Bu çalışmada milliyetçilik ve militarizmin egemen toplumsal cinsiyet normlarıyla olan karşılıklı ilişkisi üzerine geliştirilen kuramsal yaklaşımlardan hareketle Nefes: Vatan Sağolsun filmindeki kadınlık ve erkeklik temsilleri incelenmiştir. Film, militarist ve milliyetçi örüntülerinin egemen kadınlık ve erkeklik kategorilerinden ne ölçüde beslendiği, bu kategorileri yeniden üretip üretmediği yönündeki sorular ışığında bir analize tabi tutulmuştur. Nihayetinde filmin milliyetçilik ve militarizmin vazettiği başat kadınlık kategorilerini yeniden üretirken, hegemonik erkeklik kategorilerini alaşağı ettiği, erkekliği bir kriz momentinde temsil ettiği ve bu haliyle muhafazakâr milliyetçi-militarist filmlerden farklılaştığı sonucuna varılmış, bu “sapma”nın olası konjonktürel nedenlerine ilişkin düşünceler ortaya konmuştur.
Milliyetçilik militarizm toplumsal cinsiyet temsil Nefes: Vatan Sağolsun
This study focuses on the representation of womanhood and manhood in Nefes: Vatan Sağolsun in light of theoretical approaches to the interrelation between nationalism, militarism, and dominant gender roles. The main question of the study is whether the nationalist-militarist narrative of the film makes use of and reproduces dominant womanhood/manhood categories. The study shows that while the film’s narrative reproduces the dominant womanhood categories, it tears down the hegemonic manhood categories, and that is what differentiates it from conservative nationalist-militarist films. The meaning of this “deviation” is evaluated regarding the possible cyclical grounds in which the film was produced.
Nationalism militarism gender representation Nefes: Vatan Sağolsun
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 2 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.