Ürün çeşitliliğinin, başarının anahtarı olduğu bu çağda, hizmet sektörünün arz profilinde, büyük değişimler yaşanmaktadır. 1990’lı yıllardan bu yana, seyahat ve turizm sektörünün sunduğu ürün ve hizmetlerin, farklılaşan ziyaretçi istek ve ihtiyaçlarına göre çeşitlendiği gözlemlenmektedir. Macera turizmi gibi yeni tanımlanan turizm tiplerinin portföyü, küresel turizm endüstrisinde gerçek bir niş pazar olarak yerini almaktadır. Etkinlik temelli turizm gezilerine olan ilginin artması, kuş ve balina izleme turları, bisikletle dünya turu, kanoculuk, dağ tırmanışları gibi geniş ürün çeşitliliği ile karakterize edilen çok özel ve karlı bir pazar olan macera turizminde, pek çok işletmenin faaliyet göstermesine neden olmuştur.
Turizmin aktif ve hareketli formu olan macera turizmi, turistlerle etkileşimli ve eğitsel bir iletişim kurma potansiyeline sahiptir. Bu tip bir iletişimin sonucunda, turizm işletmeleri ürün çeşitliliğini artıracak ve her tipteki tüketicilerin beklentilerini tam olarak tatmin ederek, sadık müşterilere sahip olacaktır. Böylece uluslararası turizmde sadece mevcut karlılık korunmakla kalmayacak, aynı zamanda, pazar payının da yükseltilmesi için bir fırsat elde edilebilecektir. Bu çalışmada macera turizmi pazarı kavramsal çerçevede incelenerek, müşterilerin, macera etkinliklerine katılımını etkileyen faktörler sınıflandırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 1-2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.