BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLER AÇISINDAN BELEDİYELERİN KAMU BEKLENTİLERİNİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ

Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 1-2, 489 - 504, 06.05.2014

Öz

Yerel yönetimlerde çalışmaların başarılı olması, büyük ölçüde yönetimin halkın beklentilerini öğrenerek buna uygun şekilde hizmet Vermesi ile bağlantılıdır. Çevrede olup bitenleri göremeyen, yönetilenlerin isteklerinden haberdar olmayan yönetimler, çözüme ulaşamayan sorunlarla uğraşmaya mahkûmdur. “Haberdar değilsen yönetemezsin” deyişi de halkın beklentilerini öğrenmenin, başka bir deyişle tanımanın önemine vurgu yapmaktadır. Bu duruma düşmemek için kullanılabilecek çok sayıda yöntem bulunmaktadır. Bunlardan birisi de halkla ilişkilerdir.

Halkla ilişkiler iki yönlü bir etkinliktir. Bunun bir yönü yönetimden halka doğru olan “tanıtma”, diğeri de halktan yönetime doğru olan “tanıma”dır. Halkla ilişkiler kavramı içerisinde toplumun yapılan çalışmalar hakkındaki fikirlerini öğrenme isteği bulunmaktadır. Tanıma çalışmalarında kullanılan yöntemler arasında kamusal anketler, yönetici ile halkın yüz yüze görüşmesi ve halkın kurum tarafından sağlanacak çeşitli yollarla kuruma ulaşabilmesi sayılabilir.2006 yılında Türkiye’deki büyükşehir, merkez il ve ilçe belediyeleri üzerinde anket yoluyla yaptığımız bu çalışmanın sonuçlarına göre, belediyeler çeşitli yoğunluk ve etkinlik derecelerinde olmakla birlikte bu yöntemleri kullanmaktadırlar. Araştırmamız durumu betimleme amacı taşımaktadır.

Kaynakça

  • Acar, Muhittin, (1994), Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler
  • Araştırması, DPT Yayınları, Ocak, Ankara
  • Ertekin, Yücel, (1995), Halkla İlişkiler, TODAİE Yayınları, 3. b., Ankara.
  • Güllüpunar, Hasan, (2006), Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Halkın Yakınma Yöntemleri.; Karşılaştırmalı Bir Çalışma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, S.U Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Kazancı, Metin, (1978), Halkla İlişkiler Açısından Yönetim ve Yönetilenler, A.U.S.B.F. Yayınları, Ankara.
  • Kazancı, Metin, (1999), Halkla İlişkiler, 3. b., Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Öner, Şerif, (2001), “Belediyelerde Yönetime Katılmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. III., Say12, İzmir
  • Sezer, Birkan Uysal, (1987 ), "Yerel Yönetimin Çevresi-Halkla Ilişkiler ve Kanaat Araştırmaları", Amme Idaresi Dergisi, C.XX., Sayı 1, Ankara.
  • Soysal, Mümtaz, (1968), Halkın Yönetime Etkisi, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Yalçındağ, Selçuk, (1988), “Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler”, Halkla Ilişkiler Sempozyumu, AUBYYO-TODAİE Yayını, Ankara.
  • Yalçındağ, Selçuk, (1996), Belediyelerimiz ve Halkla İlişkileri, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Yatkın, Ahmet, (2006), Hizmet Verimliliğinin Arttırılmasında Halkla İlişkilerin, Örgütsel İletişimin Rolü ve Önemi (Elazığ Belediyesi Örneği), II Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, 27— 28 Nisan, Kocaeli
  • Yıldırım, Selahattin, (1994), Yerel Yönetim ve Demokrasi, 2. b., IULA EMME Toplu Konut Yayınları, İstanbul.
Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 1-2, 489 - 504, 06.05.2014

Öz

Kaynakça

  • Acar, Muhittin, (1994), Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler
  • Araştırması, DPT Yayınları, Ocak, Ankara
  • Ertekin, Yücel, (1995), Halkla İlişkiler, TODAİE Yayınları, 3. b., Ankara.
  • Güllüpunar, Hasan, (2006), Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Halkın Yakınma Yöntemleri.; Karşılaştırmalı Bir Çalışma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, S.U Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Kazancı, Metin, (1978), Halkla İlişkiler Açısından Yönetim ve Yönetilenler, A.U.S.B.F. Yayınları, Ankara.
  • Kazancı, Metin, (1999), Halkla İlişkiler, 3. b., Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Öner, Şerif, (2001), “Belediyelerde Yönetime Katılmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. III., Say12, İzmir
  • Sezer, Birkan Uysal, (1987 ), "Yerel Yönetimin Çevresi-Halkla Ilişkiler ve Kanaat Araştırmaları", Amme Idaresi Dergisi, C.XX., Sayı 1, Ankara.
  • Soysal, Mümtaz, (1968), Halkın Yönetime Etkisi, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Yalçındağ, Selçuk, (1988), “Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler”, Halkla Ilişkiler Sempozyumu, AUBYYO-TODAİE Yayını, Ankara.
  • Yalçındağ, Selçuk, (1996), Belediyelerimiz ve Halkla İlişkileri, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Yatkın, Ahmet, (2006), Hizmet Verimliliğinin Arttırılmasında Halkla İlişkilerin, Örgütsel İletişimin Rolü ve Önemi (Elazığ Belediyesi Örneği), II Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, 27— 28 Nisan, Kocaeli
  • Yıldırım, Selahattin, (1994), Yerel Yönetim ve Demokrasi, 2. b., IULA EMME Toplu Konut Yayınları, İstanbul.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Nejat Özüpek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Özüpek, M. N. (2014). HALKLA İLİŞKİLER AÇISINDAN BELEDİYELERİN KAMU BEKLENTİLERİNİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 12(1-2), 489-504.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.