Türk eğitim sisteminde uzun yıllardır tartışılan denetim alt sistemin yapılandırılması sorunu halen güncelliğini korumaktadır. Bu anlamda farklı ülkelerde halen uygulanmakta olan modellerin incelenmesi son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı farklı ülkelerde denetim alt sisteminin yapı ve işleyişini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması şeklinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu dünya genelinde özellikle eğitim sistemlerinin çeşitli yönleriyle yıldızı parlayan ve PISA, TIMMS gibi uluslararası nitelikte öğrenci değerlendirme girişimlerinde ve insani gelişmişlik göstergelerinde başarı elde etmiş 10 ülke/ekonomi şeklinde belirlenmiştir. Buna göre İngiltere, Estonya, Kanada, Güney Kore, Polonya, Singapur, Finlandiya, Hong Kong, Avustralya ve Norveç eğitim sistemleri incelenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında bu ülkelerin tamamında denetim sisteminin var olduğu ancak klasik kontrol anlayışından ziyade akreditasyon, öz değerlendirme, memnuniyet anketi, ihtiyaç analizi, performans değerlendirme ve kariyer basamakları gibi daha çağcıl yaklaşımlarla denetim ihtiyacının karşılandığı anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 4, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ses815786, journal = {Scientific Educational Studies}, eissn = {2602-4527}, address = {}, publisher = {Mahmut SAĞIR}, year = {2020}, volume = {4}, number = {1}, pages = {45 - 77}, doi = {10.31798/ses.815786}, title = {FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME}, key = {cite}, author = {Çetin, Remzi Burçin and Konan, Necdet} } |
APA | Çetin, R. B. & Konan, N. (2020). FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME . Scientific Educational Studies , 4 (1) , 45-77 . DOI: 10.31798/ses.815786 |
MLA | Çetin, R. B. , Konan, N. "FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME" . Scientific Educational Studies 4 (2020 ): 45-77 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ses/issue/59348/815786> |
Chicago | Çetin, R. B. , Konan, N. "FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME". Scientific Educational Studies 4 (2020 ): 45-77 |
RIS | TY - JOUR T1 - FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME AU - Remzi Burçin Çetin , Necdet Konan Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.31798/ses.815786 DO - 10.31798/ses.815786 T2 - Scientific Educational Studies JF - Journal JO - JOR SP - 45 EP - 77 VL - 4 IS - 1 SN - -2602-4527 M3 - doi: 10.31798/ses.815786 UR - https://doi.org/10.31798/ses.815786 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Scientific Educational Studies FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME %A Remzi Burçin Çetin , Necdet Konan %T FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME %D 2020 %J Scientific Educational Studies %P -2602-4527 %V 4 %N 1 %R doi: 10.31798/ses.815786 %U 10.31798/ses.815786 |
ISNAD | Çetin, Remzi Burçin , Konan, Necdet . "FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME". Scientific Educational Studies 4 / 1 (Aralık 2020): 45-77 . https://doi.org/10.31798/ses.815786 |
AMA | Çetin R. B. , Konan N. FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME. SES. 2020; 4(1): 45-77. |
Vancouver | Çetin R. B. , Konan N. FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME. Scientific Educational Studies. 2020; 4(1): 45-77. |
IEEE | R. B. Çetin ve N. Konan , "FARKLI ÜLKELERİN EĞİTİM DENETİMİ SİSTEMLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME", Scientific Educational Studies, c. 4, sayı. 1, ss. 45-77, Ara. 2020, doi:10.31798/ses.815786 |