbul
  • AKIN, H.B. (2001), Yeni Ekonomi, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya
  • ARIKAN, D. (2006), Türkiye’de Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları, Arıkan Basım Yayım, İstanbul
  • AYDEMİR, M. ( 1998), “Küreselleşme, Rekabet ve Sınır ötesi Birleşmeler: Daimler-Benz ve Chrysler Orneği”, Süleyman Demirel Universitesi IIBF Dergisi, Sayız3 (Güz)
  • BİLGİN, Z. ve ERDOĞMUŞ, İ.E. (2004), “Birleşme ve Devralmalarda Uluslar arası Boyut ve Pazarlama Yansımaları”, Şirket Birleşmeleri, Editörler: Haluk Sümer, Helmut Pemsteiner, Alfa Yayıncılık, Istanbul
  • BOLAT, T., SEYMEN O.A. (2005), “Çok uluslu İşletmelerin Kavramsal Açıdan İncelenmesi”, Küreselleşme ve Çokuluslu Işletmecilik, Nobel Yayıncılık, Ankara
  • BOZKURT, V. (2000), "Küreselleşme / Kavram, Gelişim ve Yaklaşımlar", İş- güç, http:/lwww.isguc.org/vbozkurt1.htm, Cilt:2, Sayı:1
  • DICKEN, P., KELLY, P., OLDS, K., YEUNG, H. (2005), “Küreselleşme ve Mantıksızlıkları Üzerine Düşünceler”, Çev.Ahmet Murat Aytaç, Bob Jessop , Hegemonya, Post —F0rdizm ve Küreselleşme Ekseninde Kapitalist Devlet, Der.: Betül Yarar, Alev Özkazanç, İletişim Yayınları, İstanbul
  • FEKETE, A. E., “Causes and Consequences of Kondratiev’s Long Wave Cycle”, Financial Sense Online, http://www.financialsense.com/editorials/fekete/2005/0124.html, Erişim Tarihi: 21 . 12.06
  • GEUS, A. (1999), Yaşayan Şirket, Rota Yayınları, Çev.Ahmet Ünver, İstanbul
  • GIDDENS, A. (2006), “Modernitenin Küreselleşmesi”, Küreselleşme Okumaları, Ed.: Kudret Bülbül, Kadim Yayınları, Ankara
  • GÖZÜTOK, N. (2007), “Ekosistem Liderleri”, Capital, Yıl:15, Say1:2007/4
  • HELD, D. (2006), “Küresel Dönüşümler, Siyaset, Ekonomi ve Kültür”, Küreselleşme Okumaları, Ed.: Kudret Bülbül, Kadim Yayınları, Ankara
  • KARAHAN, O. (2006), “Üretim Faktörü Olarak Bilgi”, Bilgi Ekonomisi, Ed.Nihal Kargı, Ekin Kitabevi
  • KIRIM, A. (1998), Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim,. Sistem Yayıncılık, İstanbul
  • KLEIN, N. (2002), No Logo, Üçüncü Basım, Çev.Nalan Uysal, Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • KOTLER, P. (2006), Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Çev.Ümit Şensoy, Optimist Yayınları, Istanbul
  • KÜÇÜK, E. (2000), “Küreselleşen Dünya ve Türkiye”, LİRA, Sayı : 14, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Bülteni '
  • MUTLU, E.C. (1999), Uluslar arası İşletmecilik, Beta Yayınları, İstanbul
  • NINJBAT, U. (2004), “Küresel ve Bölgesel Pazarlarda Rekabet Stratejisi Olarak Firmaya Özgü Avantajların Yaratılması”, IGEME’den Bakış, Yıl:8, Sayı:28
  • ODABAŞI, Y. (2004), Postmodern Pazarlama, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • ORHAN, A. ve BAYRAKTUTAN, Y., “Bilgi Kaynaklı Global—Sosyal Ekonomik Dönüşümün Parasal Yansımaları: Plastik Para”, http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=148, Erişim Tarihi: 21.12.06
  • PERRATON, J., GOLDBLATT, D., HELD, D., CGREW, A. (2006),
  • “Küreselleşen Bir Dünyada Ekonomik Aktivite”, Küreselleşme
  • Okumaları, Ed.Kudret Bülbül, Kadim Yayınları, Ankara
  • PINE, J. ve GILMORE, J.H. (1999), İş Hayatı Bir Tiyatro, Çev.Levent Cinemre, Harward Business School Press, Boyner Holding Yayınları, İstanbul
  • PINE, J., DAVIS, S. (1993), Mass Customization: The New Frontier in Business Competition, Harward Business School Press
  • RIŞVANOĞLU, M. (2005), Küresel Şirketler İmparatorluğu, Doğu Kütüphanesi, İstanbul
  • RUGMAN, A. (2004), Globalleşmenin Sonu: Radikal Bir Globalleşme Analizi, MediaCat Kitapları, Istanbul
  • ŞİMŞEK, Ş. ve AKIN, HB. (2003), Teknoloji Yönetimi ve Örgütsel Değişim, Çizgi Kitabevi, Konya
  • TAŞKIN, H. ve ADALI, M.R. (2003), Teknolojik Zeka ve Rekabet Stratejileri, Değişim Yayınları, İstanbul
  • TEKİN, M. ve_ ÖMÜRBEK, N. (2004), Küresel Rekabet Ortamında Teknolojik Işbirliği ve Otomotiv Sektörü Uygulamaları, Ankara
  • UNCTAD, (2006), “World Investment Report 2006, United Nations”,- NewYork and Geneva, http://www.unctad.org/en/docs/wir2006_en.pdf
  • YAYLA, A. (1998), Liberalizm, Liberte Yayınları: 17, 2.Bask1, Ankara
  • YELDAN, E. (2001), Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi, İletişim Yayınları, İstanbul
  • http:/ltr.wikipedia.org/
  • http:/lwww.bbc.co.uk/
Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 1-2, 391 - 408, 06.05.2014

