Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Yeni Nesil Atık Toplama Kampanyaları: İnegöl Belediyesi Örneği

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 56 - 81, 30.06.2024

Öz

Gelişen toplum hayatı ve değişen iletişim teknolojileri belediyeler ve sınırları içerisinde yaşayan vatandaşlar arasındaki iletişimin şeklinin değişmesine sebep olmuştur. Yeni iletişim yöntemleri ile birlikte belediyeler yeniden seçilmek ve hedef kitlesine iyi gözükmek amacıyla asli görevlerinin yanı sıra sosyal sorumluluk projelerine önem vermeye başlamışlardır. Çalışmanın amacı; yerel yönetim birimi olan belediyelerin sosyal sorumluluk faaliyetlerini yürütürken kullandıkları dijital iletişim yöntemlerini saptamak, kullanılan görselde verilen mesajı tespit etmek, kampanya yapılmadan önceki ve sonrasındaki verileri karşılaştırarak kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının toplumu yönlendirme konusundaki etkisini ölçen veriler ortaya koymaktır. Bu kapsamda İnegöl Belediyesi’nin kullandığı dijital kanallar Kasım 2022’den Haziran 2023’e kadar 7 aylık süre ile incelenmiş tespit edilen geri dönüşüm kampanyaları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Daha sonra özel dönüşüm malzemelerinin kampanya öncesi, kampanya dönemi ve sonrasındaki toplanma verileri karşılaştırılarak nitel araştırma yöntemlerinden sosyal etki analizi yapılmıştır. Yapılan literatür taramasında belediyelerin gerçekleştirdiği kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarında sosyal etki ölçümü yapan çalışmaya rastlanmamıştır. Bu sebeple yapılan çalışma literatüre katkı sağlaması açısından önemlidir. Çalışma sonunda İnegöl Belediyesi’nin dijital kanallar aracılığı ile kurumsal sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirdiği, günlerce hatta aylarca toplanamayan geri dönüşüm miktarının birkaç günlük kampanya ile toplandığı, kampanya sonrasında geri dönüşüm bilincinin oluştuğu bu sebeple özel dönüşüm atıklarının toplanmaya devam ettiği verileri elde edilmiştir.

Etik Beyan

Çalışmada herhangi bir etik kurul gerektiren deney bulunmamaktadır.

