Bu makalede psikanalist Abraham ve Torok’un “lahit” ya da hayaletbilim kavramları ile Deleuze ve Guattari’nin “affect” kavramının ışığı altında Reha Erdem’in Koca Dünya adlı filmi incelenmektedir. Sadece adı geçen filmin değil ama filmin genel anlamda hortlama, hayaletimsi geri-dönüş-lerden oluştuğu tartışılmakta ve filmin “affect” yaratabilme gücünün ha-yaletbilimle kurduğu sağlam ilişkiler sayesinde gerçekleştiği önerilmek-tedir.
In this article, Reha Erdem’s film Big Big World is discussed in light of Abra-ham and Torok’s concepts of “crypt” and “hauntology” along with Deleuze and Guattari’s concept of “affect.” It is suggested that not only this film but also film in general is structured on mechanisms of haunting and that the film’s capacity of creating affect is dependent on the strong ties it estab-lishes with hauntology.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Değini |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.