Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN ORFF-SCHULWERK KAVRAMINA VE UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 327 - 345, 15.12.2022
https://doi.org/10.31798/ses.1202483

Öz

Orff-Schulwerk, çocukların tüm gelişim alanına katkı sunan müzik, ritim ve oyun öğretisidir. Bu öğreti ile çocuklar süreç içinde aktif rol oynadıklarından öğrenmelerini daha da yapılandırmaktadır. Orff-Schulwerk öğretisi okullarda iyi bir öğretim aracı olarak kullanılmaktadır. Oyun temelli bir öğreti olan Orff-Schulwerk öğretisi çocukların ilgisini çekmektedir. Bu perspektifte okullarda çocukların öğrenme süreçlerinde iyi bir teknik olarak kullanılmaktadır. Çalışmanın amacı öğretmenlerin Orff-Schulwerk kavramına ve uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırmanın verileri nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Konunun kapsamlı incelenmesi için önceden belirlenen başlıklara ilişkin bir tane açık uçlu sorunun olduğu bir görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Van ili merkez Edremit, İpekyolu ve Tuşba ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli kademlerde görev yapan farklı branşlardaki öğretmenler oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, Orff- Schulwerk eğitimi öncesi öğretmenler bu kavramı “ritim” olarak tanımlarken; eğitim sonunda öğretmenlerin bu kavrama ilişkin algıları “eğitim-öğretim aracı” olarak oluşmuştur. Öğretmenler Orff uygulamalarını “eğlenerek öğrenme aracı olarak” tanımlamıştır. Araştırmanın diğer sonuçlarına incelendiğinde öğretmenler, Orff-Schulwerk öğretisinin öğrencilerin tüm gelişim alanına katkı sunduğunu ve tüm derslere uygun bir öğreti olduğunu açıklamıştır.

Kaynakça

  • Calvin-Campbell, K. (1998). Supporting the development of the whole child through Orff Schulwerk, Montessori and Multiple Intelligences. ERIC Document Reproduction Service, No.ED417030
  • Canakay, E. U. ve Bilen, S. (2006). Okul öncesi müzik eğitiminde Orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (22),48-60.
  • Çevik, D. B. (2007). Müzik öğretim yöntemlerinden, Orff müzik öğretisine genel bir bakış. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(1), 95-100.
  • Eren, B. (2012). Müzik eğitiminde kaynaştırma uygulamaları ve Orff-Schulwerk. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 14-25.
  • Hallam S. (2010). The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people. International Journal of Music Education, 28 (3), 269-289.
  • Hargreaves,D. J., Marshall, N. A. ve North, A. C. (2003). Music education in the twenty-first century: a psychological perspective. Journal of Music Education, 20 (02): 147-163.
  • Kalyoncu, N. (2006). Türkiye’de Orff-Schulwerk uygulamaları: Abant İzzet Baysal Üniversitesi örneği. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2), 89-104.
  • Kalyoncu, N. (2004). Abant İzzet Baysal Üniversitesi`nde Orff ile karşılaşma. Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info, 5: 18-19.
  • Kalyoncu, N. (2008). Türkiye`de Orff-Schulwerk Uygulamaları Abant İzzet Baysal Üniversitesi Örneği. Yaratıcı Drama Dergisi, 1 (2): 51-61.
  • Kugler, M. (1995). Bewegung and music. Helms, S.; Schneider, R.; Weber, R. (Ed.): Kompendium der Musikpädagogik. 223- 240, Kassel: Gustav Bosse Verlag.
  • Jungmair, U. E. (2003). Geçmişe ve geleceğe bakış. İstanbul Orff Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info Dergisi, 3, 18-26.
  • Ira, N., Ira, G. O. ve Geçer, A. (2019). Orff yaklaşımına dayalı hayat bilgisi dersi etkinliklerinin öğrencilerin tutum ve basarı düzeyi üzerindeki etkisi. Mediterranean Journal of Educational Research, 13(30), 270-287.
  • Schumacher, K. (2003). Müziği araç olarak kullanan sosyal pedagoji ve entegrasyon pedagojisi ile müzik terapisi açısından Orff-Schulwerk‟in anlamı. İstanbul Orff Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info Dergisi, 4, 4-7.
  • Schumacher, K. (2013). The importance of Orff-Schulwerk for musical social-integrative pedagogy and music therapy. Approaches: An Interdisciplinary Journal of Music Therapy, 5 (2), 113-118.
  • Sey-Uluç, R. (2002). Liz Teyze Çocuk Yuvası’ndan Lera’ya. Orff-Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info, 2, 8-10.
  • Şeker, S. S. (2012). Orff-Schulwerk: Learning throuhg playing. Internatıonal Journal Of Early Chıldhood Educatıon Research, (1),2, 13-28
  • Özbay, S. S. , ve Can, Ü. K. (2020). Türkiye’de Orff Schulwerk yaklaşımı konusunda oluşturulmuş süreli, süresiz yayınlar ve bilimsel çalışmaların incelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 156-165.
  • Öziskender, G. (2011). Orff yaklaşımı ile yapılan okulöncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Öztürk, A. (2005). Türk eğitim sisteminin Orff Öğretisi (Orff-Schulwerk) ile tanışmasında ilk elçi: Muzaffer Arkan. Orff-Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info. 7: 18-21.
  • Öztürk, A. (2006). Türkiye’de Orff-Schulwerk yaklaşımının dünü bugünü. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2), 105-114.
  • Uçan, A. (2003). Türkiye`de müzik eğitiminin gelişimi, Orff okul öğretisi`nin tanımı-uygulanımı-uyarlanımı ve orff anlayışıyla temel müzik eğitiminin genel durumu. Uluslararası Orff-Schulwerk Müzik ve Dans Pedagojisi Sempozyumu. 10-39, İstanbul: Orff-Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi.
  • Uçal Canakay, E. ve Bilen, S. (2006). Okul öncesi müzik eğitiminde Orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri. Eurasian Journal of Educational Research, 22, 48–60.