Öz

Kaynakça

  • ADDA, J. (2005), Ekonominin Küreselleşmesi, Çev.Sevgi İneci, İletişim Yayınları, İstanbul
  • AKIN, H.B. (2001), Yeni Ekonomi, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya
  • ARIKAN, D. (2006), Türkiye’de Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları, Arıkan Basım Yayım, İstanbul
  • AYDEMİR, M. ( 1998), “Küreselleşme, Rekabet ve Sınır ötesi Birleşmeler: Daimler-Benz ve Chrysler Orneği”, Süleyman Demirel Universitesi IIBF Dergisi, Sayız3 (Güz)
  • BİLGİN, Z. ve ERDOĞMUŞ, İ.E. (2004), “Birleşme ve Devralmalarda Uluslar arası Boyut ve Pazarlama Yansımaları”, Şirket Birleşmeleri, Editörler: Haluk Sümer, Helmut Pemsteiner, Alfa Yayıncılık, Istanbul
  • BOLAT, T., SEYMEN O.A. (2005), “Çok uluslu İşletmelerin Kavramsal Açıdan İncelenmesi”, Küreselleşme ve Çokuluslu Işletmecilik, Nobel Yayıncılık, Ankara
  • BOZKURT, V. (2000), "Küreselleşme / Kavram, Gelişim ve Yaklaşımlar", İş- güç, http:/lwww.isguc.org/vbozkurt1.htm, Cilt:2, Sayı:1
  • DICKEN, P., KELLY, P., OLDS, K., YEUNG, H. (2005), “Küreselleşme ve Mantıksızlıkları Üzerine Düşünceler”, Çev.Ahmet Murat Aytaç, Bob Jessop , Hegemonya, Post —F0rdizm ve Küreselleşme Ekseninde Kapitalist Devlet, Der.: Betül Yarar, Alev Özkazanç, İletişim Yayınları, İstanbul
  • FEKETE, A. E., “Causes and Consequences of Kondratiev’s Long Wave Cycle”, Financial Sense Online, http://www.financialsense.com/editorials/fekete/2005/0124.html, Erişim Tarihi: 21 . 12.06
  • GEUS, A. (1999), Yaşayan Şirket, Rota Yayınları, Çev.Ahmet Ünver, İstanbul
  • GIDDENS, A. (2006), “Modernitenin Küreselleşmesi”, Küreselleşme Okumaları, Ed.: Kudret Bülbül, Kadim Yayınları, Ankara
  • GÖZÜTOK, N. (2007), “Ekosistem Liderleri”, Capital, Yıl:15, Say1:2007/4
  • HELD, D. (2006), “Küresel Dönüşümler, Siyaset, Ekonomi ve Kültür”, Küreselleşme Okumaları, Ed.: Kudret Bülbül, Kadim Yayınları, Ankara
  • KARAHAN, O. (2006), “Üretim Faktörü Olarak Bilgi”, Bilgi Ekonomisi, Ed.Nihal Kargı, Ekin Kitabevi
  • KIRIM, A. (1998), Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim,. Sistem Yayıncılık, İstanbul
  • KLEIN, N. (2002), No Logo, Üçüncü Basım, Çev.Nalan Uysal, Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • KOTLER, P. (2006), Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Çev.Ümit Şensoy, Optimist Yayınları, Istanbul
  • KÜÇÜK, E. (2000), “Küreselleşen Dünya ve Türkiye”, LİRA, Sayı : 14, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Bülteni '
