Kovid-19 salgını, işin yapılış biçimini ve organizasyonunu kökünden değiştirmiştir. Bu nedenle çalışmanın amacı, uzaktan çalışmanın eğitim gerekçesiyle uzaktan çalışmaya başlayan bayan öğretmenlerin iş-aile yaşam dengesi üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Türkiye’de resmi olarak ilk koronavirüs vakası 2020 yılı Mart ayı itibariyle tespit edilmiş ve özel okullar da dâhil olmak üzere tüm okullar kapatılmış, eğitimin gerçekleştirilebilmesi amacıyla EBA (Eğitim Bilişim Ağı) TV kurulmuş ve tüm öğretmenler uzaktan çalışma yoluyla bu platformları kullanarak eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmiştir. Pandeminin sonucunda teknoloji kullanımına bağlı olarak iş yaşamı ve özel yaşam arasındaki çizgi tamamıyla ortadan kalkmış ve her ikisi bütünleşik bir yapıya dönüşmüştür. Bu değişen dinamikler içerisinde ve çalışma ilişkileri bağlamında teknoloji ve uzaktan çalışmanın iş-aile yaşam dengesi üzerindeki etkilerini ölçmek bir zorunluluk haline gelmiştir. Çalışma, Türkiye’de devlet okullarında görev yapan 14 kadın öğretmen ile derinlemesine mülakat yöntemine dayalı olarak ve nitel tematik analiz yöntemi kullanılarak uzaktan çalışmanın iş-aile yaşam dengesi üzerindeki etkilerini ölçümlemeyi hedefleyen bir araştırma özelliği taşımaktadır. Çalışmanın esas çıkış noktasını oluşturan katılımcıların tümü teknoloji vasıtasıyla uzaktan çalışmaktadırlar.
Uzaktan çalışma iş-aile dengesi emek çalışma ilişkileri Kovid-19
Covid-19 radically shifted the way of work and its organization and that’s why, the purpose of the paper is to explore the impact of remote e-working on work-life balance for female teachers since they commenced to work in a remote way for educational purposes. The first coronavirus case was officially detected in March, 2020 in Turkey and the schools including the private ones were closed and EBA (Network of Education Informatics) TVs and its online platforms for teaching were established and all teachers started to teach in these platforms in a remote way. As a result of the pandemic, the distinction of work and non-work life was eliminated through technology use and these two became integrated. Measuring the effect of technology and e-working on work-life balance has become a ‘must’ for labor relations in these changing dynamics. The paper is an exploratory study of remote work and its influence on keeping work-life balance using qualitative thematic analysis of fourteen in depth interviews with female teachers from state institutions in Turkey. All these participants worked remotely by means of technology, which is the core of the study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: Sayı 2 |