Çin’in Wuhan kentinde bütün dünyayı etkisi altına alan Covid-19’un hızla tüm dünyaya yayıldığı görülmektedir. Bu küresel salgında ülkelerin kendi sınırları dahilinde birçok tedbir ve uygulama ile toplumu korumayı amaçladığı ve virüsün ilk çıktığı andan itibaren yayıldığı ülkelerde tüm sektörleri etkilediği görülmektedir. Etkilenen her yapıda olduğu gibi reklam sektörü de bu döneme ayak uydurarak reklam mesajlarını düzenlemiş ve tüm tüketicilerin ilk defa karşılaştıkları bu ortamda belirli reklam çekicilikleri kullanarak onlara hitap etmeye çalışmışlardır. Bu araştırma Covid-19 pandemi döneminin ilk başladığı zamanlarda yükselişe geçen markaların hangi reklam çekiciliklerini kullandıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda; YouTube Leaderboard’da 11 Mart ve 2 Mayıs 2020’deki YouTube reklamları arasında en az yarım milyon görüntüleme alan ve organik izlenimlere göre sıralama yapılmış ilk beş reklam filmi göstergebilimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. İncelenen beş markanın reklam filmi analiz edildiğinde, tüketicilere umut, mutluluk, sağlık, birlik ve beraberlik mesajları vererek hem duygusal hem de rasyonel çekiciliklerin kullanıldığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.