  • MUTLU, E.C. (1999), Uluslar arası İşletmecilik, Beta Yayınları, İstanbul
  • NINJBAT, U. (2004), “Küresel ve Bölgesel Pazarlarda Rekabet Stratejisi Olarak Firmaya Özgü Avantajların Yaratılması”, IGEME’den Bakış, Yıl:8, Sayı:28
  • ODABAŞI, Y. (2004), Postmodern Pazarlama, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • ORHAN, A. ve BAYRAKTUTAN, Y., “Bilgi Kaynaklı Global—Sosyal Ekonomik Dönüşümün Parasal Yansımaları: Plastik Para”, http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=148, Erişim Tarihi: 21.12.06
  • PERRATON, J., GOLDBLATT, D., HELD, D., CGREW, A. (2006),
  • “Küreselleşen Bir Dünyada Ekonomik Aktivite”, Küreselleşme
  • Okumaları, Ed.Kudret Bülbül, Kadim Yayınları, Ankara
  • PINE, J. ve GILMORE, J.H. (1999), İş Hayatı Bir Tiyatro, Çev.Levent Cinemre, Harward Business School Press, Boyner Holding Yayınları, İstanbul
  • PINE, J., DAVIS, S. (1993), Mass Customization: The New Frontier in Business Competition, Harward Business School Press
  • RIŞVANOĞLU, M. (2005), Küresel Şirketler İmparatorluğu, Doğu Kütüphanesi, İstanbul
  • RUGMAN, A. (2004), Globalleşmenin Sonu: Radikal Bir Globalleşme Analizi, MediaCat Kitapları, Istanbul
  • ŞİMŞEK, Ş. ve AKIN, HB. (2003), Teknoloji Yönetimi ve Örgütsel Değişim, Çizgi Kitabevi, Konya
  • TAŞKIN, H. ve ADALI, M.R. (2003), Teknolojik Zeka ve Rekabet Stratejileri, Değişim Yayınları, İstanbul
  • TEKİN, M. ve_ ÖMÜRBEK, N. (2004), Küresel Rekabet Ortamında Teknolojik Işbirliği ve Otomotiv Sektörü Uygulamaları, Ankara
  • UNCTAD, (2006), “World Investment Report 2006, United Nations”,- NewYork and Geneva, http://www.unctad.org/en/docs/wir2006_en.pdf
  • YAYLA, A. (1998), Liberalizm, Liberte Yayınları: 17, 2.Bask1, Ankara
  • YELDAN, E. (2001), Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi, İletişim Yayınları, İstanbul
  • http:/ltr.wikipedia.org/
  • http:/lwww.bbc.co.uk/
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç.Dr .Muammer Zerenler Bu kişi benim

Öğr.Gör.Dr .Derya Özilhan Bu kişi benim

Öğr.Gör.İbrahim Akgöbek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Zerenler, D. .., Özilhan, Ö. .., & Akgöbek, Ö. (2014). PAZARLAMANIN POSTMODERN YÖNELİMİ YE KÜRESELLEŞME EKSENİNDE İŞLETME YAPILARINDAKİ DÖNÜŞÜM. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 12(1-2), 391-408.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.