Destekleyen Kurum

yok

Kaynakça

  • Aktan, C. C. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk. İgiad Yayınları.
  • Altınsoy, Ö. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk: Ankara Büyükşehir Belediyesi uygulamaları üzerine nitel bir uygulama. [Yüksek Lisans Tezi, Türk Hava Kurumu Üniversitesi].
  • Bat, M. (2015). Kapak toplamaya yönelik kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının karşılaştırmalı analizi. International Journal of Economic and Administrativ Studies, 8 (15), 2-20.
  • Benitez, J., Ruiz, L., Castillo, A., & Llorens, J. (2020). How corporate social responsibility activities influence employer reputation: The role of social media capability. Decision Support Systems, 129. https://doi.org/10.1016/j.dss.2019.113223
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. H. Aydın (Çev.). Eğitim Yayınevi.
  • Bıçakçı, A. B. (2016). Kurumsal sosyal sorumlulukta güncel yönelim ve yaklaşımlar. S. Hoştut, & S. Van Het Hof (Ed.) Halkla ilişkilerin kurumsal sosyal sorumluluktaki rolleri (s. 39-58). Nobel Yayınları.
  • Boran, T. (2022). Sosyal sorumlulukta kurumsal uygulamalar: Dünya Kadınlar Günü örneği incelemesi. Selçuk İletişim Dergisi, 15(1), 56-81.
  • Boran, T., & Ergül, E. (2022). Kurumsal web sitelerinin sosyal sorumluluk iletişiminde kullanımı: Opet Örneği İncelemesi. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 5(1), 169-194.
  • Bowen, H. R. (1953). Social responsibilities of the businessman. NY: Harper & Brothers Publishers.
  • Bowen, H. R. (2013). Social responsibilities of the businessman. University of Lowa Press.
  • Carroll, A. B. (1991). The pyramid of corporatesocial responsibility: toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons, 4(34) 39-48.
  • Christensen, L. T. (2002). Corporate communication the challenge of transparency. Corporate Communications: An International Journal, 7(3), 162-168.
  • Chu, S. C., & Chen, H. T. (2019). Impact of consumers' corporate social responsibility-related activities in social media on brand attitude, electronic word-of-mouth intention, and purchase intention: A study of Chinese consumer behavior. Journal Of Consumer Behavıour, 18(6). 453-462. https://doi.org/https://doi.org/10.1002/cb.1784
  • Çakkal, Ö. (2020). Pazarlama iletişimi bağlamında devlet ve vakıf üniversitelerinde kurumsal iletişim çalışmaları [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Medipol Üniversitesi].
  • Çalışır, G., & Banger, G. (2014). Sosyal medyanın kurumsal inovasyon için kitle kaynak olarak kullanımı. Uluslararası Yeni Medya - Yeni Yaklaşımlar Konferansı. ÇOMÜ Matbası.
  • Çelik, Y., & Ilgın, H. (2019). Yeni medyada kurumsal sosyal sorumluluk üzerine bir analiz. e-Journal of New Media, 3(2), 164-177.
  • Davis, K. (1960). Can business afford to ignore social responsibilities?. California Management Review, 2(3), 70-76 https://doi.org/10.2307/41166246
  • Fidan, Z., & Baritci, F. (2017). Kamu kurumlarında sosyal sorumluluk projeleri: Nevşehir Belediyesi örneği. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 4(11), 514-521.
  • Ganescu, M. C. (2012). Corporate social responsibility,a strategy to create and consolidate sustainable businesses . Theoretical and Applied Economics, 11(576), 91-106.
  • Genç, Y., Çavuşoğlu, O., & Çöpoğlu, M. (2020). Sosyal politika geliştirmede ve sosyal hizmet uygulamalarında yerelleşme: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Sosyal Gelişim Merkezi örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 20(46), 235-272.
  • Gökçe, O. (1995). İçerik Çözümlemesi. Selçuk Üniversitesi Yayınları.
  • Gökçe, O. (2001). İçerik çözümlemesi, teori-metod-uygulama. Selçuk Üniversitesi Yaşatma ve Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Gökçe, O. (2019). Klasik ve nitel içerik analizi-felsefe, yöntem, uygulama. Çizgi Kitabevi.
  • inegolonline. (2022, 2 Kasım). Atık pili getir hediyeni götür banner çalışması. https://www.inegolonline.com.
  • İnegöl Belediyesi. (2021a), 2021 Yılı Faaliyet Raporu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/faaliyet-raporlari/inegol-belediyesi-2021-yili-idari-faaliyet-raporu.
  • İnegöl Belediyesi. (2021b, 02 Şubat). İnegöl Belediyesi’nden dev geri dönüşüm hamlesi. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/inegol-belediyesi-nden-dev-geri-donusum-hamlesi/?ai=1878.
  • İnegöl Belediyesi. (2022a), 2022 Yılı Faaliyet Raporu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/faaliyet-raporlari/inegol-belediyesi-2022-yili-idari-faaliyet-raporu.
  • İnegöl Belediyesi. [@inegolbld]. (2022b, Kasım 22). Sevgili çocuklar 24 Kasım Öğretmenler Gününde öğretmeninize hediye vermek ister misiniz ? [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/Ckd6gB2qYZC/
  • İnegöl Belediyesi. (2022c, 25 Kasım). İnegöl’de 1 yılda toplanan pil 2 günde toplandı. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/inegol-de-1-yilda-toplanan-pil-2-gunde-toplandi/?ai=4658.
  • İnegöl Belediyesi. [@inegolbld]. (2022d, Kasım 22). Hem dönüştür, hem de kazan. Enerji Tasarruf Haftası nedeniyle en çok elektronik atık getirene oda termostatı hediye ediyoruz. [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/Cmb9XmnM1Gz/
  • İnegöl Belediyesi. (2022e, 14 Ekim). Esnafları kapı kapı gezerek bilgilendiriyor. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/inegol-belediyesi-esnaflari-kapi-kapi-gezerek-bilgilendiriyor/?ai=3598.
  • İnegöl Belediyesi. (2023a, 18 Ocak). Elektronik atık kampayası sahiplerini buldu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/mali-durum-beklenti-raporlari/elektronik-atik-kampanyasinin-odulleri-sahiplerini-buldu.
  • İnegöl Belediyesi. (2023b, 12 Mayıs). Kadınlar gününe özel airfryer ödüllü atık yağ kampanyası başlıyor. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/mali-durum-beklenti-raporlari/kadinlar-gunune-ozel-airfryer-odullu-atik-yag-kampanyasi-basliyor.
  • İnegöl Belediyesi. [@inegolbld]. (2023c, Nisan 27). Yaklaşan Anneler Günü öncesi dedik ki annelerimiz yorulmasın, en çok atık yağ getiren 1 kişiye çekilişle robot süpürge hediye edelim. [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CrjJdDfsQSR/?igsh=MTRkMmhjMDN2bGF5ZQ%3D%3D
  • İnegöl Belediyesi. (2023d, 8 Aralık). Atık Yağ Kampanyasının Ödülü Takdim Edildi. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/atik-yag-kampanyasinin-odulu-takdim-edildi/?ai=5834.
  • İnegöl Belediyesi. [@inegolbld]. (2023e, Mayıs 12). Dönüşümün baş mimarı annelerimizin destekleriyle güzel bir yarışma düzenledik. Atık yağ yarışmasında toplamda 450kg atık yağ toplanarak geri dönüştürüldü.[Fotoğraf]. Instagram.https://www.instagram.com/p/CsJDZubMm8s/?igsh=czR5bWQ2cmpzYWF3&img_index=1
  • İnegöl Belediyesi. (2023f, 12 Mayıs). Çevreyi koruyan anneye hediyesi İnegöl Belediyesi’nden. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/cevreyi-koruyan-anneye-hediyesi-inegol-belediyesi-nden/?ai=6913
  • İnegöl Belediyesi. (2023g) 2023 Yılı Faaliyet Raporu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/faaliyet-raporlari/2023-yili-idari-faaliyet-raporu “
  • İnegöl Belediyesi. (2023h, 6 Haziran). Kitaplar İnegöl Belediyesi ile bisiklete dönüşüyor. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/kitaplar-inegol-belediyesi-ile-bisiklete-donusuyor/?ai=6962.
  • İnegöl Belediyesi. (2023i, 22 Haziran). Kitap kampanyasında bisikletler sahiplerini buldu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/baskanimiz/belediye-bulteni/kitap-kampanyasinda-bisikletler-sahiplerini-buldu.
  • Jackson, P. C. (1987). Corporate communication for managers. Pitman Yayıncılık.
  • Keskin, S., & İmik Tanıldızı, N. (2015). Kurumsal iletişimde sosyal medya kullanımı: Türkiye’deki gsm operatörlerinin Facebook performansları üzerine bir inceleme. E-Journal of Intermedia, 2(2), 460-480.
  • Korkmaz, E. V., Çelik, A., Korkmaz, Y., & Efe, E. (2019). Denizli Büyükşehir Belediyesinin 2016-2017 yılı sosyal sorumluluk projeleri üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 345-354.
  • Kotler, P., & Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. John Wiley & Sons.
  • Nave, A., & Ferreira, J. (2019). Corporate social responsibility strategies: Past research and future challenges. Corporate Social Responsibility and Environmental Management , 26(7), 886-901. https://doi.org/10.1002/csr.1729
  • Okay, A., & Okay , A. (2010). Kurumsal iletişim ve güven oluşturmak. Pazarlama ve Kurum Kültürü Dergisi, 34, 26-31.
  • Özgen, E. (2017). Kurumsal sosyal sorumluluk. Profil Kitap.
  • Peltekoğlu, F. B. (2018). Halkla ilişkiler nedir? Beta Yayıncılık.
  • Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2011). Strategy and society: The link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, 84(12), 2-17.
  • Resmi Gazete, (2015, Nisan 2). Çevre ve Şehircilik Bakanlığı: Atık Yönetimi Yönetmeliği. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/04/20150402-2.htm
  • Schwab, K. (2008). Global corporate citizenship: working with governments and civil society. Foreign Affairs.
  • Stahl, M. J., & Grigsby, D. (1997). Strategic management: total quality and global competition. Blackwell Pub.
  • Van Riel, C., & Fombrun, C. (2007). Essentials of corporate communication. Routledge.
  • Vanclay, F. (2003). International principles for social ımpact assessment. Impact Assessmentand Project Appraisal, 21(1), 5-11.
  • Yasatekin, H., & Apaydin, F. (2022). Effıcıency of socıal responsıbılıty projects promoted ın socıal medıa. journal of management, Marketing and Logistics, 9(2), 90-104. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2022.1556
  • Yıldırım, B. (2015). İçerik Çözümlemesi Yönteminin Tarihsel Gelişimi, Uygulama Alanları ve Aşamaları. B. Yıldırım (Ed.), İletişim Araştırmalarında Yöntemler: Uygulama ve Örneklerle (s. 105-155). Literatürk Akademia.
  • Zengin, K. (2018). Yerel yönetimler ve sosyal sorumluluk Güngören Belediyesi kan kardeşliği kulübü (Kanka) örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (16), 84-101.

New Generation Waste Collection Campaigns in Corporate Social Responsibility: The Case of the Municipality of Inegol

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 56 - 81, 30.06.2024

Öz

The evolving societal life and changing communication technologies have altered the way municipalities and the citizens within their boundaries communicate. Along with new communication methods, municipalities, aiming to be re-elected and to appear favorable to their target audience, have begun to emphasize social responsibility projects in addition to their primary duties. The aim of this study is to identify the digital communication methods used by municipalities, a local administrative unit, while conducting social responsibility activities, to determine the message conveyed in the visuals used, and to present data measuring the impact of corporate social responsibility campaigns on guiding society by comparing pre- and post-campaign data. Digital channels used by İnegöl Municipality were examined over a 7-month period from November 2022 to June 2023, and the identified recycling campaigns were analyzed using content analysis. Subsequently, the collection data of special recycling materials before, during, and after the campaign were compared, and a social impact analysis, one of the qualitative research methods, was conducted. Literature review revealed no studies measuring the social impact of corporate social responsibility campaigns carried out by municipalities. Therefore, this study is significant in contributing to the literature. At the end of the study, it was found that İnegöl Municipality carried out corporate social responsibility projects through digital channels, that the amount of recyclables, which couldn’t be collected for days or even months, was gathered within a few days of the campaign, and that recycling awareness was created post-campaign, leading to the continued collection of special recycling wastes.

Kaynakça

  • Aktan, C. C. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk. İgiad Yayınları.
  • Altınsoy, Ö. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk: Ankara Büyükşehir Belediyesi uygulamaları üzerine nitel bir uygulama. [Yüksek Lisans Tezi, Türk Hava Kurumu Üniversitesi].
  • Bat, M. (2015). Kapak toplamaya yönelik kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının karşılaştırmalı analizi. International Journal of Economic and Administrativ Studies, 8 (15), 2-20.
  • Benitez, J., Ruiz, L., Castillo, A., & Llorens, J. (2020). How corporate social responsibility activities influence employer reputation: The role of social media capability. Decision Support Systems, 129. https://doi.org/10.1016/j.dss.2019.113223
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. H. Aydın (Çev.). Eğitim Yayınevi.
  • Bıçakçı, A. B. (2016). Kurumsal sosyal sorumlulukta güncel yönelim ve yaklaşımlar. S. Hoştut, & S. Van Het Hof (Ed.) Halkla ilişkilerin kurumsal sosyal sorumluluktaki rolleri (s. 39-58). Nobel Yayınları.
  • Boran, T. (2022). Sosyal sorumlulukta kurumsal uygulamalar: Dünya Kadınlar Günü örneği incelemesi. Selçuk İletişim Dergisi, 15(1), 56-81.
  • Boran, T., & Ergül, E. (2022). Kurumsal web sitelerinin sosyal sorumluluk iletişiminde kullanımı: Opet Örneği İncelemesi. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 5(1), 169-194.
  • Bowen, H. R. (1953). Social responsibilities of the businessman. NY: Harper & Brothers Publishers.
  • Bowen, H. R. (2013). Social responsibilities of the businessman. University of Lowa Press.
  • Carroll, A. B. (1991). The pyramid of corporatesocial responsibility: toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons, 4(34) 39-48.
  • Christensen, L. T. (2002). Corporate communication the challenge of transparency. Corporate Communications: An International Journal, 7(3), 162-168.
  • Chu, S. C., & Chen, H. T. (2019). Impact of consumers' corporate social responsibility-related activities in social media on brand attitude, electronic word-of-mouth intention, and purchase intention: A study of Chinese consumer behavior. Journal Of Consumer Behavıour, 18(6). 453-462. https://doi.org/https://doi.org/10.1002/cb.1784
  • Çakkal, Ö. (2020). Pazarlama iletişimi bağlamında devlet ve vakıf üniversitelerinde kurumsal iletişim çalışmaları [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Medipol Üniversitesi].
  • Çalışır, G., & Banger, G. (2014). Sosyal medyanın kurumsal inovasyon için kitle kaynak olarak kullanımı. Uluslararası Yeni Medya - Yeni Yaklaşımlar Konferansı. ÇOMÜ Matbası.
  • Çelik, Y., & Ilgın, H. (2019). Yeni medyada kurumsal sosyal sorumluluk üzerine bir analiz. e-Journal of New Media, 3(2), 164-177.
  • Davis, K. (1960). Can business afford to ignore social responsibilities?. California Management Review, 2(3), 70-76 https://doi.org/10.2307/41166246
  • Fidan, Z., & Baritci, F. (2017). Kamu kurumlarında sosyal sorumluluk projeleri: Nevşehir Belediyesi örneği. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 4(11), 514-521.
  • Ganescu, M. C. (2012). Corporate social responsibility,a strategy to create and consolidate sustainable businesses . Theoretical and Applied Economics, 11(576), 91-106.
  • Genç, Y., Çavuşoğlu, O., & Çöpoğlu, M. (2020). Sosyal politika geliştirmede ve sosyal hizmet uygulamalarında yerelleşme: Sakarya Büyükşehir Belediyesi Sosyal Gelişim Merkezi örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 20(46), 235-272.
  • Gökçe, O. (1995). İçerik Çözümlemesi. Selçuk Üniversitesi Yayınları.
  • Gökçe, O. (2001). İçerik çözümlemesi, teori-metod-uygulama. Selçuk Üniversitesi Yaşatma ve Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Gökçe, O. (2019). Klasik ve nitel içerik analizi-felsefe, yöntem, uygulama. Çizgi Kitabevi.
  • inegolonline. (2022, 2 Kasım). Atık pili getir hediyeni götür banner çalışması. https://www.inegolonline.com.
  • İnegöl Belediyesi. (2021a), 2021 Yılı Faaliyet Raporu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/faaliyet-raporlari/inegol-belediyesi-2021-yili-idari-faaliyet-raporu.
  • İnegöl Belediyesi. (2021b, 02 Şubat). İnegöl Belediyesi’nden dev geri dönüşüm hamlesi. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/inegol-belediyesi-nden-dev-geri-donusum-hamlesi/?ai=1878.
  • İnegöl Belediyesi. (2022a), 2022 Yılı Faaliyet Raporu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/faaliyet-raporlari/inegol-belediyesi-2022-yili-idari-faaliyet-raporu.
  • İnegöl Belediyesi. [@inegolbld]. (2022b, Kasım 22). Sevgili çocuklar 24 Kasım Öğretmenler Gününde öğretmeninize hediye vermek ister misiniz ? [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/Ckd6gB2qYZC/
  • İnegöl Belediyesi. (2022c, 25 Kasım). İnegöl’de 1 yılda toplanan pil 2 günde toplandı. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/inegol-de-1-yilda-toplanan-pil-2-gunde-toplandi/?ai=4658.
  • İnegöl Belediyesi. [@inegolbld]. (2022d, Kasım 22). Hem dönüştür, hem de kazan. Enerji Tasarruf Haftası nedeniyle en çok elektronik atık getirene oda termostatı hediye ediyoruz. [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/Cmb9XmnM1Gz/
  • İnegöl Belediyesi. (2022e, 14 Ekim). Esnafları kapı kapı gezerek bilgilendiriyor. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/inegol-belediyesi-esnaflari-kapi-kapi-gezerek-bilgilendiriyor/?ai=3598.
  • İnegöl Belediyesi. (2023a, 18 Ocak). Elektronik atık kampayası sahiplerini buldu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/mali-durum-beklenti-raporlari/elektronik-atik-kampanyasinin-odulleri-sahiplerini-buldu.
  • İnegöl Belediyesi. (2023b, 12 Mayıs). Kadınlar gününe özel airfryer ödüllü atık yağ kampanyası başlıyor. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/mali-durum-beklenti-raporlari/kadinlar-gunune-ozel-airfryer-odullu-atik-yag-kampanyasi-basliyor.
  • İnegöl Belediyesi. [@inegolbld]. (2023c, Nisan 27). Yaklaşan Anneler Günü öncesi dedik ki annelerimiz yorulmasın, en çok atık yağ getiren 1 kişiye çekilişle robot süpürge hediye edelim. [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CrjJdDfsQSR/?igsh=MTRkMmhjMDN2bGF5ZQ%3D%3D
  • İnegöl Belediyesi. (2023d, 8 Aralık). Atık Yağ Kampanyasının Ödülü Takdim Edildi. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/atik-yag-kampanyasinin-odulu-takdim-edildi/?ai=5834.
  • İnegöl Belediyesi. [@inegolbld]. (2023e, Mayıs 12). Dönüşümün baş mimarı annelerimizin destekleriyle güzel bir yarışma düzenledik. Atık yağ yarışmasında toplamda 450kg atık yağ toplanarak geri dönüştürüldü.[Fotoğraf]. Instagram.https://www.instagram.com/p/CsJDZubMm8s/?igsh=czR5bWQ2cmpzYWF3&img_index=1
  • İnegöl Belediyesi. (2023f, 12 Mayıs). Çevreyi koruyan anneye hediyesi İnegöl Belediyesi’nden. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/cevreyi-koruyan-anneye-hediyesi-inegol-belediyesi-nden/?ai=6913
  • İnegöl Belediyesi. (2023g) 2023 Yılı Faaliyet Raporu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/kurum/faaliyet-raporlari/2023-yili-idari-faaliyet-raporu “
  • İnegöl Belediyesi. (2023h, 6 Haziran). Kitaplar İnegöl Belediyesi ile bisiklete dönüşüyor. https://www.inegol.bel.tr/guncel/haberler/kitaplar-inegol-belediyesi-ile-bisiklete-donusuyor/?ai=6962.
  • İnegöl Belediyesi. (2023i, 22 Haziran). Kitap kampanyasında bisikletler sahiplerini buldu. https://www.inegol.bel.tr/kurumsal/baskanimiz/belediye-bulteni/kitap-kampanyasinda-bisikletler-sahiplerini-buldu.
  • Jackson, P. C. (1987). Corporate communication for managers. Pitman Yayıncılık.
  • Keskin, S., & İmik Tanıldızı, N. (2015). Kurumsal iletişimde sosyal medya kullanımı: Türkiye’deki gsm operatörlerinin Facebook performansları üzerine bir inceleme. E-Journal of Intermedia, 2(2), 460-480.
  • Korkmaz, E. V., Çelik, A., Korkmaz, Y., & Efe, E. (2019). Denizli Büyükşehir Belediyesinin 2016-2017 yılı sosyal sorumluluk projeleri üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 345-354.
  • Kotler, P., & Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. John Wiley & Sons.
  • Nave, A., & Ferreira, J. (2019). Corporate social responsibility strategies: Past research and future challenges. Corporate Social Responsibility and Environmental Management , 26(7), 886-901. https://doi.org/10.1002/csr.1729
  • Okay, A., & Okay , A. (2010). Kurumsal iletişim ve güven oluşturmak. Pazarlama ve Kurum Kültürü Dergisi, 34, 26-31.
  • Özgen, E. (2017). Kurumsal sosyal sorumluluk. Profil Kitap.
  • Peltekoğlu, F. B. (2018). Halkla ilişkiler nedir? Beta Yayıncılık.
  • Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2011). Strategy and society: The link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, 84(12), 2-17.
  • Resmi Gazete, (2015, Nisan 2). Çevre ve Şehircilik Bakanlığı: Atık Yönetimi Yönetmeliği. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/04/20150402-2.htm
  • Schwab, K. (2008). Global corporate citizenship: working with governments and civil society. Foreign Affairs.
  • Stahl, M. J., & Grigsby, D. (1997). Strategic management: total quality and global competition. Blackwell Pub.
  • Van Riel, C., & Fombrun, C. (2007). Essentials of corporate communication. Routledge.
  • Vanclay, F. (2003). International principles for social ımpact assessment. Impact Assessmentand Project Appraisal, 21(1), 5-11.
  • Yasatekin, H., & Apaydin, F. (2022). Effıcıency of socıal responsıbılıty projects promoted ın socıal medıa. journal of management, Marketing and Logistics, 9(2), 90-104. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2022.1556
  • Yıldırım, B. (2015). İçerik Çözümlemesi Yönteminin Tarihsel Gelişimi, Uygulama Alanları ve Aşamaları. B. Yıldırım (Ed.), İletişim Araştırmalarında Yöntemler: Uygulama ve Örneklerle (s. 105-155). Literatürk Akademia.
  • Zengin, K. (2018). Yerel yönetimler ve sosyal sorumluluk Güngören Belediyesi kan kardeşliği kulübü (Kanka) örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (16), 84-101.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatma Sürgen 0000-0001-7862-1243

Melih Zafer Arıcan 0000-0003-3185-7974

Erken Görünüm Tarihi 27 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2023
Kabul Tarihi 27 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sürgen, F., & Arıcan, M. Z. (2024). Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Yeni Nesil Atık Toplama Kampanyaları: İnegöl Belediyesi Örneği. Sakarya İletişim, 4(1), 56-81.