Efforts to develop appropriate policies and accurate strategies
through the most accurate analyzes highlight the examination of two-sided
markets, which differ significantly from one-sided markets. In this study,
mobile telecommunications market which has a special place in two-sided market
analysis will be studied. In mobile telecommunications market, it is suggested
that a reduction in mobile interconnection rates for the interconnection
service will show the waterbed effect, resulting in an increase in mobile
communication prices that the end user faces in the market. In this context, an
empirical analysis was made by Common Correlated Effects Mean Group (CCEMG)
estimator using the 41 quarter period data of 21 OECD countries between 2005
and 2015, and the effect of mobile interconnection rates, income and quantity
were estimated in determining the mobile communication prices. According to the
results, the waterbed effect in mobile telecommunications markets could not be
determined in the period analyzed for the related country group and mobile
interconnection rates acted as a cost factor and changed the prices in the same
direction. The coefficient of income
variable was positive and the expectation that the increase in income would
increase the price was met. The
explanatory variable coefficients of the number of subscribers and the penetration
rate representing the quantity were negative and they were evaluated to behave
in accordance with economic expectations and two-sided market characteristics.
Two-Sided Markets Mobile Telecommunications Market Waterbed Effect Interconnection Rates Common Correlated Effects Mean Group Estimator
En doğru analizler yapılarak uygun politikalar ve isabetli
stratejiler geliştirme çabaları tek yanlı piyasalardan önemli ölçüde
farklılaşan iki yanlı piyasaların incelenmesini ön plana çıkarmaktadır. Bu
çalışmada iki yanlı piyasa analizleri içinde özel bir yere sahip olan mobil
telekomünikasyon piyasaları ele alınmaktadır. Mobil telekomünikasyon
piyasalarında arabağlantı hizmeti karşılığında alınan mobil arabağlantı
ücretlerinde yapılacak merkezi bir indirimin “su yatağı etkisi” göstererek son
kullanıcının piyasada karşı karşıya olduğu mobil iletişim fiyatlarının
yükselmesine neden olabileceği öne sürülmektedir.. Bu kapsamda 21 OECD ülkesine
ait 2005-2015 yılları arasındaki 41 çeyrek dönemlik veriler kullanılarak Ortak
İlişkili Etkiler Ortalama Grup (CCEMG) yöntemi ile ampirik analiz yapılmış ve
mobil iletişim fiyatının belirlenmesinde mobil arabağlantı ücretleri, gelir ve
miktarın etkisi tahmin edilmiştir. Sonuçlara göre ilgili ülke gurubu için
analiz edilen dönemde mobil telekomünikasyon piyasalarında su yatağı etkisi
tespit edilememiş ve mobil arabağlantı ücretlerinin bir maliyet unsuru olarak
hareket ederek fiyatları aynı yönlü olarak değiştirdiği ortaya konmuştur. Gelir
değişkeninin katsayısı pozitif çıkmış ve gelirdeki artışın fiyatı artıracağı
beklentisi karşılanmıştır. Miktarı temsil eden abone sayısı ve penetrasyon
oranı açıklayıcı değişkenlerinin katsayıları negatif çıkmış ve iktisadi
beklentilere ve iki yanlı piyasa özelliklerine uygun davranış gösterdikleri
değerlendirilmiştir.
İki Taraflı Piyasalar Mobil Telekomünikasyon Piyasası Su Yatağı Etkisi Arabağlantı Ücretleri Ortak İlişkili Etkiler Ortalama Gurup Tahmincisi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.