EXAMINATION OF TEACHERS' OPINIONS ON THE ORFF- SCHULWERK CONCEPT AND ITS APPLICATIONS

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 327 - 345, 15.12.2022
https://doi.org/10.31798/ses.1202483

Öz

Orff-Schulwerk, çocukların tüm gelişim alanına katkı sunan müzik, ritim ve oyun öğretisidir. Bu öğreti ile çocuklar süreç içinde aktif rol oynadıklarından öğrenmelerini daha da yapılandırmaktadır. Orff-Schulwerk öğretisi okullarda iyi bir öğretim aracı olarak kullanılmaktadır. Oyun temelli bir öğreti olan Orff-Schulwerk öğretisi çocukların ilgisini çekmektedir. Bu perspektifte okullarda çocukların öğrenme süreçlerinde iyi bir teknik olarak kullanılmaktadır. Çalışmanın amacı öğretmenlerin Orff-Schulwerk kavramına ve uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırmanın verileri nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Konunun kapsamlı incelenmesi için önceden belirlenen başlıklara ilişkin bir tane açık uçlu sorunun olduğu bir görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Van ili merkez Edremit, İpekyolu ve Tuşba ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli kademlerde görev yapan farklı branşlardaki öğretmenler oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, Orff- Schulwerk eğitimi öncesi öğretmenler bu kavramı “ritim” olarak tanımlarken; eğitim sonunda öğretmenlerin bu kavrama ilişkin algıları “eğitim-öğretim aracı” olarak oluşmuştur. Öğretmenler Orff uygulamalarını “eğlenerek öğrenme aracı olarak” tanımlamıştır. Araştırmanın diğer sonuçlarına incelendiğinde öğretmenler, Orff-Schulwerk öğretisinin öğrencilerin tüm gelişim alanına katkı sunduğunu ve tüm derslere uygun bir öğreti olduğunu açıklamıştır.

Kaynakça

  • Calvin-Campbell, K. (1998). Supporting the development of the whole child through Orff Schulwerk, Montessori and Multiple Intelligences. ERIC Document Reproduction Service, No.ED417030
  • Canakay, E. U. ve Bilen, S. (2006). Okul öncesi müzik eğitiminde Orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (22),48-60.
  • Çevik, D. B. (2007). Müzik öğretim yöntemlerinden, Orff müzik öğretisine genel bir bakış. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(1), 95-100.
  • Eren, B. (2012). Müzik eğitiminde kaynaştırma uygulamaları ve Orff-Schulwerk. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 14-25.
  • Hallam S. (2010). The power of music: Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people. International Journal of Music Education, 28 (3), 269-289.
  • Hargreaves,D. J., Marshall, N. A. ve North, A. C. (2003). Music education in the twenty-first century: a psychological perspective. Journal of Music Education, 20 (02): 147-163.
  • Kalyoncu, N. (2006). Türkiye’de Orff-Schulwerk uygulamaları: Abant İzzet Baysal Üniversitesi örneği. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2), 89-104.
  • Kalyoncu, N. (2004). Abant İzzet Baysal Üniversitesi`nde Orff ile karşılaşma. Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info, 5: 18-19.
  • Kalyoncu, N. (2008). Türkiye`de Orff-Schulwerk Uygulamaları Abant İzzet Baysal Üniversitesi Örneği. Yaratıcı Drama Dergisi, 1 (2): 51-61.
  • Kugler, M. (1995). Bewegung and music. Helms, S.; Schneider, R.; Weber, R. (Ed.): Kompendium der Musikpädagogik. 223- 240, Kassel: Gustav Bosse Verlag.
  • Jungmair, U. E. (2003). Geçmişe ve geleceğe bakış. İstanbul Orff Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info Dergisi, 3, 18-26.
  • Ira, N., Ira, G. O. ve Geçer, A. (2019). Orff yaklaşımına dayalı hayat bilgisi dersi etkinliklerinin öğrencilerin tutum ve basarı düzeyi üzerindeki etkisi. Mediterranean Journal of Educational Research, 13(30), 270-287.
  • Schumacher, K. (2003). Müziği araç olarak kullanan sosyal pedagoji ve entegrasyon pedagojisi ile müzik terapisi açısından Orff-Schulwerk‟in anlamı. İstanbul Orff Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info Dergisi, 4, 4-7.
  • Schumacher, K. (2013). The importance of Orff-Schulwerk for musical social-integrative pedagogy and music therapy. Approaches: An Interdisciplinary Journal of Music Therapy, 5 (2), 113-118.
  • Sey-Uluç, R. (2002). Liz Teyze Çocuk Yuvası’ndan Lera’ya. Orff-Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info, 2, 8-10.
  • Şeker, S. S. (2012). Orff-Schulwerk: Learning throuhg playing. Internatıonal Journal Of Early Chıldhood Educatıon Research, (1),2, 13-28
  • Özbay, S. S. , ve Can, Ü. K. (2020). Türkiye’de Orff Schulwerk yaklaşımı konusunda oluşturulmuş süreli, süresiz yayınlar ve bilimsel çalışmaların incelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 156-165.
  • Öziskender, G. (2011). Orff yaklaşımı ile yapılan okulöncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Öztürk, A. (2005). Türk eğitim sisteminin Orff Öğretisi (Orff-Schulwerk) ile tanışmasında ilk elçi: Muzaffer Arkan. Orff-Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Info. 7: 18-21.
  • Öztürk, A. (2006). Türkiye’de Orff-Schulwerk yaklaşımının dünü bugünü. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2), 105-114.
  • Uçan, A. (2003). Türkiye`de müzik eğitiminin gelişimi, Orff okul öğretisi`nin tanımı-uygulanımı-uyarlanımı ve orff anlayışıyla temel müzik eğitiminin genel durumu. Uluslararası Orff-Schulwerk Müzik ve Dans Pedagojisi Sempozyumu. 10-39, İstanbul: Orff-Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi.
  • Uçal Canakay, E. ve Bilen, S. (2006). Okul öncesi müzik eğitiminde Orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri. Eurasian Journal of Educational Research, 22, 48–60.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Aslan 0000-0003-2373-2768

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslan, M. (2022). ÖĞRETMENLERİN ORFF-SCHULWERK KAVRAMINA VE UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Scientific Educational Studies, 6(2), 327-345. https://doi.org/10.31798/ses.1202483