Bu çalışmanın amacı, Türkçe
öğretmeni adaylarının bilgi ve kitap kavramlarına ilişkin düşüncelerini
metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Bu araştırma 2016-2017 eğitim öğretim
yılında Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana
Bilim Dalında öğrenim gören 79 Türkçe öğretmeni adayının katılımıyla
gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen
“Bilgi………gibidir / benzerdir; çünkü…………” ve “Kitap……..gibidir / benzerdir;
çünkü………” ifadelerini içeren formla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik
analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda bilgi kavramına ilişkin 40
metafor, kitap kavramına ilişkin 38 metafor üretildiği tespit edilmiştir. Üretilen
metaforların tamamına yakını olumlu olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |