In order for architecture students to achieve success in their designs, they must possess not only architectural and structural knowledge but also proficiency in architectural communi-cation. This necessitates the inclusion of graphic design and visual communication in their skill set. Within this context, the study aims to evaluate the architectural and visual com-munication competencies of architecture students by analyzing their designs, which integ-rate the knowledge they have acquired in visual communication and graphic representa-tion with their technical skills. A case study was conducted on the 5 students, 3 female and 2 male, who participated in the "New Perspectives in Drawing" course, which obtained Ethical Committee Approval, offered during the 2022-2023 Fall Semester in the Depart-ment of Architecture, Faculty of Architecture and Design at Eskişehir Technical University. Ethics approval for the study was obtained from the Ethics Committee of the Social and Human Sciences Scientific Research and Publication Ethics Board of Eskişehir Technical University, with the decision number E-69187333-604.99-2200018062, dated November 9, 2022. The study was planned to include 14 weeks of observation, along with two semi-structured interviews, one focus group study, and product analysis. The data obtained from the observations, interviews, and product analyses were analyzed using thematic analysis via the Nvivo12 software. According to the findings, participants initially de-monstrated insufficient skills in architectural and visual communication, and confusion between the concepts of graphic design and architectural design was identified. However, after receiving training in graphic design, visual communication, and visual perception, the students showed significant improvement in both architectural and visual communication. Additionally, they were found to have developed skills such as critical thinking, visual per-ceptual inquiry, and interdisciplinary connections. In conclusion, the integration of visual communication and graphic design into architecture education was found to contribute to the strength of students' architectural designs, both aesthetically and functionally.
Design Graphic design Visual perception Visual communication Architectural communication.
Mimar adaylarının tasarımlarında başarıya erişebilmek için mimari ve yapısal bilgilerinin yanı sıra mimari iletişim bilgi ve becerisine de sahip olması; bu anlamda donanımlarına grafik tasarım ve görsel iletişimi de eklemeleri gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmada, mimar adaylarının görsel iletişim ve grafik anlatım biçimleriyle ilgili edindikleri bilgileri teknik bilgileriyle ortaya koydukları tasarımlarının betimlenerek, mimari ve görsel iletişim kazanımlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Eskişehir Teknik Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü’nde yürütülen ve Eskişehir Teknik Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 09.11.2022 tarihli E-69187333-604.99-2200018062 sayılı kararı gereğince Etik Kurul Onayı alınmış olan bu araştırmanın çalışma grubu, 2022-2023 Güz Döneminde verilen “Resimde Yeni Perspek-tifler” dersini alan 3 kadın, 2 erkek olmak üzere toplam 5 öğrenciden oluşmaktadır. Araş-tırma, 14 haftalık eğitim sürecinde gözlemin yanı sıra katılımcılarla gerçekleştirilecek iki yarı yapılandırılmış görüşme, bir odak grup çalışması ve ürün analizi yapılacak şekilde planlanmıştır. Araştırmada gerçekleştirilen gözlem, görüşme, ürün analizinde erişilen veriler tematik analiz yöntemi ile Nvivo12 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların mimari iletişim ve görsel iletişim konusunda başlangıçta yetersiz oldukları, grafik tasarım ile mimari tasarım kavramları arasında kafa karışıklığı yaşadıkları tespit edilmiştir. Ancak grafik tasarım, görsel iletişim ve görsel algı eğitimleri sonrasında, öğrencilerin hem mimari hem de görsel iletişim açısından daha başarılı olduk-ları gözlemlenmiştir. Bu süreçte eleştirel düşünme, görsel algısal sorgulama ve disiplinler arası bağ kurma gibi beceriler kazandıkları belirlenmiştir. Sonuç olarak, mimarlık eğitimin-de görsel iletişim ve grafik tasarımın öğrencilere kazandırılmasının, mimari tasarımlarının hem estetik hem de işlevsel açıdan daha güçlü olmasına katkı sağladığı görülmüştür.
Tasarım Grafik tasarım Görsel algı Görsel iletişim Mimari iletişim
Bu çalışma için Eskişehir Teknik Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 09.11.2022 tarihli E-69187333-604.99-2200018062 sayılı kararı gereğince Etik Kurul Onayı alınmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Güzel Sanatlar, Görsel Sanatlar (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 27 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 26 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |