Gelişen toplum hayatı ve değişen iletişim teknolojileri belediyeler ve sınırları içerisinde yaşayan vatandaşlar arasındaki iletişimin şeklinin değişmesine sebep olmuştur. Yeni iletişim yöntemleri ile birlikte belediyeler yeniden seçilmek ve hedef kitlesine iyi gözükmek amacıyla asli görevlerinin yanı sıra sosyal sorumluluk projelerine önem vermeye başlamışlardır. Çalışmanın amacı; yerel yönetim birimi olan belediyelerin sosyal sorumluluk faaliyetlerini yürütürken kullandıkları dijital iletişim yöntemlerini saptamak, kullanılan görselde verilen mesajı tespit etmek, kampanya yapılmadan önceki ve sonrasındaki verileri karşılaştırarak kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının toplumu yönlendirme konusundaki etkisini ölçen veriler ortaya koymaktır. Bu kapsamda İnegöl Belediyesi’nin kullandığı dijital kanallar Kasım 2022’den Haziran 2023’e kadar 7 aylık süre ile incelenmiş tespit edilen geri dönüşüm kampanyaları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Daha sonra özel dönüşüm malzemelerinin kampanya öncesi, kampanya dönemi ve sonrasındaki toplanma verileri karşılaştırılarak nitel araştırma yöntemlerinden sosyal etki analizi yapılmıştır. Yapılan literatür taramasında belediyelerin gerçekleştirdiği kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarında sosyal etki ölçümü yapan çalışmaya rastlanmamıştır. Bu sebeple yapılan çalışma literatüre katkı sağlaması açısından önemlidir. Çalışma sonunda İnegöl Belediyesi’nin dijital kanallar aracılığı ile kurumsal sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirdiği, günlerce hatta aylarca toplanamayan geri dönüşüm miktarının birkaç günlük kampanya ile toplandığı, kampanya sonrasında geri dönüşüm bilincinin oluştuğu bu sebeple özel dönüşüm atıklarının toplanmaya devam ettiği verileri elde edilmiştir.
Belediye Dijital teknolojiler Kurumsal sosyal sorumluluk Geri dönüşüm
Çalışmada herhangi bir etik kurul gerektiren deney bulunmamaktadır.
yok
The evolving societal life and changing communication technologies have altered the way municipalities and the citizens within their boundaries communicate. Along with new communication methods, municipalities, aiming to be re-elected and to appear favorable to their target audience, have begun to emphasize social responsibility projects in addition to their primary duties. The aim of this study is to identify the digital communication methods used by municipalities, a local administrative unit, while conducting social responsibility activities, to determine the message conveyed in the visuals used, and to present data measuring the impact of corporate social responsibility campaigns on guiding society by comparing pre- and post-campaign data. Digital channels used by İnegöl Municipality were examined over a 7-month period from November 2022 to June 2023, and the identified recycling campaigns were analyzed using content analysis. Subsequently, the collection data of special recycling materials before, during, and after the campaign were compared, and a social impact analysis, one of the qualitative research methods, was conducted. Literature review revealed no studies measuring the social impact of corporate social responsibility campaigns carried out by municipalities. Therefore, this study is significant in contributing to the literature. At the end of the study, it was found that İnegöl Municipality carried out corporate social responsibility projects through digital channels, that the amount of recyclables, which couldn’t be collected for days or even months, was gathered within a few days of the campaign, and that recycling awareness was created post-campaign, leading to the continued collection of special recycling wastes.
Municipality Digital technologies Corporate social responsibility Recycling
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.