BibTex RIS Kaynak Göster

Stories from the Male Labyrinths: Ivy

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 2, 219 - 233, 15.03.2019

Öz

The film Sarmaşık (Ivy, Tolga Karaçelik, 2015) adopts a basic form of storytelling (oral narration to an audience) through Cenk’s performance (Nadir Sarıbacak) at the beginning of the film. Later, six men, presenting their own stories, construct a definition of masculinity through contradictions in contrast with a coherent and controlling subject. The film tells a story through “real” and fantastic images that bring the film together as a whole.

Kaynakça

  • Armes, R. (1994). Action and Image: Dramatic Structure in Cinema. Manchester: Manchester University.
  • Bonitzer, P. (2006). Kör Alan ve Dekadrajlar (Çev. İ. Yasar). İstanbul: Metis. (Özgün eser 1982 tarihlidir)
  • Cengiz, K., Tol, U. & Küçükkural, Ö. (2004). Hegomonik Erkekliğin Peşinden. Toplum ve Bilim, 101, 50-70.
  • Chatman, S. (2008). Öykü ve Söylem: Filmlerde ve Kurmacada Anlatı Yapısı (Çev. Ö. Yaren). Ankara: De Ki. (Özgün eser 1978 tarihlidir)
  • Coleridge, S. T. (2013). Yaşlı Gemici (Çev. Ş. Altınel). İstanbul: İletişim. (Özgün eser 1982 tarihlidir)
  • Connell, R. W. (2016). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar: Toplum Kişi ve Cinsel Politika (Çev. C. Soydemir). İstanbul: Ayrıntı. (Özgün eser 1987 tarihlidir)
  • Deleuze, G. & Guattari, F. (2014). A Tousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia (Çev. B. Massumi). London: Bloomsbury. (Özgün eser 1970 tarihlidir)
  • Dolar, M. (2013). Sahibinin Sesi: Psikanaliz ve Ses (Çev. B. E. Aksoy). İstanbul: Metis. (Özgün eser 2003 tarihlidir)
  • Eco, U. (1986). Travels in Hyper Reality (Çev. W. Weaver). San Diego: Harcourt. (Özgün eser 1967 tarihlidir)
  • Ellis, J. (1995). Visible Fictions: Cinema, Television, Video. London: Routledge. (Özgün eser 1982 tarihlidir).
  • Ergun, Z. (2009). Erkeğin Yittiği Yerde: 21. Yüzyıl Türk Romanında Toplumsal ve Siyasal Arayışlar. İstanbul: Everest.
  • Foucault, M. (1988) Madness and Civilization: A History of Insanity in the Age of Reason (Çev. R. Howard). New York: Vintage Books.
  • Freud, S. (1976). [1899] The Interpretation of Dreams (Çev. J. Strachey) London: Penguin. (Özgün eser 1899 tarihlidir)
  • Karaçelik, T. (Yönetmen). (2015). Sarmaşık [Film]. Türkiye, Almanya: Karaçelik.
  • Kıran, Z. (2001). Dilbilime Giriş. Ankara: Seçkin.
  • Moore, R & Gilette, D. (1995). Kral, Savaşçı, Büyücü, Âşık (Çev. F. Zengin). İstanbul: Sistem.
  • Neale, S. (1983). Masculinity as Spectacle: Reflections on Men and Mainstream Cinema. Screen, 24(6), 11-16.
  • Onur, H. & Koyuncu, B. (2004). “Hegomonik” Erkekliğin Görünmeyen Yüzü: Sosyalizasyon Sürecinde Erkeklik Oluşumları ve Krizleri Üzerine Düşünceler. Toplum ve Bilim, 101, 31-49.
  • Segal, L. (1992). Ağır Çekim (Çev. V. Ersoy). İstanbul: Ayrıntı. (Özgün eser 1990 tarihlidir)
  • Willemen, P. (1974). The Fugitive Subject. P. Hardy (Ed.), Raoul Walsh (s. 63-89). Colchester: Vineyard.
  • Yücel, T. (1997). İnsanlık Güldürüsü’nde Yüzler ve Bildiriler. İstanbul: YKY.
  • Yüksel, E. (2013). 2000’ler Türkiye Sinemasında Erkeklik Krizi ve Erkek Kimliğinin İnşası. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

Dolana Dolana Erkek Hikâyeleri: Sarmaşık

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 2, 219 - 233, 15.03.2019

Öz

Sarmaşık (Tolga Karaçelik, 2015) Cenk’in (Nadir Sarıbacak) seyirciye sözlü bir hikâye anlatmasıyla başlar. Daha sonra filmde altı erkek, tutarlı ve kendisini denetleyebilen bir erkek özne imgesiyle karşıtlık kuracak biçimde, çelişkiler üzerinden erkekliklerini kurarlar ve kendi hikâyelerini sergilerler. Film hikâyesini “gerçek” ve fantastik öğeleri ve kodları bir bütün olarak bir araya getirerek sunar.

Kaynakça

  • Armes, R. (1994). Action and Image: Dramatic Structure in Cinema. Manchester: Manchester University.
  • Bonitzer, P. (2006). Kör Alan ve Dekadrajlar (Çev. İ. Yasar). İstanbul: Metis. (Özgün eser 1982 tarihlidir)
  • Cengiz, K., Tol, U. & Küçükkural, Ö. (2004). Hegomonik Erkekliğin Peşinden. Toplum ve Bilim, 101, 50-70.
  • Chatman, S. (2008). Öykü ve Söylem: Filmlerde ve Kurmacada Anlatı Yapısı (Çev. Ö. Yaren). Ankara: De Ki. (Özgün eser 1978 tarihlidir)
  • Coleridge, S. T. (2013). Yaşlı Gemici (Çev. Ş. Altınel). İstanbul: İletişim. (Özgün eser 1982 tarihlidir)
  • Connell, R. W. (2016). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar: Toplum Kişi ve Cinsel Politika (Çev. C. Soydemir). İstanbul: Ayrıntı. (Özgün eser 1987 tarihlidir)
  • Deleuze, G. & Guattari, F. (2014). A Tousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia (Çev. B. Massumi). London: Bloomsbury. (Özgün eser 1970 tarihlidir)
  • Dolar, M. (2013). Sahibinin Sesi: Psikanaliz ve Ses (Çev. B. E. Aksoy). İstanbul: Metis. (Özgün eser 2003 tarihlidir)
  • Eco, U. (1986). Travels in Hyper Reality (Çev. W. Weaver). San Diego: Harcourt. (Özgün eser 1967 tarihlidir)
  • Ellis, J. (1995). Visible Fictions: Cinema, Television, Video. London: Routledge. (Özgün eser 1982 tarihlidir).
  • Ergun, Z. (2009). Erkeğin Yittiği Yerde: 21. Yüzyıl Türk Romanında Toplumsal ve Siyasal Arayışlar. İstanbul: Everest.
  • Foucault, M. (1988) Madness and Civilization: A History of Insanity in the Age of Reason (Çev. R. Howard). New York: Vintage Books.
  • Freud, S. (1976). [1899] The Interpretation of Dreams (Çev. J. Strachey) London: Penguin. (Özgün eser 1899 tarihlidir)
  • Karaçelik, T. (Yönetmen). (2015). Sarmaşık [Film]. Türkiye, Almanya: Karaçelik.
  • Kıran, Z. (2001). Dilbilime Giriş. Ankara: Seçkin.
  • Moore, R & Gilette, D. (1995). Kral, Savaşçı, Büyücü, Âşık (Çev. F. Zengin). İstanbul: Sistem.
  • Neale, S. (1983). Masculinity as Spectacle: Reflections on Men and Mainstream Cinema. Screen, 24(6), 11-16.
  • Onur, H. & Koyuncu, B. (2004). “Hegomonik” Erkekliğin Görünmeyen Yüzü: Sosyalizasyon Sürecinde Erkeklik Oluşumları ve Krizleri Üzerine Düşünceler. Toplum ve Bilim, 101, 31-49.
  • Segal, L. (1992). Ağır Çekim (Çev. V. Ersoy). İstanbul: Ayrıntı. (Özgün eser 1990 tarihlidir)
  • Willemen, P. (1974). The Fugitive Subject. P. Hardy (Ed.), Raoul Walsh (s. 63-89). Colchester: Vineyard.
  • Yücel, T. (1997). İnsanlık Güldürüsü’nde Yüzler ve Bildiriler. İstanbul: YKY.
  • Yüksel, E. (2013). 2000’ler Türkiye Sinemasında Erkeklik Krizi ve Erkek Kimliğinin İnşası. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Değini
Yazarlar

Seçil Büker

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Büker, S. (2019). Dolana Dolana Erkek Hikâyeleri: Sarmaşık. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 7(2), 219-233.

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.