BibTex RIS Kaynak Göster

DİN EĞİTİMİNİN İSLÂMÎ İLİMLERDEKİ YERİ

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 27 - 42, 11.04.2016

Öz

Din eğitimi, bir bilim olarak henüz yaşadığımız çağda bilimsel etkinliklerine başlamasına rağmen İslam din eğitimi açısından Kur’ân’ın ilk indirildiği ayetlerden başlar. Bu noktada Kur’ân, eğitimi “Rab” kelimesiyle ifade etmektedir. “Rab” gerçekte terbiye demektir; yani bir şeyi, durumu, hareketi ve davranışı olgunluğa ulaştırıncaya kadar tavırdan tavra bir geçiş sürecidir. Bu açıklamalardan yola çıkarak, Kur’ân’ı ilim sahasına yerleştiren Tefsir ilmiyle din eğitiminin nasıl ilişki içerisinde olduğu ortaya çıkmaktadır.

Kaynakça

  • Bardakoğlu, Ali, “Hıdane”, T.D.V. İslam Ansiklopedisi, c. 17. İstanbul, 1998.
  • Başkurt, İrfan, “İslam Eğitimine Dair Bazı Meseleler”, Din Eğitimi Araştırmala- rı Dergisi, İstanbul, 2002, sayı: 9, s.89-113.
  • Bayraklı, Bayraktar, İslam’da Eğitim, 7. Baskı, Bayraklı Yayınları, İstanbul, 2002, s.113.
  • Çağatay, Neşet ve Çubukçu, İbrahim Agâh, İslam Mezhepler Tarihi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1985.
  • Ebu Gudde, Abdulfettah, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed ve Öğretim Metotları, terc. Enbiya Yıldırım, Yasin Yayınevi, İstanbul, 2001, s.170.
  • Göktaş, Vahit, “Tasavvufi Terbiyenin Günümüz Din Eğitim-Öğretimine Su- nabileceği İmkânlar” Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 52: 2 (2011), s.137-155.
  • Gözeler, Esra, ve Körner, Felıx, “İnsan Onurunun İslam ve Hıristiyan Gelenek- lerindeki Temelleri (Bilimsel Toplantı)” A.Ü.İ.F.D. XLVI (2005), sayı: 2, s.343-350.
  • Halstead, J. Mark, “Din Eğitimi”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi (Journal of the Human and Social Science Researches), Çev.: Abdulkadir Çekin, 2013, c.2, sayı: 3, s.136-150.
  • Osmanoğlu, Cemil, ““İslam Eğitimi” Kavramı Üzerine Bir Literatür İnceleme- si”, DEM Dergi, 2007, yıl: 1 sayı: 3, s.56-63.
  • Keyifli, Şükrü, “Yaygın Din Eğitimi Açısından Mürşit Kavramının Değerlen- dirilmesi”, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Şanlıurfa, 1997, sayı: 3, s.249-260.
  • Khouj, Abdullah Muhammed, “İslam’da Eğitim”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Çev.: Semra Çinemre, Samsun, 2011, sayı: 30, s. 277-308.
  • Köylü, Mustafa ve Altaş, Nurullah, Din Eğitimi, 2. Baskı, Gündüz Yayıncılık, Ankara, 2012, s.58
  • Şanver, Mehmet, Kur’ân’da Tebliğ ve Eğitim Psikolojisi, Pınar Yayınları, 2001, s.23-24.
  • Yavuz, Kerim, Günümüzde Din eğitimi, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakül- tesi Yayınları, Adana, 1998, s.61.
Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 27 - 42, 11.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Bardakoğlu, Ali, “Hıdane”, T.D.V. İslam Ansiklopedisi, c. 17. İstanbul, 1998.
  • Başkurt, İrfan, “İslam Eğitimine Dair Bazı Meseleler”, Din Eğitimi Araştırmala- rı Dergisi, İstanbul, 2002, sayı: 9, s.89-113.
  • Bayraklı, Bayraktar, İslam’da Eğitim, 7. Baskı, Bayraklı Yayınları, İstanbul, 2002, s.113.
  • Çağatay, Neşet ve Çubukçu, İbrahim Agâh, İslam Mezhepler Tarihi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1985.
  • Ebu Gudde, Abdulfettah, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed ve Öğretim Metotları, terc. Enbiya Yıldırım, Yasin Yayınevi, İstanbul, 2001, s.170.
  • Göktaş, Vahit, “Tasavvufi Terbiyenin Günümüz Din Eğitim-Öğretimine Su- nabileceği İmkânlar” Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 52: 2 (2011), s.137-155.
  • Gözeler, Esra, ve Körner, Felıx, “İnsan Onurunun İslam ve Hıristiyan Gelenek- lerindeki Temelleri (Bilimsel Toplantı)” A.Ü.İ.F.D. XLVI (2005), sayı: 2, s.343-350.
  • Halstead, J. Mark, “Din Eğitimi”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi (Journal of the Human and Social Science Researches), Çev.: Abdulkadir Çekin, 2013, c.2, sayı: 3, s.136-150.
  • Osmanoğlu, Cemil, ““İslam Eğitimi” Kavramı Üzerine Bir Literatür İnceleme- si”, DEM Dergi, 2007, yıl: 1 sayı: 3, s.56-63.
  • Keyifli, Şükrü, “Yaygın Din Eğitimi Açısından Mürşit Kavramının Değerlen- dirilmesi”, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Şanlıurfa, 1997, sayı: 3, s.249-260.
  • Khouj, Abdullah Muhammed, “İslam’da Eğitim”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Çev.: Semra Çinemre, Samsun, 2011, sayı: 30, s. 277-308.
  • Köylü, Mustafa ve Altaş, Nurullah, Din Eğitimi, 2. Baskı, Gündüz Yayıncılık, Ankara, 2012, s.58
  • Şanver, Mehmet, Kur’ân’da Tebliğ ve Eğitim Psikolojisi, Pınar Yayınları, 2001, s.23-24.
  • Yavuz, Kerim, Günümüzde Din eğitimi, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakül- tesi Yayınları, Adana, 1998, s.61.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hamza Aktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Aktaş, Hamza. “DİN EĞİTİMİNİN İSLÂMÎ İLİMLERDEKİ YERİ”. Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1/1 (Nisan 2016), 27-42.

                                                                                                                     DERGİ TARİHÇESİ

Derginin Önceki AdıISSNYIL
Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2148-385X
 2014-2021


Yayımlanacak Makalelerin iThenticate İntihal Taraması Zorunludur. 

17364